Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

just4fun

Citaat van: RobVille op 05 juni 2024, 22:21:40 PMOndanks mijn verkeerde interpretatie, wil ik toch verder gaan met de bouwbeschrijving.
Vooral blijven doen!
Ondanks ik geen bouwer van een baan van 'over 't grote water', kan ik wel genieten van dat wat je uit je mouw hebt geschud.
Paul

doomslu

Idem hier. Het onderwerp spreekt me niet aan, maar ik hou erg veel van jouw landschap en ook de rails liggen zo mooi. Top!
Doe zo voort... 😉
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 06 juni 2024, 09:28:44 AMHet onderwerp spreekt me niet aan 😉
mij wel maar dan met die Amerikaanse afmetingen van treinen  ;)

RobVille

De bouw van Cornfield Junction is nu afgerond. De focus komt nu te liggen op Boulder Crossing. De volgende foto's laten de afgewerkte modelbaan zien. Het houtwerk krijgt nog een kleurtje.







Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Toch maar weer een aanpassing van het landschap van Boulder Crossing. Een aantal delen zijn nu gevlakt. Het zandpad na de spoorwegovergang is verlegd om beter aan te sluiten op de achterwand. Ook is het voetpad naar het kantoor enigszins verdiept aangelegd en weer voorzien van lantaarnpalen.





Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

doomslu

Ik sta steeds in bewondering voor mensen die durven afbreken en corrigeren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kautenbach

Jeah, Rob, klasse werk, prachtig eindresultaat met Cornfield Junction.

Ik ben supernieuwsgierig naar t resultaat , heb je ook al video's met lange doorgaande treinen ? :D

Veel plezier met de volgende etappe, en idd corrigeren als je t nodig vindt siert je

RobVille

#502
Lange, doorgaande treinen, dat gaat nog wel een tijdje duren.

Het deel van het landschap met de wadi gaat ook weer op de schop. Het brugdeel sluit niet aan bij de achterwand, dat voornamelijk uit rotsen bestaat. Even niet opgelet bij het bestellen van de achterwand. De betonnen constructie gaat nu deel uit maken van die rotspartij.

Dit gedeelte is nu klaar voor het maken van het landschap / vegetatie.



Op de volgende foto's zie je nu de basis voor het vormen van de rotsen / heuvels met de betonnen constructie.









Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

Vandaag een laatste laag Mifoshape! aan de achterkant van module 5/6 aangebracht.









De basis voor de vegetatie is nu klaar.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#504
De heuvels vond ik toch een beetje steil en uniform. Met vegetatie kun je dit nog enigszins verdoezelen. Met houten constructies kun je de hellingshoek beperken door het creĆ«ren van vlakkere delen in de helling. Op de modelbaan "Cornfield Junction" heb ik deze truc ook toegepast. Door vervolgens de vegetatie aan te passen, kun je delen van deze wand in het bos laten opgaan. 







Uiteindelijk, hoop ik, komt het er zo uit te zien.



Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Erwin Schuurman