Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

doomslu

De plaatsing van de kopseinen is goed. De foto van Erwin toont de loc toen die lichten te laag stonden.
De schildering was toen ook niet juist. Dat heeft men bij de museumloc ondertussen aangepast.
De uitvoering die we brengen zal de oorspronkelijke zijn, dus ook 99% gelijk aan het museummodel.
Aan de bogies wordt ook nog wat aangepast en de batterijkast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 november 2015, 12:25:21 PM
Citaat van: doomslu op 06 november 2015, 12:20:32 PM
Het is inderdaad één van de punten die voor verbetering vatbaar zijn, de kast die niet 100% aansluit op het onderstel.

de lichte groene kleur,?die plaatsing van die lichten ? want zijn de andere toegestane te verbeteren tekortkomingen ?
De lichten op Erwin's foto staan te laag, op het moment staan ze ongeveer zoals bij het prototype, dus iets hoger en op de correcte plaats.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

factageklerk

Citaat van: doomslu op 06 november 2015, 12:20:32 PM
Citaat van: ward op 06 november 2015, 10:53:00 AM
Het is inderdaad één van de punten die voor verbetering vatbaar zijn, de kast die niet 100% aansluit op het onderstel.
Levering? Eerst het derde prototype afwachten en dan ... ergens eind van het jaar, zoals voorzien?
Ik wacht liever wat langer, maar op een goed model dan overhaast te gaan produceren.

Zo ? het einde van het jaar  ::) Dat zou een mooie afsluiter zijn  :)
 

ERVIN

Het was/is zeker niet mijn bedoeling om een polemiek te starten over dit model hoor, maar ik was enkele foto's aan het bekijken in mijn archief en kwam , eigenlijk bij toeval , deze loc tegen , daarom dat ik hem gepost heb. ;)

Model ziet er echt héél mooi uit , maar ik hou meer van de hedendaagse treinen, ieder zijn ding hé.

Rangeerduivel

Deze loc is (door mij en ik weet zeker door veel treinliefhebbers) vooral geliefd om het motorgeluid dat hij voortbrengt
Benieuwd om deze (speciaal door VBV opgenomen) sound in model te horen.
Volgens Jacques Vbv gaat die sound meer dan ooit de werkelijkheid benaderen,nog beter dan de laatste ESU-sound die toch al redelijk goed was.

;)

loebaske

Heb het al eens gemeld...deze loc heeft verschillende gedaanten gehad, zowel wat kleur en uitzicht, je kan bijna de loc van VBV vergelijken in die periode, tenzij het Ho model met die van het 1/1 model dat dienst heeft gedaan....en al de rest is zever in pakjes.
Blijkbaar rijd die nu rond in hetzelfde kleur, dus geen lichte groene balk.....en nu???
Die van VBV afkeuren????







Metpetergaathetbeter

heb je geen andere foto, mij lijkt er nog verschil te zitten tss de kleuren hoewel de kleuren dichter bij elkaar kwamen te liggen, of zo lijkt het toch ! :-\ ;)

loebaske

veel beter heb ik niet...is maar dat ik op dit moment  er niet echt op gelet heb dat die idd. de zelfde kleur had, namelijk signaal groen, maar als je naar de werkplaats van Merelbeke gaat...dan staat die daar voor een grondige nazicht en  om het geluid op te nemen....

Metpetergaathetbeter

toch kan ik mij niet ontdoen van de indruk dat nog 2 versch.tinten groen de loc (ver)sieren

Hoewel de lichtinval niet echt de zaak wil meehelpen, als je links onderaan netonder en  boven de 2gele strepen kijkt is daar toch enig verschil op te merken,net als boven de ster dat groen onder en boven de dubbele gele streep  ook verschil in kleuren valt op te merken ! :-\ ;)

efl045

Citaat van: Rangeerduivel op 06 november 2015, 14:18:39 PM
Benieuwd om deze (speciaal door VBV opgenomen) sound in model te horen.
Dat zal meer dan 87 keer minder zijn dan een echte vrees ik... Meer een krekel dan een diesel zeker... Ik kan mij nauwelijks voorstellen dat wie houdt van de echte nog naar zo een model kan luisteren, dat is toch in de verste verte niet te vergelijken?

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 06 november 2015, 14:40:59 PM
wie houdt van de echte nog naar zo een model kan luisteren, dat is toch in de verste verte niet te vergelijken?
oei,oei oei, nu begeef jij je wel op heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel glad ijs Franky!

efl045

Misschien wel...maar zoals de ene beter of slechter ziet dan de andere hoort de ene ook beter of slechter dan de andere  :) Elk zijn ding hé.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: efl045 op 06 november 2015, 15:05:04 PM
Misschien wel...maar zoals de ene beter of slechter ziet dan de andere hoort de ene ook beter of slechter dan de andere  :) Elk zijn ding hé.
:-X ;D ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 06 november 2015, 14:32:42 PMmaar als je naar de werkplaats van Merelbeke gaat...dan staat die daar voor een grondige nazicht en  om het geluid op te nemen....
ik zal eens navraag doen, één van onze leden was er laatst en zag die gerestaureerde Infra-loc, misschien dat hij ook deze heeft gelet !  ;)