Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

reeks 18

Gestart door rixke rail, 23 juli 2007, 21:34:00 PM

nmbs

citaat:
Geplaatst door chef garde

Iets anders ivm de echte "oude" 18, in Op De Baan staat dat de 1802 onlangs geschrapt werd, betekent dit nu ook dat deze gesloopt wordt???  Net als de 1801 in februari 2008 ...


Dat is te zien wie er het meeste geld voor geeft...Als dat een schroothandelaar is, dan zal dat heel waarschijnlijk wel het geval zijn

Gottardo

Hier ben ik weeral met een vraagje i.v.m. de vitrine-onderdeeltjes, ditmaal bij de reeks 18 van LS Models.  Concreet betreft het de lok 1801 in de laatste kleurstelling (met de lichtblauwe en gele banden) (Art.nr. 12 044).

In het handleidinkje is er sprake van -ik citeer- : "De locomotief wordt geleverd met kastverlengingen (onder de deuren) ... is het mogelijk deze delen te verwijderen (f)."
Het betreft dus de onderdeeltjes (f) op de schema's, namelijk een aanzetstukje met de onderste van beide opstaptreden, onderdeeltje dat bij krappe boogstralen in de weg kan zitten, en daarom verwijderd kan worden.

Hoe zit het bij jullie locs ? Op mijn exemplaar zijn die onderste treden (f) -in tegenstelling tot tekst in de handleiding- niet gemonteerd, en ze zitten ook niet in het zakje met de reserve-onderdelen ? Ik heb -o.a. hogerop in dit draadje- foto's gezien van andere modelversies (1804 of 1805) waarop deze kastverlengingen w?l gemonteerd waren.  Op foto's van de "echte" 1801 zijn deze treden ook te zien, dus het is niet zo dat deze treden bij de 1801 niet voorkwamen en daarom weggelaten zouden zijn bij het model.

Ben ik de enige waarbij deze onderdeeltjes niet meegeleverd werden ? Wie weet meer ?

Groetjes,

Gottardo



Binco

Hallo,
Ik heb ook eens een vraagje over de 18 van lsm.
Is de cabine van de laatst uitgebrachte nummers ook zo gedetailleerd zoals bij de 11/12/21/27 ?

(de nr.s 1803, 1805 en 1806)
[;)]