Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

reeks 18

Gestart door rixke rail, 23 juli 2007, 21:34:00 PM

LockyLuke

er staan nu ook al afbeeldingen op de site van een bekende winkelier VB uit ingelmunster
zo kan je zelf vergelijken tussen LS en marklin

ronny-vdv

Wanneer hebben de zilveren en de grijze reeks 18 gereden ?
Ik kan mij de zilveren exemplaren niet meer herinneren.

Kunnen jullie mij helpen ?

Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]
Mvg,

ronny-vdv

amibo

Ik heb de Reeks 18 van LSModels in de totaal zilveren uitvoering nou ook

met 6 LSM TEE rijtuigen

Samen met de oude Jouef en Lima (deze is een verbouwde SNCF versie naar de laatste Belgische reeks 18 uitvoering)

ronny-vdv

Hier nog een paar foto's van LSM (website Railway)

Wanneer hebben de zilveren en de grijze reeks 18 gereden ?
Ik kan mij de zilveren exemplaren niet meer herinneren.

Zijn er mensen die het kunnen tonen aan de van foto's ?

Kunnen jullie mij helpen ?

Ik hoop dat iemand reageert.

Mvg,

ronny-vdv

doomslu

Ronny, je stelt hier blijkbaar een zeer moeilijke vraag. Helaas kan ook ik je niet verder helpen.[:(]
Heb je het internet al afgeschuimd ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Een moeilijke vraag is altijd een goeie vraag. [:)]
Blijkbaar is er niet veel volk die zich geroepen voelt om hier een duidelijk en juist antwoord op te geven.
Ikzelf ben een beetje te jong om het antwoord te weten, ik kan je dus spijtig genoeg ook niet helpen. [:(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Ik meen me te herinneren dat er jaren gelden een heel artikel over de reeks 18 in MSM heeft gestaan?. Eerst over het grote voorbeeld, nadien oven een ombouw van een Lima model samen met een PB messing set. Mischien staat daar mee info in.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Ik meen me te herinneren dat er jaren gelden een heel artikel over de reeks 18 in MSM heeft gestaan?. Eerst over het grote voorbeeld, nadien oven een ombouw van een Lima model samen met een PB messing set. Mischien staat daar mee info in.

Ik heb het opgezocht, het was in het allereerst nummer. Helaas ook daarin geen uitsluitsel. Tot nog toe ben ik enkel 2 schilderingen tegengekomen : grijs/blauw en de zogenaamde experimentele schildering grijs/geel/blauw. Nergens is er sprake van zilverkleur. [?][?]

Break302

Ze zijn in het zilver uit de fabriek gekomen, en hebben na tussen tijdse reviesies die grijze kleur gekregen. De 1805 is trouwens de laatste in het grijs geweest en is ook direkt met de nieuwe koplampen in het geel uit gekomen.

Jos

doomslu

Bedankt Jos, eindelijk een kenner gevonden !

Peter

Heb net het artikel over de LSM reeks 18 in het laatste nummer van MSM gelezen (was er nog niet van gekomen) en buiten de uitstekende beschrijving van het model, staat in de inleiding over het grote voorbeeld dat ze zilverkleurig/blauw uit de fabriek gekomen zijn en tot 1978 in die versie hebben gereden. (de meesten zelfs langer) want in 1978 werd er een lok in een proefkleurstelling gespoten, die zoals de schrijver terecht opmerkte NIET (gelukkig) is in gebruik genomen, maar wel de blauw/gele, (niet zoals in het artikel tot op het einde) maar wel met een aantal variaties in de loop der jaren. Misschien dat iemand van de TSP de definitieve uitleg kan geven (zij hebben toch een echte 18 nietwaar?)
Met vriendelijke groeten
Peter

ronny-vdv

citaat:
Geplaatst door Peter

Heb net het artikel over de LSM reeks 18 in het laatste nummer van MSM gelezen (was er nog niet van gekomen) en buiten de uitstekende beschrijving van het model, staat in de inleiding over het grote voorbeeld dat ze zilverkleurig/blauw uit de fabriek gekomen zijn en tot 1978 in die versie hebben gereden. (de meesten zelfs langer) want in 1978 werd er een lok in een proefkleurstelling gespoten, die zoals de schrijver terecht opmerkte NIET (gelukkig) is in gebruik genomen, maar wel de blauw/gele, (niet zoals in het artikel tot op het einde) maar wel met een aantal variaties in de loop der jaren. Misschien dat iemand van de TSP de definitieve uitleg kan geven (zij hebben toch een echte 18 nietwaar?)

Beste Peter,

In het tijdschrift is er nergens sprake van zilverkleurig. Er is sprake van inox/blauw. D.w.z. dat de zijkant in het inox vervaardigd is en niet met verf gespoten werd.
Graag wil ik de eerste foto zien van deze zilverkleurige machine. Ik bezit heel veel boeken, maar heb het nog steeds niet gezien of gevonden.

Mvg,

ronny-vdv

Peter

Ronny, Je kan moelijk de kap van een 18 in Inox maken. Nog afgezien van het feit dat je dan geen rekening houd met het schaaleffekt, zou het een dure zaak worden. 18/8 of 18/10 is niet bepaald goedkoop om voor zoiets te verwerken (gieten ?? Frezen ??)
Je kan natuurlijk zoals onze plastiek modelbouw kollegas gebruik maken van speciale metallizer verven of creme, zoals Liqui-plate, Rub and buff, enz. waarmee je vrijwel elke metaalkleur kan nabootsen, maar.... er is een maar. Dit werkt uitstekend voor statische modellen, maar niet voor modellen die regelmatig al eens vast genomen worden, want die metallizer verven en cremes zijn heeeeeeeeeeel gevoelig.
Ik weet ook dat ze niet met zilververf geschilderd waren, maar gebruikte de uitdrukking gewoon om aan te geven dat ze metaalkleurig waren.
Met vriendelijke groeten
Peter

nmbs

Heb dus een foto gevonden met die gearceerde zijkanten en inoxkleur.  Wie het boek "les locomotives polycourant de l'artere paris-bruxelles" volume 2 in zen bezit heeft moet maar is kijken op pagina 188, foto van de 1803.  Als je goed kijkt zie je zeer fijne blauwe streepjes, in model zijn ze blijkbaar veel te groot uitgebracht, en de inoxkleur.  Vergelijk het inox met de foto van de grijze 1804 erboven en je ziet het verschil.  Die fijne streepjes hebben het niet lang overleefd (regen sneeuw vliegen) en dat inox ook al niet echt want in 76 77 reden ze allemaal al in het grijs donkerblauw.

loco

Ook nog enkele foto's gevonden in de oude doos.

13/08/1982 Salzinnes

1983

1983
Loco

Mijn favoriete websites: http://www.cooltrain.be