Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

loebaske

Miljaar is om de vingers af te likken....

evan

Die vingers aflikken ga ik nu toch niet doen met die verf :)  Bedankt Eric  ;)

Hierbij één van de HLR73 klaar voor inzet...



Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Gaat je me helemaal zot maken.....
Zit nu al in men haar te krabben om nog wat loks "schoon vuil" te krijgen tegen de expo, voor men minibaantje grrrrr


evan

Zot maken?  Eric ik heb jou dit ook al weten doen he  :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 05 augustus 2016, 15:50:52 PM

Gaat je me helemaal zot maken.....
Zit nu al in men haar te krabben om nog wat loks "schoon vuil" te krijgen tegen de expo, voor men minibaantje grrrrr
hoe heb jij nog haar,op je borst zeker ? ;D ;)

SuSke

Die Nordwagon's zijn inderdaad een juweeltje.
Nu nog eentje die het nog erger voor zijn kiezen heeft gekregen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Alweer mooie foto's  8)
... maar toch opletten met kleurbalans/lichtbron/... : Op je eerste nordwagon-foto eens naar het "achterste" wiel kijken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

#622
Bedankt Gerolf,

Dat komt doordat de verlichting van de baan warm kunstlicht van boven is en het licht op de achterste wielen komt van het buitenlicht via het venster.  Dat is dus 3000 Kelvin en +6000 Kelvin.  Groot verschil in kleurtemperatuur  :)

Om dit tegen te gaan zou ik de binnenkant van de wielen nog kunnen schilderen en reflecteert dat licht niet meer.  Of de foto bewerken ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Ze zijn nu alle drie klaar ...

Vandaag ga ik eindelijk ns verder werken aan de piping rechts op de baan.

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Floris


evan

Merci :)

Ondertussen heb ik de "buizenstelling" rechts verder afgewerkt.  Er moeten nog heel wat details en weathering bijkomen, maar eerst droogtijd...

Het was moeilijk de laatste 30 cm constructie te bouwen tussen het gebouw en de reeds gebouwde stelling.  Alles is op de baan rechtstreeks opgebouw zodat het zou passen.  Hierdoor ben ik niet 100% tevreden over de afwerking en de fijnheid.  Ook ligt het aan de materiaalkeuze en beschikbaarheid.  Het mocht wat fijner wezen naar m'n mening.  Echter ga ik door gebrek aan tijd niet opnieuw beginnen  ::)

Nadat de details en verwering af zijn en het groen er bij staat, zal het al bij al meevallen hoop ik.  Bovendien is het maar een klein onderdeel van de baan...

Anyway...

Foto's :)



Een zicht langs onder:



Het balkonnetje onderaan lijkt op de foto schuin te staan, maar staat echter recht in werkelijkheid.  (te zien op de eerste foto).  Het is gezichtsbedrog doordat de buizen op de achtergrond diagonaal weglopen.

En een zicht van de nog af te werken constructie op het dak:



Dat was het voorlopig vermits andere zaken zich opdringen  :(

Fijne namiddag gewenst...

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske


DFS

ziet er knap uit,
Ik zie alvast geen imperfecties, maar als bouwer zit je er altijd met je neus dichter op...

SuSke

Ziet er toch mooi uit Evan  :)
En het maakt het hoekje ook af  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.