Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

Jozef

Ik heb ook een mail ontvangen dat ik hem mag komen halen ... Zullen we dan maar doen [:)] eindelijk mijn favoriete bordeaux versie
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

Anarchy

B-modelbouw, graag een filmpje voor een indruk te hebben indien je eens de tijd en zin hebt.

Gerry

Ik heb in de rapte al enige foto's gemaakt van de 712 en 720... veel genot[:D]:

http://album.ovhalle.be




dirkkerckhofs

Heb ze gisteren ook in de vitrine bij Jocadis zien staan. Ze denken ook later opnieuw een groene livrei, maar dan met een andere maat van cabine (zoals nu bij de bordeaux) uit te brengen, ook in wisselstroomversie.

Dirk

B-Modelbouw

H? Anarchy ...
Zin heb ik, tijd veel minder ... bijkomend moet ik best de opname maken met de camera (via de gsm is de opname niet vet - geluid/beeld en daar is 't hem net om te doen), maar heb op pc nog 17 uur videobewerking klaarstaan en die moet eerst af om plek te maken.  

Linuxstecheltje ...
Helaas geen nummer, want 't is eigen ontwikkeling van Jocadis en bijgevolg

knibbelknabbel

Mijn 715 in bordeaux zal ook de L-treintjes gaan verzekeren vanaf woensdag in Barve-haut[:D]

knibbelknabbel

Hij is hier rondjes aan het bollen. Wat een mooi modelleke[:)]

krispy

Volgende vraag heb ik maar hier gepost ipv in het praktijk gedeelte vermits het over deze tweetjes gaat

Het is een mischien nogal een domme vraag maar ja  :

Ik zou mijn tweetjes willen uitrusten met binnenverlichting maar weet ni goed welk type te kiezen : warm witte leds( Gold ) of gele

De huidige ECHTE tweetjes zijn toch met TL verlichting uitgevoerd ( weet het wel [:I], zou eens dringend met de trein op stap moeten [:o)]) waardoor ik dan weer denk aan warm witte te nemen ipv gele . Het artikel in MSN ging over een groene versie, daar gebruikte men een gele versie , maar geeft dit niet meer de gloeilampeffecten weer ?

Ik zou graag morgen een setje aanschaffen , maar had niet stil gestaan bij de mogelijkheden dus ....

MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Warmwit lijkt me dichter bij gloeilampen. Geel lijkt meer op autosnelwegverlichting.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Gerolf schreef:

citaat:
Warmwit lijkt me dichter bij gloeilampen. Geel lijkt meer op autosnelwegverlichting


Inderdaad. Ik zou ook warmwit gebruiken in de groene en gedeeltlijk in de bordeaux versie.

Indien er TL lampen geinstalleerd zijn zoals bv. in de "newlook" dan zou ik de gewone witte nemen, die meer op deze lampen lijken
Met vriendelijke groeten
Peter

arvooke

op de printplaat van een jocadis stelletje(analoog) zit een ander klein printplaatje met 8 pootjes, waarvoor dient dat?
dat klein plaatje veroorzaakt kortsluiting
dank arvo
 

Peter

Volgens mij is dat de stekker om te digitaliseren. Het zou me verwonderen moest dit kortsluiting geven, maar.....niets is onmogelijk en uitzonderingen bevestigen de regel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Hannelore

Heeft er iemand al rijdend beeldmateriaal van het nieuwe bordeauxstelletje. Ik ben in volle verwachting totdat het ook voor AC geleverd wordt[;)][;)]
 

Anarchy

Reeds 1 versie in 3-rail beschikbaar, MS715 onder ref. 35219!

B-Modelbouw

Morgen ben ik waarschijnlijk twee bordeaux treinstellen rijker ...
(stand 23 in de Nekkerhal)en dan volgt het beloofde filmpje.