Nieuws:

Nu in MSM 253 TEST: ESU DB V100 – BR 211 * Vergelijkende test graanwagens Uapps

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

De modelbaan "Boulder Crossing" vond ik toch nog een beetje kaal. Op de achtergrond zag je een zandweg, alleen deze sloot niet echt aan op mijn eigen zandweg. Bij de tunnel zat een spleet met de achtergrond. In het rivierengebied was er ondanks het riviertje, weinig vegetatie. Dus maar besloten om deze foutjes weg te werken. Kortom, een bestelling bij Jos. Vandaag de bomen binnen gekregen en gelijk aan de slag.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Vandaag nog enige foto's met mijn iPad gemaakt. Nu met daglicht.

Rob
and

DFS

RobVille

Nog een korte video van afstand om een indruk te krijgen van het landschap dat in de achtergrond opgaat. Naast een aantal dennen rond de heuvel, zijn er ook dennen geplaatst achter de verlaten schuur. Ook de zandweg is voorzien van een drietal dennen om deze enigszins te camoufleren.

Rob
and

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

8) 

Alle voorgaande aanpassingen heb ik nu samengevat in een video, op YouTube -->

Rob
and

RobVille

Nu je denkt klaar te zijn, vallen toch steeds meer gedeelten van de modelbaan op die nog aangepast kunnen worden. Zo vond ik de omgeving van de bij de houten tunnelingang nogal kaal. Struikgewas voegt toch weer iets toe aan de omgeving.

Ook de omgeving van de opstelsporen bij de loods heb ik van beplanting voorzien.

Tenslotte vond ik de houten overkapping nogal afsteken tegen de omgeving, dus integreren in het landschap.

Rob
and

RobVille

Ook nu weer een kleine aanpassing. Het opstelspoor eindigend bij het riviertje met een houten wand, vond ik toch nog wat massief. Ik had nog wat evergreen spul en heb dat gebruikt om een metalen overkapping te bouwen. Voorlopig staat het ....

Rob
and

RobVille

Een modelbaan is schijnbaar nooit af. Weer een aanpassing. De rand boven de overkapping wilde ik toch op een andere manier camoufleren. Dus mijn evergreen restanten maar weer tevoorschijn gehaald. Bij mij zul je geen super details vinden. Trouwens met een modelbaan van ruim 15 meter ben je in je eentje wel even bezig. Goed, nu wat foto's.

Deze complete installatie moet nog gekleurd worden.

Rob

and

RobVille

Leuk ideetje van een van mijn kennissen. Voor mijn verjaardag een mooi T-shirt met een printscreen uit een van mijn video's. Mij hobby blijft inderdaad niet onopgemerkt :D

Rob
and