Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

Kris

hallo,
Ik heb de mijne op 10 maart 2005 besteld , vroeg genoeg zeker.. Ik heb ook de new look , het is zeker een van de meest geslaagde producties van de laatste jaren

Decapod

Ik heb er geen besteld (niet echt compatibel met tp IIIa/b), maar eh, ik heb 'm eergisteren bij Olaerts even in m'n handen gehad (recente kleurstelling) en eh, 'k heb het toch moeilijk gehad om hem terug te leggen [:I]. Zeer mooi model.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

ThomSten

Hahaaaa!

Ga snel kijken!
http://www.jocadis.be/

Hopelijk binnenkort beelden in H0 en geen foto's.

Anarchy

Mooi zo! [:)] Heb wel gezien dat de nummers van de bordeaux uitvoering gewijzigd zijn. Ik heb MS 653 besteld, maar dit is op de website nu gewijzigd naar MS 715. Niet dat dat nu veel uitmaakt. Verder zie ik ook dat alle versies die zullen gemaakt worden van de City Rail livrei op de website staan. Even bestellen dus voor de serie compleet te maken [:p] Deze zijn echter wel voor 2009. Van de groene versies zullen er ook extra oplages gemaakt worden en die kan je ook al bekijken op de website.

ThomSten

Zouden die nummers echt veranderd zijn? [:0]

Heb eerder het idee dat de oorspronkelijke nummers zo blijven, maar reeds uitgeput zijn, en dat ze 't daarom niet meer erbij zetten?
Natuurlijk, als je 't productnummer van de andere nummers nog kent ben je zeker. Ik had AM 691 besteld. Welk nummer wordt dat dan of zou het hetzelfde blijven?

EDIT: wie eens goed kijkt naar de artikelnummers ziet vanzelf dat dit ANDERE uitgaves zijn, alle artikelnummers van de AM's volgen elkaar op, behalve rood (groen is 0 tem 7, rood is 10, 11, 14, 18, 19, wit is 20 tem 24)
Er zijn dus juist een gaten, dat zijn dus de andere nummers (AM 691 en AM 653) in gelijkstroom en wisselstroom, en blijkbaar nog enkele andere.[;)]

B-Modelbouw

Even een opzoekwerkje gedaan voor de Bordeaux Tweetjes ...

Volgens de oude bestelnummers (zie rug magazine MS van 2005)

- 35210/35211  AM691 - 1 stroomafnemer
- 35218/35219  AM653 - "Rokers"

Volgens de nieuwe bestelnummers (zie site Jocadis)

- 35210/35211  AM712 - Rokers logo + Tractie lamp(???)  IV/V
- 35214        AM679 - Enkel in DC   TP: V
- 35218/35219  AM715 - Blauwe streep rokers    TP: IV/V  

Voor meer duidelijkheid neem gewoon even contact op met Jocadis

Jurgen

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Tractie lamp(???)


Eigenlijk vraag ik me ook al een tijdje af wat dit precies is.
Iemand die uitleg en/of een foto heeft?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Alle MS74 groen hebben zo een lamp.

Volgende MS74 bordeaux hebben zo een lamp :



Nummers  712, 717, 726, 727, 732, 733, 735, 736, 739, 741, 742, 746, 749, 770, 772, 773 en 778

Andere MS74 bordeaux hebben deze lamp niet :



Geen enkele MS74 gerenoveerd heeft deze lamp.

ps.: tot zover mijn documentatie correct is [;)]

reps. : foto's niet van mij [:(]

Jurgen

En waarvoor dienen zo'n tractielampen dan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Jurgen schreef:

citaat:
En waarvoor dienen zo'n tractielampen dan


Ik dacht altijd dat het richtingaanwijzers waren (Pinkers in het Vlaams)[:D][:D][:D][:D][:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

B-Modelbouw

Zoals de naam het al zegt TRACTIE ...
de lamp zal branden bij het treinstel dat de tractie leverd.

boke

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Zoals de naam het al zegt TRACTIE ...
de lamp zal branden bij het treinstel dat de tractie leverd.


En wie wordt van zo'n brandende lamp beter? [:I]

Decapod

Philips en co. [:D]
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Jurgen

Mja, ik zie niet meteen wat het nut is. Maar ja, zo zijn er wel meer dingen, niet alleen bij de NMBS.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

De lamp waarvan hier sprake is is geen traktielamp (tot zover ik weet is er maar een treinbestuurder, zelfs als er meerdere stellen aangekoppeld zijn), maar een controle lamp, om te controleren of de bestuurder attent was. Hoe dit juist werkte weet ik niet, maar zo kon het personeel van de baan en de stations onmiddellijk zijn of er niets mis was met de bestuurder van de trein die door reed. Dit is ook de reden dat die lampen aan de zijkant stonden.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijk is.

Tractie lampen zijn te zien op volgende foto (van mij, voor een keer [;)])