Nieuws:

Nu in MSM 258 REPORTAGE: Verrassingsmodel van PIKO

Hoofdmenu

Semi-scratchbuild: Belgische Staat stoomloc type 10 in N

Gestart door Michiel, 05 december 2014, 19:28:18 PM

Peter

Bewaar je secondelijm best in de koelkast (niet te koud zetten hé)
En na gebruik, de opening goed afkuisen zoadt het goed gesloten kan worden.
Ik heb op al die jaren nog nooit een flesje moeten weggooien waar nog produkt in zat.

Voor miliput: Als je het een hele tijd niet gaat gebruiken, doe dat zoals Rangeerduivel, alleen, gebruik ik dan het lastoestel dat mijn echtgenoote gebruikt om vlees te verpakken voor de diepvries. Dit heeft het voordeel dat de inhoud tegelijk vacuum wordt getrokken.
Op die maniier gaat Miliput (staafjes of tube) jaren mee. En nee NIET in de diepvries of koelkast bewaren
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Ik heb de mail niet bewaard, maar na heel wat heen-en-weer gemail (zie oud draadje) schreef Milliput zelf van het in de koelkast of diepvries te bewaren.

loebaske

aaaah Marc, als dat zo is, zal het koel bewaart worden zoals normaal seconden lijm moet bewaard worden....

Metpetergaathetbeter

Citaat van: marc goovaerts op 30 december 2014, 19:01:22 PM
Ik heb de mail niet bewaard, maar na heel wat heen-en-weer gemail (zie oud draadje) schreef Milliput zelf van het in de koelkast of diepvries te bewaren.
stond vroeger zelfs op de verpakking vermeld !

Michiel

Ik denk dat ik een doosje "Pas Touch - Pas Bon" in de ijskast ga zetten met wat spullen in zoals secondelijm en putty. Lijkt me wel handig dat die dingen wat langer goed blijven. Wat mag er nog in die doos? (Nee, niet m'n vrouw; knutseltechnisch spul bedoel ik)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Michiel

Ze is een schat, m'n vrouw, en wie zou er niet willen dat z'n vrouw er langer jong uit blijft zien, he?

Maar goed, ondertussen heb ik all spatborden opgevuld. En ik sta nu eigelijk wel zelf een beetje verbaasd te kijken naar hoever ik het al gebracht heb! Eerlijk gezegd, ik had nooit gedacht dat een eerste experiment met scratchbuilding van een locomotief zo goed zo lopen... zonder CNC, zonder etsen, zonder laseren of 3D printen, maar met een lat, een kinderschaar en een set naaldvijltjes. Ik ben bijzonder blij als ik de foto van de loc in basisvorm zo bekijk. Er moet nog geplamuurd worden, details toegevoeg, (stoomdom hermaken want te klein)... Maar zo, kaal... niet slecht al zeg ik het zelf.  8)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 30 december 2014, 20:47:29 PM
... niet slecht al zeg ik het zelf.  ...

Da's het minste dat je mag zeggen !
Proficiat !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

RD25

excuseer mijn slecht Nederlands.
mijn oud werkplaats ....
'Het is gelukkiger te geven dan te ontvangen.'

GVL

Kris

Knap werk Michiel , zoals reeds gezegd , de look is er al

Kris

PeterC

Citaat van: Michiel op 30 december 2014, 20:47:29 PM
Ze is een schat, m'n vrouw, en wie zou er niet willen dat z'n vrouw er langer jong uit blijft zien, he?
Maar goed, ondertussen heb ik all spatborden opgevuld.

Michiel, ik lees hier enkele berichten van onder naar boven, maar bij deze uitspraak ben ik maar van boven naar onderen beginnen lezen want mijn eerste gedachtengang zonder de context te weten...  ...(welke spatborden heb je bij je vrouw opgevuld, en hoe  ;D ;D ;D).  ;)

Groetjes, Peter

Michiel

;D

Lees jij ook eerst de laatste bladzijde van een roman?  ;D  ;)

PeterC

Groetjes, Peter