Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

doomslu

Ik ga niks beloven, maar zal morgenavond proberen wat foto's te maken.
Als ik er voor zorg dat de witbalans ok is en dat de vervorming van de lens wordt gecorrigeerd zullen jullie al een beter beeld hebben van het model.
De schuifmaat heb ik al bovengehaald en de cijfers vergeleken met de tekening van De Bleser in MSM 33.
Nergens een afwijking gevonden. Dus de draaistellen staan correct!

In samenspraak met Van Biervliet worden nog een paar kleinigheden aangepast.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

volgens mij is de loc 100% correct op schaal, dat er hier en daar wat verschil op zit is om de reden dat het door krappe bochten moet (en vermoed dat er veel krappe bochten liggen)wat de kleur betreft, die is nog nooit geschilderd geweest in Ral kleur, het was zowat afhankelijk in welke depot er verf aanwezig was, meestal was dit signal groen, en ook niet altijd in 2 kleuren, denk dat het grote voorbeeld voor VBV nu in één en zelfde kleur staat...

Dirky

100% op schaal zou een beetje veel zijn, niet?  :)

factageklerk

Citaat van: doomslu op 21 oktober 2015, 22:27:45 PM
Ik ga niks beloven, maar zal morgenavond proberen wat foto's te maken.


Mogen we ze eens bekijken Luc, Ik ben razend benieuwd  ::) Enig idee wanneer deze definitief in productie kunnen gaan?
 

doomslu

Voilà zie.

Let wel, dit is nog steeds een prototype waarbij we enkele punten hebben aangeduid die worden verbeterd bij het volgende prototype.

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

59erke

Ziet er goed uit.

Welke punten ga je nog laten verbeteren ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

ward

Spatie vooraan tussen kast en bufferbalk zal waarschijnlijk nog te verbeteren zijn, maar voor de rest ziet het er heel goed uit! Al enig idee van vermoedelijke levering?

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

SuSke

Had van Kristof nog te horen gekregen dat het nummer op de neus nog niet helemaal is wat het zou moeten zijn. Probleem met China is een éénduidige en duidelijke commuunicatie om die kleine dingen op te lossen.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

efl045

Ik vind dat de Chinezen dat nog zo slecht niet doen, deze werd ooit in ons eigen landje gebouwd:



En iedereen was daar content mee  ;)


factageklerk

Ik vind het een mooi resultaat, ik kijk er naar uit als hij geleverd word.
 

ERVIN


FREMO e.V. - afd België

Citaat van: ERVIN op 06 november 2015, 12:09:48 PM


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Echter al een opmerking geplaatst op paigna 16 ivm met deze foto.
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,22263.225.html

Mvg,

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

doomslu

Citaat van: ward op 06 november 2015, 10:53:00 AM
Spatie vooraan tussen kast en bufferbalk zal waarschijnlijk nog te verbeteren zijn, maar voor de rest ziet het er heel goed uit! Al enig idee van vermoedelijke levering?

Mvg
Het is inderdaad één van de punten die voor verbetering vatbaar zijn, de kast die niet 100% aansluit op het onderstel.
Levering? Eerst het derde prototype afwachten en dan ... ergens eind van het jaar, zoals voorzien?
Ik wacht liever wat langer, maar op een goed model dan overhaast te gaan produceren.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: doomslu op 06 november 2015, 12:20:32 PM
Het is inderdaad één van de punten die voor verbetering vatbaar zijn, de kast die niet 100% aansluit op het onderstel.

de lichte groene kleur,?die plaatsing van die lichten ? want zijn de andere toegestane te verbeteren tekortkomingen ?

just4fun

Citaat van: doomslu op 06 november 2015, 12:20:32 PM
Ik wacht liever wat langer, maar op een goed model dan overhaast te gaan produceren.
Inderdaad, geduld is een schone deugd  :D .
Paul