Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

DFS

De overgangen naar je achtergronden zijn echt geslaagd, waar komen deze vandaan?

RobVille

Deze achtergronden zijn van Jowi. Toen de lay-out van de modelbaan klaar was, heb ik contact gezocht met Joachim Wischermann. Op schetspapier heb ik alle heuvels, riviertjes, vlakten in schaal 1:10 getekend. Daarnaast heb ik de 0-lijn aangegeven. Deze achtergrond is vervolgens op maat gemaakt en na een aantal voorstellen van Joachim, definitief op fotopapier afgedrukt.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Peter

Hoi Rob
Je hebt een prachtige baan.
Maar ik zou (het moet niet want smaken verschillen) het basalt
tussen de rail toch een ietsje vervuilen
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

die afmetingen in principe onbegrensd dan ?

RobVille

Citaat van: Peter op 31 mei 2024, 11:16:21 AMHoi Rob
Je hebt een prachtige baan.
Maar ik zou (het moet niet want smaken verschillen) het basalt
tussen de rail toch een ietsje vervuilen

Inderdaad, contrast met de omgeving is niet optimaal.

Peter,
Inderdaad. Voor de modelbaan Cornfield Junction zijn de afmetingen 750 cm x 50 cm. Voor mijn andere modelbaan, Bypass Junction, zijn dat de volgende maten, 1000 cm x 55 cm.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

RobVille

#485
Begin gemaakt met het afwerken van module 3/6.























Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Dutch US Convention

Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

RobVille

Eerlijk gezegd, zou ik niet weten wat je met deze emoji's bedoelt. Het komt op mij neerbuigend over. Indirect geeft het ook een waardeoordeel, in die zin die je me neer zet als een persoontje die vol is van zijn eigen ik. Daarnaast krijg ik ook de indruk dat je een statement maakt dat vriendelijker klinkt dan je bedoelt. Toch maar eens op het internet gezocht naar de betekenis van dit symbool. "Deze emoji's worden met een vleugje ironie dan wel sarcasme gebruikt in situaties waarin de gebruiker een gevoel wil overbrengen van passief-agressieve beleefdheid, een subtiele hint van sarcasme of milde afkeuring zonder overduidelijk negatief of confronterend over te komen. Deze toepassing onderscheidt het van andere meer openlijk positieve emoji's en maakt het bijzonder nuttig in meer genuanceerde of delicate interacties." Waarvan akte!

Kortom, ik zal me niet meer zo nadrukkelijk in mijn topic laten zien.

Rob

 

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

SuSke

Met alle respect een vrij zware reactie op 2 smiley's Rob. Ik vermoed dat Ronald enkel wil uitdrukken dat hij je werk wel degelijk apprecieert en er zich in terug vind.
We zouden niet willen dat je omwille daarvan weg bijft van het forum. Je laat zien wat je kan en waar je vandaan komt en daar is niets mis mee.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Herwig


ik zie gewoon 2 duidelijk glimlachende, ronde, gele hoofdjes         
dacht dat die simpelweg uitdrukking van vreugde om het gepresteerde en gepresenteerde tot uiting brengen
snap er niks meer van, maar ben dan ook lid van de grijze brigade

Dutch US Convention

Citaat van: RobVille op 05 juni 2024, 13:59:03 PMEerlijk gezegd, zou ik niet weten wat je met deze emoji's bedoelt. Het komt op mij neerbuigend over. Indirect geeft het ook een waardeoordeel, in die zin die je me neer zet als een persoontje die vol is van zijn eigen ik. Daarnaast krijg ik ook de indruk dat je een statement maakt dat vriendelijker klinkt dan je bedoelt. Toch maar eens op het internet gezocht naar de betekenis van dit symbool. "Deze emoji's worden met een vleugje ironie dan wel sarcasme gebruikt in situaties waarin de gebruiker een gevoel wil overbrengen van passief-agressieve beleefdheid, een subtiele hint van sarcasme of milde afkeuring zonder overduidelijk negatief of confronterend over te komen. Deze toepassing onderscheidt het van andere meer openlijk positieve emoji's en maakt het bijzonder nuttig in meer genuanceerde of delicate interacties." Waarvan akte!

Kortom, ik zal me niet meer zo nadrukkelijk in mijn topic laten zien.

Rob

 



Rob, lees net je reactie en.... ben erg verbaasd. Temeer dat ik je al eerder IRL gesproken heb op OntraXS. Ik zet die smilies omdat ik het mooi vind wat je gemaakt hebt, kan wel ooh en aah schrijven maar dit is hoe ik het dan doe. Je statement begrijp ik dan ook totaal niet.

Citaat van: SuSke op 05 juni 2024, 14:05:47 PMMet alle respect een vrij zware reactie op 2 smiley's Rob. Ik vermoed dat Ronald enkel wil uitdrukken dat hij je werk wel degelijk apprecieert en er zich in terug vind.
We zouden niet willen dat je omwille daarvan weg bijft van het forum. Je laat zien wat je kan en waar je vandaan komt en daar is niets mis mee.

Precies dat Frans. Meer kan ik er niet van zeggen. Het probleem ligt denk ik toch echt in de ontvanger, ik vind de baan die Rob bouwt erg mooi. Maar goed, als dat niet gezegd mag worden; so be it...
Organisatie van de Dutch US Convention. Kijk op www.dutchusconv.nl

Rangeerduivel

Citaat van: RobVille op 05 juni 2024, 13:59:03 PMEerlijk gezegd, zou ik niet weten wat je met deze emoji's bedoelt. Het komt op mij neerbuigend over. Indirect geeft het ook een waardeoordeel, in die zin die je me neer zet als een persoontje die vol is van zijn eigen ik. Daarnaast krijg ik ook de indruk dat je een statement maakt dat vriendelijker klinkt dan je bedoelt. Toch maar eens op het internet gezocht naar de betekenis van dit symbool. "Deze emoji's worden met een vleugje ironie dan wel sarcasme gebruikt in situaties waarin de gebruiker een gevoel wil overbrengen van passief-agressieve beleefdheid, een subtiele hint van sarcasme of milde afkeuring zonder overduidelijk negatief of confronterend over te komen. Deze toepassing onderscheidt het van andere meer openlijk positieve emoji's en maakt het bijzonder nuttig in meer genuanceerde of delicate interacties." Waarvan akte!

Kortom, ik zal me niet meer zo nadrukkelijk in mijn topic laten zien.

Rob

Lange teentjes, één van de minder leuke aspecten van dit forum...
en dan verwonderd zijn dat dit een remmende werking heeft... :( (sorry voor deze smiley, ik hoop dat hij niet al te denigrerend over komt!)

;) (en deze is gewoon omdat ik mijn rechteroog mis!)

RobVille

#492
Prima, dank voor de reacties, ben weer op de hoogte van de etiquette ;)  Blijkbaar op een enorme manier de plank misgeslagen wat betreft de waardering van forumleden op mijn draadje. Bied mijn excuses hiervoor aan.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Metpetergaathetbeter

een geschreven woord is vaak wat te.......als hetzelfde gesproken woord tijdens een gesprek......eigenlijk toont het aan dat een duimpje tss de smiley's (dan zou je die kunnen gebruiken) wellicht net iets beter valt dan die vind ik leuk naar mijn mening.

Voor alle duidelijkheid een dikke symbolische duim  ;)

RobVille

Ondanks mijn verkeerde interpretatie, wil ik toch verder gaan met de bouwbeschrijving. Nu de achterwand / koof van module 3/6 is geplaatst, is de bouwfase van Cornfield Junction afgerond.









Als afsluiting nog een filmpje -->


Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!