Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

loebaske


Of je kan het einde van een spanbandje gebruiken als funderingsblok....




evan

Goede avond,

Allemaal hartelijk bedankt voor het gezamelijke denkwerk!  Het forum ten top!

Op de voorgrond is de vegetatie hoog en gaat het de moeite niet zijn, maar langs het spoor valt dat dan wel op. 

Peter, jouw idee was me ook al door het hoofd geschoten tot ik Eric zijn voorbeeldje zag.

Wel de lijm moet nog drogen en dan schilderen.  Eens de verf droog is vul ik er rond nog wat grond aan.



De achterkant is nog open, maar dat zien we niet :)

Het is wel voorzichtig wezen onder die constructie met mijn grote handen :o

Merci!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

aangepast had een stukje overzien ;D ;)

vyncky

Citaat van: loebaske op 05 september 2016, 17:03:46 PM

Of je kan het einde van een spanbandje gebruiken als funderingsblok....


Een zéér goede tip!

Bedankt

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

SuSke

Mooi opgelost Evan, en dat is goed voor mijn bouwkundig hart  ;) :)) dank zij de kracht van het forum  8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

evan

#665
Dat doet me Plezier Suske... je mag het niet aan je hart laten komen  ;)

Ondertussen...



Net dat kleine detail extra :)

En wat sfeerfotootjes uit het vuistje...







Bij de volgende foto merk ik dat één van de vier muren van m'n landhoofd schuin staat.  Zucht!

Het nadeel is dat ik telkens maar zicht heb van vooraf tijdens het bouwen en zulke fouten op foto zichtbaar worden. 



De bezoekers gaan dat natuurlijk ook niet zien, maar volgende foto's dienen hier anders gekadreerd te worden en er kan een groter boompje ervoor.   ::)

Ik heb in forex en Styreen ook een klein stukje brug gebouwd tot de voorkant van de baan.  De brug zelf is een lasercut-kit, maar het was wat absurd hiervoor een extra kit aan te kopen voor dat stukje van 6,5 cm.

Het ponton...



Kleine details van overschotjes...







Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

modelbaanHO

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

ERVIN

Jawatte!!! Subliem!!!

evan

Merci Mannen :)

En een zwart-wit foto die wat meer vergevingsgezind is... ;D

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

sdz1976


Dat word weer fameus smullen met de ogen volgende maand :)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Steam.N

SUPER, Evan !  Net echt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Ronald

Mooi, mooi, mooi.......

Gerolf

Schitterende foto's alweer 8)
... en ook schitterend dat (en hoe) de palen hun betonsokkels kregen :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Houdini

 :o :o :o
Echt prachtig gedaan!
:o :o :o

evan

#674
Merci mannen!  Bedankt voor de complimenten!

Deze avond heb ik nog een paar bollenstampers geschilderd en geplaatst.

Ik heb ze laten afkomen van Shapeways... http://www.shapeways.com/product/RBRQQWTGL/4-leviers-aiguillages-sncb-nmbs-wissel-omzetters?optionId=39371080

@PeterVG,  misschien een tip  ;)

Ze zijn best fragiel en best met een beetje CA lijm te verstevigen aan de steel.  Na schilderen zijn ze best fraai.  Een nummertje leek me wat te veel qua uitdaging  :o 



Op de foto glanst de verf nog wel een beetje...

Groetjes,


Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.