Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Floris

mooi systeem. En fraai poezebeest ook trouwens. Het borstelen en kammen van zo'n ding gaat alleen wel erg ten koste van de hobbytijd.  ;D

Kautenbach

Idd goed systeem, en die poesemans... ach, past er prima bij/tussen :-X ;D

Floris


evan

Echt een lieverd, maar die stugge witte haren maken intussen ook een deel uit van m'n leven en hobby  :)

Ondertussen de bochtmodules:



En stapelbaar:



Dit is het totaal van alle modules dat een minimum spoorlengte van 4,8 m oplevert vermits de wissels telken op een pchtmodule zitten.

Nu MDF repels snijden en spoor monteren  8)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Herwig

Wat een prestatie en tempo.
Evan is eigenlijk een (heilige of niet) drievuldigheid:   
EvanI      EvanII      EvanIII:
de éne werkt,     nr. twee is van wacht en     de derde probeert wat te slapen....


Ronald

#695
Citaat van: milocomarty op 10 september 2016, 10:38:47 AM
Dat jij nog tijd voor foto's hebt :P

Het maken is het probleem niet, plaatsen en het verhaal erbij maken, dat kost pas tijd ;)

En ik dacht dat ik de hete adem van een deadline in mijn nek had..... Succes Evan, gaat je lukken :)

Michael

Wat Evan hier laat zien is jaren ervaring van heel veel banen bouw en dan bouwt hij in 6 dagen een schaduw station, modulair, doordacht want stapelbaar, goed vervoerbaar en voor alle toekomstige banen bruikbaar.
Als ik hier alles lees en zie voel ik me maar een sukkelaar met de hobby, kan misschien toch beter postzegels gaan verzamelen. ;) ;) Dacht het niet, veel te leuk maar het Evangelie is nog steeds een brug te ver.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Martin Welberg

Zegt de tikker van de Expo nog 34 dagen, die van Eurospoor nog 47....ook dat is aardig kort dag  ::) :P

evan

Het komt goed  ;D

1,5 dagen werk ofte 12 uur tot nu toe...




Nu de bochten  :)

BTW... Heilige drievuldigheid en Evangelie???  Laten we het houden bij geconcentreerd blijven  ;)

Merci mannen :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede avond,

Ondertussen zijn de bochtmodules met de wissels klaar.  Zelfs zonder de rechte bakken zijn ze bruikbaar om een baantje te bedienen met kleine treinen zoals franse motorwagens  ::)



Nu nog een afregeling en dan de 2 andere bochten voorzien van spoor.  Dan kan de bekabeling starten en is deze hindernis ook overwonnen...
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

waarom dat kleine stukje aftakking opstelspoor loc ? :-\

Peter

Citeerwaarom dat kleine stukje aftakking opstelspoor loc ?
Programmatiespoortje?
Met vriendelijke groeten
Peter

evan

Peter'n

Lees nog ns de zin boven de foto  ;)...

" Zelfs zonder de rechte bakken zijn ze bruikbaar om een baantje te bedienen met kleine treinen zoals franse motorwagens  ::) "

De rechte modules zitten er niet tussen!  ;)

Ondertussen is alles klaar inclusief het adapterstuk voor Oeversijde.



Morgen bekabelen en de Cobalt-motoren plaatsen.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter


evan

Een kleine updat met wat Iphone fotootjes...

Vandaag stond de afwerking van het groen op de agenda.  Op wat kleine details na is het klaar...

Eerst gras afwerken;



Dan diverse struikjes gemaakt met sisaltouwbasis of zeeschuimbasis;







Resultaat;



En een groter overzichtje waarvan het geheel nog een vernislaagje krijgt met een groene toon om de tinten iets naar elkaar toe te brengen.



EDACHEM nadert ook de afwerking;



De achtergronden zijn ook op maat gezaagd en klaar om te schilderen.  Patrick (PAJ) gaat deze taak voor zich nemen  8)

Nu ga ik met de bekabeling starten van de schaduwstationbakken  :-\

Groetjes en tot later :)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.