Nieuws:

Nu in MSM 262 PRAKTIJK: Aanvullingen bij de Belgische perronoverkapping van Markenburg | Een functionele schroefkoppeling in H0 | Een Belgische Remms-wagen uit China | Wagens verplaatsen met kaapstanders

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

modelbaanHO

Citaat van: SuSke op 15 september 2024, 21:25:49 PM
Citaat van: RobVille op 15 september 2024, 12:04:31 PM...
 Zoals jullie weten bouw ik mijn eerste modelbaan om te leren,
...

Zegt ie, en dan laat hij zulk mooi resultaat zien ...
Je bent in ieder geval goed bezig Rob.

Dat kan ik alleen maar bijtreden. Amerikaanse banen zijn over het algemeen niet zo mijn favoriet, maar deze kan ik echt wel smaken.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

RobVille

Na alle foto's van mijn modelbaan in opbouw, me nu maar weer eens gewaagd aan een filmpje. Let niet op de kwaliteit, deze is niet al te best. Kijk in ieder geval de video op YouTube!

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Tothebeach

ik heb duidelijk een tijd niet gekeken. Je bent lekker bezig Rob, en het ziet er gewoonweg goed uit.
Top!

groet,
michel

RobVille

Dank je. Eigenlijk zijn beide modelbanen "Cornfield Junction" en "Boulder Crossing" min of meer af. Het volgende probleem wordt de koppeling tussen beide modelbanen, namelijk een schaduwstation met aan beide zijden een keerlus.

Dit schaduwstation wordt eigenlijk de basis voor lange treinen in multitractie. Van hier uit vertrekken deze treinen naar de beide modelbanen om hier als doorgaande treinen te passeren. De opstelsporen zijn namelijk te kort, wel is er de mogelijkheid om te wachten om een andere trein te laten inhalen. Dit wordt dan een klus voor iTrain. Probleem is voorlopig de ruimte in de kamer, deze is te smal om dit voor elkaar te krijgen.

Ook hier weer een filmpje, misschien kennen jullie deze al.

Nu heb ik iets meer tijd voor mijn andere modelbaan in spoor N.

Rob
and

RobVille

Omdat de bouw van het schaduwstation nog een lange tijd op zich laat wachten maar eens begonnen om beide modelbanen toch, provisorisch met elkaar te verbinden. Gezien de beschikbare ruimte en de verschillende boogstralen van de rails aan de achterkant van beide modelbanen, besloten om maar een spoor aan beide zijden door te verbinden. Op die manier kan ik rondrijden. De lengte van de treinen is weliswaar beperkt omdat deze beide verbindingssporen elk een aparte keerlus vormen.

Omdat deze modelbaan nog lang niet klaar is, nog wat foto's.

Rob
and

RobVille

Ik ga stoppen met de bouwbeschrijving. Beide modelbanen zijn min of meer afgebouwd op het schaduwstation na. Veel meer heb ik niet toe te voegen.

Als afsluiting nog heel wat foto's met scenery. In ieder geval bedankt voor jullie bijdragen.

Rob

and

Peter

Prachtig, prachtig. Die natuur en de details zijn gewoonweg PERFEKT
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mahtoska1

Bedankt om ons mee te nemen in dit verhaal. Het is een prachtige baan geworden die mag gezien worden.

RobVille

8)

Als aanvulling, nog een filmpje, eigenlijk fotoshoot op YouTube.

Rob

and

DFS

RobVille

8)

Ik heb deze modelbaan ook vastgelegd in een fotoreportage op YouTube. Geeft een andere kijk op de diverse scenes en de kwaliteit van de foto's is beter, denk ik. Alle foto's en filmpjes heb ik gemaakt met een iPad.

Deze week maar eens begonnen met het invoeren van alle data in iTrain. Nu we zover zijn, komt het leukste deel van onze hobby, het rijden met de treinen. In eerste instantie maar eens gestart met een locomotief en een aantal wagons. Het resultaat van de eerste testritten, heb ik vastgelegd op een filmpje. Het zijn een aantal scenes geworden met de trein in de hoofdrol. Even doorbijten  ;)

Rob

and

RobVille

Nu ik toch een meer stabiele verbinding tussen beide modelbanen heb gemaakt, veel treinen liepen uit de rails, en de terugmelding werkt, ligt de nadruk op het rijden met goederentreinen. Op dit moment beschik ik over twee goederentreinen met multitractie. De maximale lengte van deze treinen ligt tussen de 330 en 350 cm. Meer ruimte is er domweg niet. Op termijn, wanneer het schaduwstation is ingebouwd, worden de treinen 500 cm lang. Dit is natuurlijk niet in verhouding met de treinlengtes zoals die gebruikelijk zijn bij modelbouwers in de VS waar ik op video's vaak treinen zie met een lengte van 15 meter of meer ...

Rob
and

SuSke

Maar die monstertreinen rijden dan ook op een baan die een veelvoud is van die van jou. Niet iets om jaloers over te zijn, je hebt een mooi ding gebouwd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

RobVille

Frans,

Ik ben ook niet jaloers ;)  Ook jij hebt me destijds goed geholpen met het voorstel om de tunnels beter in het landschap te laten integreren. Het resultaat zie je aan het begin van het filmpje. Trouwens ik krijg best wel positieve feedback op YouTube van Amerikaanse modelbouwers. Leuk, toch!

Ik hoop die monstertreinen ooit te laten rijden in het landschap van mijn andere modelbaan in opbouw, Bypass Junction  ;) maar dan in N.

Rob
and