Te bestellen via MSM type 201

Gestart door Snobby Crash, 27 februari 2015, 07:00:15 AM

OlivierV

Bij deze. De draaistellen van het model zijn nog niet volledig correct.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Herwig

VBV zal de De Bleser- of andere technische tekeningen & goede foto's ook wel in bezit hebben, hoogstwaarschijnlijk. 

Dirky

Citaat van: Herwig op 16 oktober 2015, 22:39:28 PM
Op échte zijaanzicht-foto's  of -tekening is dit goed zichtbaar.

( Meeste foto's worden/werden wel van schuins vooraan genomen )

Als je de De Bleser-tekening goed bekijkt zie je zelfs dat de bogie onder het dakrooster iets meer naar het midden van de loc zit, dan het andere draaistel  !? 
Zie deze De Bleser-afmetingen, centrum draaistellen tot aan voorkant loc-kast:   respectievelijk  3.505  en  3.685   . 
Raar maar waar .  Zal wel technische verklaring voor zijn ... .

helemaal juist... draaistellen staan niet symmetrisch...

Herwig

3.505 enerzijds  of   3.685   (mm) anderzijds :     misschien tot daar nog aan toe, maar de H0-draaistellen lijken optisch toch wel te kort.                                   Er komt te veel   "daglicht"   door onder de loc-kast.

Rangeerduivel

Heb ook de indruk dat het front bij de echte iets minder stijl naar beneden gaat dan bij het model...
Citaat van: OlivierV op 16 oktober 2015, 22:41:56 PM
Citaat van: doomslu op 16 oktober 2015, 21:56:07 PM
Jullie hebben nog te goed: foto's van het 2e prototype...




Sicco

Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D

FREMO e.V. - afd België

Citaat van: OlivierV op 16 oktober 2015, 22:34:15 PM


Hallo

Deze foto van HLD 201.010 is deze met de verplicht verkeerd geplaatste koplampen, want anders mocht die niet meer op nmbs-sporen rijden.

Mvg,
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

loebaske

Kan je iets meer uitleg geven Herman waarom, is wel een intresant gegeven..

Huugooke

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Alleen de voorgrond is vervormd, op hoogte van de loc zijn de lijnen recht.

OlivierV

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Roco en Marklin konden wel goede draaistellen maken, dus dan moet VBV dat zeker kunnen.

Kritische modelspoorders met R1? Bestaan die dan? Minimum boogstraal is hier R3
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

Is hier net Nederland  :-[
Heel veel klagen en niet het geduld hebben om rustig af te wachten op het model.

Meldt dat je iets vreemd vind en laat de firma het uitzoeken.
Zij hebben het geld om het aan te passen.

Als het model dan toch niet aan je eisen voldoet,  dan koop je het toch niet.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Sicco

Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 08:52:14 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Alleen de voorgrond is vervormd, op hoogte van de loc zijn de lijnen recht.

Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen hoe een groothoeklens werkt.

Sicco

Citaat van: mark7758 op 17 oktober 2015, 09:15:21 AM
Is hier net Nederland  :-[
Heel veel klagen en niet het geduld hebben om rustig af te wachten op het model.

Meldt dat je iets vreemd vind en laat de firma het uitzoeken.
Zij hebben het geld om het aan te passen.

Als het model dan toch niet aan je eisen voldoet,  dan koop je het toch niet.

Ik deel je gevoel

Huugooke

Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 09:20:42 AM
Citaat van: Huugooke op 17 oktober 2015, 08:52:14 AM
Citaat van: Sicco op 17 oktober 2015, 06:32:01 AM
Die grootbedrijf-foto is een vervormde foto (groothoek), kijk maar naar de gebogen sporen. De model-neus is naar voorbeeld.
Voor wat betreft de draaistellen, vergeten we niet dat deze ook nog moeten kunnen draaien zelfs voor de kritische modelspoorder met R1  ;D
Alleen de voorgrond is vervormd, op hoogte van de loc zijn de lijnen recht.

Ik hoop dat ik niet hoef uit te leggen hoe een groothoeklens werkt.
Ik weet verdomd goed hoe een groothoeklens werkt beste Sicco; jij blijkbaar niet. leg eens een liniaal op de foto. Groothoeklenzen (slechte) hebben een vervorming die meestal tonvormig is. Het effect verdwijnt naar het centrum van de opname.

ACFI

Citaat van: OlivierV op 17 oktober 2015, 09:05:50 AM
<snip>
Roco en Marklin konden wel goede draaistellen maken, dus dan moet VBV dat zeker kunnen.

Kritische modelspoorders met R1? Bestaan die dan? Minimum boogstraal is hier R3

Als alleen kritische modelspoorders het model zouden kopen, dan zou je er veel meer euro mogen betalen.

Als het model niet op R 360 kan rijden, dan hoeft het voor mij niet. Ik zou ook liever een bocht hebben met R 1000 maar die plaats heb ik niet. En in het schaduwstation zijn het merendeel van de wissels r360.

Niet dat ik nu aan het panikeren sla. Het voordeel van foto's van een model is dat je er eens je tijd voor kan nemen om naar een model te kijken en dingen vanuit een ongewone hoek te zien. Daar dienen trouwens prototypes ook voor.

Mijn 0,02 €

Acfi