Nieuws:

Nu in MSM 262 REPORTAGE: Smalspoormodelbouwdagen 2025

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

Dirky

Nu nog de overstap naar Finescale Evan... :) De details op het rollend materiel zijn stukken te grof om aan te sluiten bij het fijne scenery werk...

evan

Volledig mee akkoord Dirk!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Stooooop Evan, Je doet me alleen maar beseffen dat ik er hier ook nog een heleboel wagons heb liggen die de revue moeten passeren.

Maar verder weerom prachtig gedaan.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stedahult

Vandaag het geheel in het echie gezien, de hand van de meester gaat door de gehele
layout heen. Mooie baan, aardige kerel met dito hulptroepen. Was gezellig Evan!

Mvh. Steef

evan

Hehe HO-Steef op bezoek op de baan!

Bedankt voor de gezellige babbel en waardering van de baan.  Tot gauw :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dieterke

beste evan.

ik heb net geheel jou topic door gelezen.
ff 50 "bladzijden"

ik ik sta vol bewondering!
dit is een pracht van een baan"tje"
niet enkel door de foto's maar ook door de uitleg je geeft.

een modelbouwer zonder geheimen!

je nieuwe baan ben ik ondertussen ook aan het door lezen.

mvg
dieter

evan

Bedankt voor je reactie Dieter!

Fijn dat je de 50 bladzijden met plezier gelezen hebt!

evan

Goede morgen,

Zoals sommigen misschien al gelezen hadden,  Oeversijde is te gast op Modeltreinexpo On Traxs op 10, 11, en 12/3 te Utrecht.
http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/evenementen/modeltrein-expo-on-traxs

Gisterennamiddag heb ik gewerkt aan het schaduwstation.  Tijdens de expo in Leuven heb ik tijdens drukke momenten gemerkt dat de baan moeilijk te besturen was.  Er was veel afleiding doordat mensen veel vragen stellen waarop we natuurlijk met plezier reactie geven.

Het schaduwtation telt 4 sporen en heb gisteren er detectie ingebouwd zodat er 4 treinen constant in beide richtingen afwisselend rondrijden zonder er naar te kijken.  Bovendien reageren de seinen en de wissels ook automatisch op het baantje zelf.  Als er dan manueel gerangeerd wordt met een trein en je laat hem nadien weer vertrekken komt er automatisch een andere terug :)

Volgende week werk ik de bekabeling af en dan ga ik misschien nog wat rollend materiaal weatheren.

Groetjes en tot On sTraxs!

sdz1976

Dat zal het een heel stuk aangenamer maken voor jou  op expo,s .

Tot op On-trax

Grtz,

Samuel.
https://hetlocje.org/
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

OlivierV

Citaat van: evan op 26 februari 2017, 09:36:39 AM
Goede morgen,

Zoals sommigen misschien al gelezen hadden,  Oeversijde is te gast op Modeltreinexpo On Traxs op 10, 11, en 12/3 te Utrecht.
http://www.spoorwegmuseum.nl/#!/evenementen/modeltrein-expo-on-traxs

Gisterennamiddag heb ik gewerkt aan het schaduwstation.  Tijdens de expo in Leuven heb ik tijdens drukke momenten gemerkt dat de baan moeilijk te besturen was.  Er was veel afleiding doordat mensen veel vragen stellen waarop we natuurlijk met plezier reactie geven.

Het schaduwtation telt 4 sporen en heb gisteren er detectie ingebouwd zodat er 4 treinen constant in beide richtingen afwisselend rondrijden zonder er naar te kijken.  Bovendien reageren de seinen en de wissels ook automatisch op het baantje zelf.  Als er dan manueel gerangeerd wordt met een trein en je laat hem nadien weer vertrekken komt er automatisch een andere terug :)

Volgende week werk ik de bekabeling af en dan ga ik misschien nog wat rollend materiaal weatheren.

Groetjes en tot On sTraxs!

Daar mag je wel wat meer info over geven want zoiets wil ik in principe ook wel eens leren implementeren. Spelen met de treinen is tof, zeker tussen treinen die een normale "regeling" rijden. :)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

evan

Olivier,

De sturing is gebaseerd op de functies van ESU-ECOS.  Ik leg er later meer over uit  ;)

vyncky

Citaat van: evan op 26 februari 2017, 22:58:24 PM
Olivier,

De sturing is gebaseerd op de functies van ESU-ECOS.  Ik leg er later meer over uit  ;)

Graag want dit vindt ik ook interessant ;)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

evan

Goede avond,

Vandaag de werkpaarden voor Oeversijde nog 'ns nagekeken.  Volgende week moeten ze 3 dagen dienst leveren op On Traxs.

Morgen na 't werk de bekabeling nog netjes afwerken voor het schaduwstation en dan inpakken.

Graag wil ik via deze weg ook diegenen bedanken die voor Oeversijde hebben gestemd voor de Modelbaan van het jaar 2016 via MSM!

Ik ben tevreden met een fraaie 2e plaats  :)

Groeten en tot op On Traxs ?

Evan

modelbaanHO

Tot op Ontraxs, zeer zeker.
Als alles goed gaat dan zie je mij daar zaterdag.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

BC911

Ik probeer ook langs te komen. Veel plezier alvast op de expo.
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...