Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

loebaske


Verdorie, dat ziet er ferm goed uit...
en tenslotte zijn het bijna macro opnames en dat ziet er helemaal anders uit als het op het baantje in zijn
totaliteit te zien is zoals de voorlaatste foto...goe bezig Evan

Ronald

Mooi Evan! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Kan zelf niet naar Leuven komen maar er zullen genoeg foto's genomen worden. Mocht je er alvast een hebben voor je-weet-wel hou ik mij aanbevolen ;)

evan

#707
Merci he mannen ;)

Ronald,  foto's volgen :)

Ondertussen een kleine referentie ...

http://www.cites-miniatures.com

en reclame voor de expo...

http://www.cites-miniatures.com/1/realisations_clients_880567.html

Ondertussen zijn de modules van de staging aangesloten en getest.  Er rest de afwerking en dan kan ik weer verder met het lijstje en dat blijkt haalbaar  ::)

Een verkoelende avond gewenst...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

#708
Het zit hem vaak in de kleine details...

Ik heb laatst via Internet een afdruk gemaakt van courante verkeersborden.  (Google afbeeldingen he...)

De benodigde borden heb ik uitgesneden en op een dun vel styreen gelijmd van 0,5mm dik.  De lijm was een typische modelkitlijm (Revell).  De lijm doorweekt het papier en het styreen en papier vormen een ge-sealed geheel.

Eens droog de bordjes uitgesneden en op een messing staafje geplaatst van messing draad 0,5mm met CA-lijm.  Als de lijm droog was is de achterkant van het bord en de paal antracietgrijs geschilderd.

Als afwerking heb ik de witte rand die nog zichtbaar was van het styreen geschilderd in een passende rode of blauwe kleur.

Ziehier de resultaten.













Deze paal moest oranje :)  Parkeerrestrictie...




En de hectometerpaaltjes zijn ook geplaatst...



Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske


Dat is iets dat hier ook klaar ligt om te plaatsen, zijn soms kleine details maar die het af maken...
Knap werk Even...

gardevil

Evan,

op de zesde foto bij het bordje verboden stil te staan en te parkeren ontbreek nog een pijl, al naargelang het een begin of het einde van het verbod een  pijl omhoog (zwarte pijl op wit rechthoekig onderbord) of omlaag.

Heb je de achterzijde van het bord zelf ook oranje gemaakt? Is ook verplicht.

Verder prachtig werk, elke keer weer zit ik met open mond te kijken naar je werk.
 
PS: Ik plaatste ooit een bestand met verkeersborden: http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,8572.0.html

vanaf reactie #12



Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

Bedankt Eric en Frank  ;)

Frank,

De borden komen blijkbaar van dezelfde verzameling als ik jou link zie :)  Ik had ze gevonden via Google en als je ze op A4 print is de grootte aanvaardbaar.

Het parkeerverbod is achteraan ook oranje samen met de paal.  Het pijltje komt nog daar ik het nu niet voorhanden heb moet dat even wachten...

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

't Zijn hem inderdaad die kleine details die een baan "compleet" maken. Mooie dingen Evan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Chrisrail

#713
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

gardevil

Citaat van: Chrisrail op 16 september 2016, 14:34:22 PM
Citaat van: evan op 16 september 2016, 12:28:53 PM



Deze paal moest oranje :)  Parkeerrestrictie...

Verkeerd verkeersbord genomen Evan.

Op die plaats hoort bord B19 te komen,



B19

Smalle doorgang. Gebod doorgang te verlenen aan de bestuurders die uit tegenovergestelde richting komen

in plaats van



B21  witte pijl wijst altijd naar boven!!!!!

Smalle doorgang. Voorrang ten opzichte van de bestuurders die uit de tegenovergestelde richting komen

Misschien tijd om je rijbewijs eens op te frissen?   ;D ;D ;D

Neen grapje man,

Knappe foto's van een Meesterwerk  8) :P :P :P :P

;)

Klopt, had ik overgekeken.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

evan

#715
Dat zullen we maar ns vervangen he...  de lijm is al aan het drogen...

Die aannemers toch   ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan



En voila...

Het witte bordje met de pijl is na het zien van deze foto nog wat gefatsoeneerd...

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Chrisrail

#717
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

loebaske


Je bent dus niet één van die gasten die bij/aan de gemeente aanwezig moeten/mogen zijn... :D :D :D :D :D

Stieven76

Ziet er proper uit. Kijk er naar uit om dit in Leuven live te zien  ;D
Op welk papier of op welke manier heb je die bordjes geprint ? Ze lijken me een rand te hebben.