Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

doomslu

Alle opmerkingen worden geëvalueerd, daarvoor dienen prototypes.
Toch alvast dit als algemene opmerking: de echte loc werd nauwkeurig opgemeten. Alle afmetingen zullen dus kloppen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

Die handgrepen storen me nog steeds; misschien omdat ze wit zijn?

loebaske

We waren jaren geleden heeeeeel tevreden dat er een 59 was van Roco en ook al was het helemaal niet op schaal.
Kan het wel begrijpen indien een model stukken van mensen zou kosten dat men dan elke klinknagel gaat tellen, dat is nu zo niet, je heb veel voor weinig geld ...
Maar ja, wie ben ik ?


doomslu

Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 09:55:35 AM
Die handgrepen storen me nog steeds; misschien omdat ze wit zijn?
Ze zijn metaalkleur en lijken iets dikker op het model.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

SuSke

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 09:23:31 AM
Citaat van: mark7758 op 17 oktober 2015, 09:15:21 AM
Is hier net Nederland  :-[
Heel veel klagen en niet het geduld hebben om rustig af te wachten op het model.

Meldt dat je iets vreemd vind en laat de firma het uitzoeken.
Zij hebben het geld om het aan te passen.

Als het model dan toch niet aan je eisen voldoet,  dan koop je het toch niet.

Ik deel je gevoel

Is in deze geen optie !

Je hebt hem besteld en betaald, dan krijg je hem. Je hebt hem niet besteld, dan krijg je hem niet.
Het gaat om een unieke reeks alleen via MSM verkrijgbaar (voorlopig ;)).
Na de uitlevering kan je misschien trachten er een te pakken te krijgen op de 2de hands markt voor de prijs die de zot er dan voor geeft.

Citaat van: doomslu op 17 oktober 2015, 09:50:26 AM
Alle opmerkingen worden geëvalueerd, daarvoor dienen prototypes.
Toch alvast dit als algemene opmerking: de echte loc werd nauwkeurig opgemeten. Alle afmetingen zullen dus kloppen.

Daarvoor heb ik ook het volste vertrouwen in VBV. Ze gaan niet over "één nacht ijs" om een model dat al kritisch lag (roco vs märklin) terug uit te brengen. Het zal dan ook wel in orde zijn als het uitgeleverd wordt.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Citaat van: loebaske op 17 oktober 2015, 10:01:57 AM
We waren jaren geleden heeeeeel tevreden dat er een 59 was van Roco en ook al was het helemaal niet op schaal.
Kan het wel begrijpen indien een model stukken van mensen zou kosten dat men dan elke klinknagel gaat tellen, dat is nu zo niet, je heb veel voor weinig geld ...
Maar ja, wie ben ik ?
Jij bent Eric, bijgenaamd Loebaske, en een heel sympathieke mens! ;)
Wat de opmerkingen betreft: ze vragen er naar hé.  ;D (daar is een spreekwoord over)

Huugooke

Is die trouwens nog na te bestellen? :-\

Sicco

#232
Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 09:35:19 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 09:20:42 AM
Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 08:52:14 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Alleen de voorgrond is vervormd, op hoogte van de loc zijn de lijnen recht.

Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen hoe een groothoeklens werkt.
Ik weet verdomd goed hoe een groothoeklens werkt beste Sicco; jij blijkbaar niet. leg eens een liniaal op de foto. Groothoeklenzen (slechte) hebben een vervorming die meestal tonvormig is. Het effect verdwijnt naar het centrum van de opname.

Ik heb compleet geen zin om mijn vrije zaterdag te spenderen aan een oeverloze discussie, maar je geeft zelf de reden aan waarom de rechte lijnen van de in het midden van de foto staande loc wél nagenoeg (nagenoeg, want leg er inderdaad maar een lineaal naast, of scroll de scan naar de rand van je scherm) niet vervormd zijn en de buitenkant van de foto, dus de koppen, wel....  ;D

De eerste lens die maar deels vervormt moet bij mijn weten nog uitgevonden worden.

Een fijne dag nog, geniet van je weekeinde  :D

Sicco

Citaat van: SuSke op 17 oktober 2015, 10:08:12 AM
Is in deze geen optie !

Je hebt hem besteld en betaald, dan krijg je hem. Je hebt hem niet besteld, dan krijg je hem niet.
Het gaat om een unieke reeks alleen via MSM verkrijgbaar (voorlopig ;)).
Na de uitlevering kan je misschien trachten er een te pakken te krijgen op de 2de hands markt voor de prijs die de zot er dan voor geeft.

Daarvoor heb ik ook het volste vertrouwen in VBV. Ze gaan niet over "één nacht ijs" om een model dat al kritisch lag (roco vs märklin) terug uit te brengen. Het zal dan ook wel in orde zijn als het uitgeleverd wordt.

Uiteraard, en een forum als deze is uitermate geschikt om dit soort opmerkingen te bespreken, maar laten we alles dan wel eerlijk vergelijken. Niet het ene model met een vergrootglas en over het andere model niks mogen zeggen. Ik zie op dit forum beide, overigens ongeacht welke fabrikant. Het lijkt wel alsof iedereen de toon volgt die aan het begin van een topic is gezet, ongeacht welke toon dat is.

Huugooke

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 10:18:37 AM
Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 09:35:19 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 09:20:42 AM
Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 08:52:14 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Alleen de voorgrond is vervormd, op hoogte van de loc zijn de lijnen recht.

Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen hoe een groothoeklens werkt.
Ik weet verdomd goed hoe een groothoeklens werkt beste Sicco; jij blijkbaar niet. leg eens een liniaal op de foto. Groothoeklenzen (slechte) hebben een vervorming die meestal tonvormig is. Het effect verdwijnt naar het centrum van de opname.

Ik heb compleet geen zin om mijn vrije zaterdag te spenderen aan een oeverloze discussie, maar je geeft zelf de reden aan waarom de rechte lijnen van de in het midden van de foto staande loc wél nagenoeg (nagenoeg, want leg er inderdaad maar een lineaal naast, of scroll de scan naar de rand van je scherm) niet vervormd zijn en de buitenkant van de foto, dus de koppen, wel....  ;D

De eerste lens die maar deels vervormt moet bij mijn weten nog uitgevonden worden.

Een fijne dag nog, geniet van je weekeinde  :D
Ik heb tijd genoeg... ;D
En je weet niet hoe die foto in de breedte bijgesneden is.
Voor de rest is dit helemaal geen basis om mee te vergelijken; alleen de technische tekeningen van beide zijn een basis om te vergelijken. Alle opnames zijn subjectief. Lief van Luc om een fotootje te tonen, maar echt veel gaan ze niet hebben aan het commentaar.

Rangeerduivel

#235
Citaat van: mark7758 op 17 oktober 2015, 09:15:21 AM
Meldt dat je iets vreemd vind en laat de firma het uitzoeken.

Dat is toch waar we nu mee bezig zijn...!
Er werd naar de mening van de klant gevraagd om het model zo getrouw mogelijk op de markt te kunnen brengen,en we moeten ons behelpen met een paar (mismaakte) foto's,zelfs de foto van de echte klopt niet,
is het dan verwonderlijk dat wij spoken zien?
Uiteraard vertrouwen wij op de vakkennis van VBV,bewijs daarvan is het feit dat er zoveel bestellingen waren vooraleer het model bestond,
Maar wij mogen toch van mening wisselen dacht ik,en wie geen bloed kan zien leest maar de krant ipv het forum!

;)

Gerolf

Citaat van: Rangeerduivel op 17 oktober 2015, 10:43:27 AMis het dan verwonderlijk dat wij spoken zien?

Als je dat inziet, mag het toch ook duidelijk zijn dat de opmerkingen met een stevige korrel moeten genomen worden (ook door VBV)  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Huugooke

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 10:18:37 AM

Ik heb compleet geen zin om mijn vrije zaterdag te spenderen aan een oeverloze discussie...
Een fijne dag nog, geniet van je weekeinde  :D
Ik heb geen tijd, geen zin.. meestal een lam excuus om je ongelijk niet te moeten toegeven.
Wat lenzen, vervorming e.d. betreft, is geen enkele digitale opname te vertrouwen. De beelden worden altijd intern bewerkt.
Een analoge opname met een gekende lens: dat is een referentie.

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: loebaske op 17 oktober 2015, 08:15:27 AM
Kan je iets meer uitleg geven Herman waarom, is wel een intresant gegeven..

Ik wil geen polemiek opstarten, maar wat ik geschreven heb is waar.
De zaak ligt nog altijd gevoelig in bepaalde middens, dus hier stopt het.

Verder vergelijk deze foto van een originele plaatsing met deze van de opmerking.

https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/s720x720/11902490_982134751809217_4058707329297511141_n.jpg?oh=7ce719177c3d29236aabc9dcdf6828f4&oe=568C74D3

Foto gevonden op de FB-pagina van " Traintamarre ".

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Sicco

Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 11:04:21 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 10:18:37 AM

Ik heb compleet geen zin om mijn vrije zaterdag te spenderen aan een oeverloze discussie...
Een fijne dag nog, geniet van je weekeinde  :D
Ik heb geen tijd, geen zin.. meestal een lam excuus om je ongelijk niet te moeten toegeven.
Wat lenzen, vervorming e.d. betreft, is geen enkele digitale opname te vertrouwen. De beelden worden altijd intern bewerkt.
Een analoge opname met een gekende lens: dat is een referentie.

Kom op, probeer niet een discussie uit te lokken waarvan ik heb aangegeven dat ik er geen zin in heb en ga niet lopen zuigen als ik aangeef er geen zin in te hebben. Je reageert, merkt dat ik niet reageer, en reageert dan opnieuw en tevens persoonlijk puur om me uit de tent te lokken (wat je dus gelukt is, schouderklopje?). Iemand het laatste woord gunnen is wat anders dan je ongelijk toegeven. Sterker nog, we weten duidelijk allebei wat een groothoeklens is (want je legt het goed uit), alleen jij gebruikt tot twee keer aan toe argumenten die je correct weergegeven theorie onderuit halen. Ten eerste geef je aan dat de rechte lijnen van de loc in het midden niet (minder) vervormd zijn, wat logisch is gezien je zelf aangeeft dat de vervorming van een dergelijke lens vanuit het midden naar de buitenkanten (de koppen) erger wordt. Daarnaast kan de foto bijgesneden zijn of niet aan de randen, dat doet aan diezelfde theorie niets af. Het zegt niet meer dan dat het eventueel afgesneden en nog meer van het midden liggende deel nóg meer vervormd is. De vervorming verdwijnt toch niet als je een foto bijsnijdt?
Tevens geef je het argument dat geen enkele digitale lens te vertrouwen is... waar heb ik gezegd dat dat zo is dan? Je haalt er vanalles bij om een discussie levend te houden waar ik geen zin in heb - om redenen dat die niet eerlijk gevoerd wordt.

Maar als je dat graag wilt: je hebt gelijk hoor.