Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

doomslu

Peter, kunnen we jouw vrouw even lenen als we bij tufken gaan ? [:I][:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc,zelfs "als" ik ze zou uitlenen, is het nog altijd niet eenvoudig om haar geldbuidel open te krijgen (behalve voor een sympathiek iemand als ikzelf [:I][:I][:I], natuurlijk)

PS: Tufken kent haar ondertussen wel, h? Patrick[:)][:)][:)]
Met vriendelijke groeten
Peter

Bundesbahnfreak

citaat:
[

Een verdwaald tweetje in Duitsland, ... 't Is er in ieder geval ene zonder reclame-stickers [;)]




Kan gerust, zo verdwaald zijn ze niet, in Aken Hbf komen dagelijks tweetjes in het station, en elke NMBS 3kV lok (behalve 28-29) zijn ooit in regeliere dienst Aken Hbf binnen gereden.  De NMBS diesels zijn ook altijd kind aan huis geweest in Aken West.

Google eens naar Railpix van Werner Consten daar staan veel foto's van NMBS'ers in Aken

Groeten

Rudy

PS Peter, ge hebt geluk (niet dat ik te klagen heb hoor, ver van)

Peter

Voor degene die ge-interesseerd zijn in het grensverkeer naar Aachen, hierbij twee goede websites:

http://www.guidorademacher.de/

http://www.ligne24-belgien.de/

Dat wij samen nog andere hobbys hebben mag blijken uit onderstaande foto, genomen vorige week woensdag.

Met vriendelijke groeten
Peter

tufken

citaat:
Geplaatst door Peter

Luc,zelfs "als" ik ze zou uitlenen, is het nog altijd niet eenvoudig om haar geldbuidel open te krijgen (behalve voor een sympathiek iemand als ikzelf [:I][:I][:I], natuurlijk)

PS: Tufken kent haar ondertussen wel, h? Patrick[:)][:)][:)]



Maar hij neemt haar altijd terug mee, ze mag ook blijven [:D][:D]
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Peter

Welke binnenverlichting zou ik nemen voor dit New Look stelletje.
Koudwit (Viessmann 5046/5047) of geel (Viessmann 5049)
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Is geel hetzelfde als warmwit?
Eventueel heb ik hier een flesje staan om koudwit licht wat "warmer" te maken [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Peter

Welke binnenverlichting zou ik nemen voor dit New Look stelletje.
Koudwit (Viessmann 5046/5047) of geel (Viessmann 5049)



koudwit

B-Modelbouw

Viessmann heeft toch ook warmwit in zijn gamma, niet ?
Geel vind ik te onwerkelijk en koudwit weer te blauw ...

In 't laatste nummer van MSM (nr. 72) stond een artikel over
XR1, misschien is dit een mogelijk alternatief ?

Of de ledstrips van Brelec er inpassen weet ik niet, maar in verbruik weer veel handiger dan de eerder genoemde merken.

En Gerolf (uit vakantie) wat mag dat toverflesje wel wezen ?

prulleman

Die van XR1 is h??l goed. Al 7 jaar in gebruik bij een andere trein. En g??n geflikker.[:p] Blijft ook branden als de trein stilstaat[:p]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw
En Gerolf (uit vakantie) wat mag dat toverflesje wel wezen ?
Een rode heldere lak, van bij Conrad
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Die XR1 is goed als je analoog rijdt, voor mij als digitaalrijder is Viessmann eenvoudiger (wordt ook aangeraden door Jocadis)
Met vriendelijke groeten
Peter

prulleman

Maar de XR1 is in de eerste plaats flikkervrij. Als je digitaal rijd volstaat een kleine condensator. Dan kun je eenvoudig in en uitschakelen. Ik weet niet of dat ook geld voor Viessmann. De prijs is ongeveer gelijk, maar bij XR1 krijg je er wel een condensator bij[:D]

Anarchy

Is jocadis in verlof? Hij reageert niet op mijn mail en dat is toch al even geleden ... Iemand nog nieuws over de uitlevering van het bordeaux stel?

B-Modelbouw

Ze zijn gewoon open.
Ik ben er deze week nog geweest en heb er ook nog met Andr? gesproken...

Het proefmodel in bordeaux zal vanaf volgende week in de winkel te bewonderen zijn.
De uitlevering van de drie versies is voorzien voor ... September

- Verie met blauwe rokers lijn
- Versie met die bewustte lamp
- Versie zoals ze nu rond rijden


Een mogelijk alternatief voor de verlichting zijn de Led-strips van Digirails ('k heb er mij ook enkele aangeschaft voor de ICR's)