Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Vandaag is de bouw van modules 4/6 en 5/6 min of meer afgerond.Nog wat foto's.



























Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Een kleine update. Ben nu begonnen met het toevoegen van meer scenery, elektriciteitsmasten, vaten, pallets ...





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

mark7758

detail vraagje. Die groene prullebakken zijn die er ook in Amerika? 8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

RobVille

..... anomalies exist everywhere .....  ;)

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Klaas Zondervan

Die afvalbak had ik nog niet eerder opgemerkt. Het is een typisch Nederlands model, geproduceerd door Bammens. Ik heb ze in België ook wel gezien, maar het lijkt me uitgesloten dat ze ook in de USA voorkomen. Net als de zitbakjes die er naast staan.
Modelbouwersvrijheid zullen we dat maar noemen. Afwachten of bezoekers het ook zien als Rob met zijn creatie op een tentoonstelling komt staan.

henry


RobVille

#516
8)

Op zich is het voor mij, alleen, een heidense klus om mijn modelbaan naar een tentoonstelling te vervoeren en vervolgens te demonstreren aan de bezoekers. Deze modelbaan is niet gebouwd voor tentoonstellingen. Klopt, deze modelbaan is modulair opgebouwd, voor het geval ik ga verhuizen. Bij voldoende belangstelling wil ik eenmalig deze modelbaan laten zien, al zal dit pas over langere tijd zijn.

Momenteel ben ik module 6/6 aan het voorbereiden voor de vegetatie. De bouw van de fabrieksgebouwen is afgerond. Het riviertje heb ik wederom aangepast.











Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

De bedding van het riviertje heb ik aangepast. Ik zag het niet zitten om een watervalletje na te bootsen. Hier in de omgeving zijn in het waterrijke gebied veelal houten dammetjes om het niveau van de waterlopen te reguleren, een mogelijke oplossing, toch!





Dit geeft de mogelijkheid om flink wat beplanting aan te brengen waardoor de houten schotten grotendeels opgaan in het groen.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

#518
eigenlijk  maak je nu bij elk schot een klein watervalletje als je het water er laat over stromen.  ;D  ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS


RobVille

#521
8)

Omdat ik een silo van Cornfield Junction in de andere modelbaan had ingebouwd in de kiezeloverslag, nu begonnen met het aanpassen van de nieuwe silo. Deze komt boven het spoor te staan. Nauwkeurig bouwen is niet aan mij besteed, regelmatig breken delen af. Kortom, zolang ik alles kan camoufleren, prima. Deze silo vormt een onderdeel van een installatie, die nog maar sporadisch gebruikt wordt.















Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Nog wat foto's van de graanoverslag.













Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

DFS


RobVille

#524
Inderdaad, voorzien van kleine aanpassingen. Alle gebouwen en infrastructuur zijn van Walthers (Walthers Cornerstone® Series), met een enkele uitzondering, zoals de bark en transformatorstation.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!