Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

loebaske

Het eene draaistel staat idd.  verder naar binnen zoals de werkelijkheid, is zoals je zegt Koen; toch stukken beter dan de Roco  ;)
Is zoals Eric aanhaalde, geen enkele loc schildering zal het zelfde zijn, is maar vanaf 2000 de NMBS Ral kleuren zou gebruiken.
En dan nog...

Neem nu in het dagelijks leven, behang papier liefst van het zelfde lot kopen, vloeren en plafond tegels, alle verpakkingen door elkaar mengen om geen ééntonig kleur te hebben.
Bij de auto industrie, alle wagens hebben het zelfde kleur, als er een nieuw bad word aangemaakt zie je het verschil.
En jaar geleden verf gekocht bij Colora, met de zelfde code een nieuwe pot laten aanmaken....yes kleur verschil, waar ligt het aan? omdat de eene deur al een jaar geschilderd is of  toch iets meer pigment dan bij de bijgemaakte verf????

Zo kan je uren en dagen muggezieften  :(

Dirky

Wat betreft discussies over kleuren: Jullie zouden beter eens een jaartje lid worden van een forum/club van militaria modelbouwers. Zelfs al spuit je een model in exact dezelfde kleur als het grote voorbeeld, je zal steeds de indruk hebben dat je modelletje meer "kleur" heeft.
Eén van de belangrijkste oorzaken is dat we "de grote loc" nagenoeg steeds in daglicht zien (hoge Kelvin waarde) en dat het model veel eerder onder één of ander kunstlicht wordt bekeken.

Mijn mening over het model dat ik hier zie: "Een fraai model voor een fraaie prijs". Dat er fouten ingeslopen zijn is duidelijk maar welk H0 model is een 100% getrouwe weergave van zijn voorbeeld? Een perfect H0'ken heb ik nog niet gezien... zelfs niet in de wereld van PROTO87 en andere FineScale toestanden.

Voor wat ik besteld heb krijg ik een mooi model!  :)


59erke

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Herwig

Reeds iemand enige info over de initiële spaakwielen bij de 201.001 ?  En andere  201-locs ?
(bericht #251)
Heb het    Nicolas 59   -fotoboek besteld, nog niet in huis.....  Zou daarin een    foto-met-spaken     staan ?

OlivierV

Citaat van: Herwig op 21 oktober 2015, 20:31:25 PM
Reeds iemand enige info over de initiële spaakwielen bij de 201.001 ?  En andere  201-locs ?
(bericht #251)
Heb het    Nicolas 59   -fotoboek besteld, nog niet in huis.....  Zou daarin een    foto-met-spaken     staan ?
Ons model wordt bewust met volle wielen geleverd, daar de echte museumloc ook volle wielen bezit. Normaliter hadden alle locs spaakwielen bij levering.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

Heb ook is gekeken in mijn lectuur van de 59'ers.

Het prototype had inderdaad spaakwielen, maar zover ik kan zien hebben de eerste geleverde loks dan weer volle wielen
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Ik heb nog nergens een duidelijke foto gezien waarop te zien is of er spaakwielen of volle wielen onder zaten.
Het is moeilijk te zien, ook bij een model.
We gaan er volle wielen onder steken.

Raad eens wie er hier 10 minuten geleden een testrit heeft gemaakt op mijn baan?  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

OlivierV

Citaat van: doomslu op 21 oktober 2015, 21:04:35 PM
Ik heb nog nergens een duidelijke foto gezien waarop te zien is of er spaakwielen of volle wielen onder zaten.
Het is moeilijk te zien, ook bij een model.
We gaan er volle wielen onder steken.

Raad eens wie er hier 10 minuten geleden een testrit heeft gemaakt op mijn baan?  8)
Daar is toevallig geen geurenvideo van? :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

59erke

Citaat van: doomslu op 21 oktober 2015, 21:04:35 PM
Raad eens wie er hier 10 minuten geleden een testrit heeft gemaakt op mijn baan?  8)


Ene met volle wielen  ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 21 oktober 2015, 21:04:35 PM
Raad eens wie er hier 10 minuten geleden een testrit heeft gemaakt op mijn baan?  8)

Emmerson Fittipaldi... :-\

;D ;)

doomslu

Citaat van: Rangeerduivel op 21 oktober 2015, 21:37:58 PM
Citaat van: doomslu op 21 oktober 2015, 21:04:35 PM
Raad eens wie er hier 10 minuten geleden een testrit heeft gemaakt op mijn baan?  8)

Emmerson Fittipaldi... :-\

;D ;)
Hoe heb je dat geraden?  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

Foto van een Reeks 59 met spaakwielen
Boek Les Locomotives Diesel Type 201 -Serie 59 van de TSP
Bladzijde 21 schets
Bladzijde 22+23+24 Foto
Bladzijde 45 Foto
Bladzijde 60 Foto
Bladzijde 82 Foto
Bladzijde 92 Foto (Ongeluk met 5912+5934)
Bladzijde 114 Foto
Bladzijde 118 Foto
Bladzijde 121 foto

En de rest is er ook wel. :)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Herwig

Emmerson met de bakkebaarden en de gebroken ruggenwervel ?    Nee toch.

( erg duidelijke zijdelingse NMBS-foto van de gespaakte 201.001 in het boek   " Diesel B "   van dé MaX )

Herwig

#268
TSP-  59 - boek:  ontbreekt nog in m'n Billy-boekenkast.

doomslu

Citaat van: Herwig op 21 oktober 2015, 22:01:24 PM
Emerson met de bakkebaarden en de gebroken ruggenwervel ?    Nee toch.

( erg duidelijke zijdelingse NMBS-foto van de gespaakte 201.001 in het boek   " Diesel B "   van dé MaX )
Gevonden! Daar is het inderdaad duidelijk.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *