Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

krispy

Als het een troost mag zijn , komt wel bij iedereen is voor , zit momenteel ook in nen dip , 2de kort op elkaar , de zolder is al weken ( maanden) niet meer open gegaan , volg momenteel enkel het forum .hoop dat het tij snel keert en ik weer met volle tuigen van men zolder kan genieten , gelukkig wordt het weer beter , zodat ik me met andere dingen kan bezighouden (zoals gaan motortoeren met het vrouwke ). Heb nog een paar bestellingen ivm modelbouw staan , die ga ik zeker niet anuleren , want de goesting zal zeker terug komen.

Tom . Ik zou zeggen laat alles rusten en wacht een beetje af
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Gerolf

Voorjaarsmoeheid ? Reactie op tegenslagen tijdens de bouw van de baan ?
't Is begrijpelijk, bekend, ... maar beide zijn van voorbijgaande aard.

De zinnen op iets anders modelspoor-verwant zetten helpt meestal:
- Buiten komen: documentatie-foto's gaan trekken, expo bezoeken, ...
- Met "lotgenoten" een goeie babbel doen, ...
- Klein project opstarten: die bouwdoos die er al jaren ligt, mini-scène bouwen, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

Citaat van: reeves op 16 mei 2015, 16:23:31 PM

Ik hoop dat de interesse terug komt maar voorlopig denk ik zelfs aan alles wegdoen en ermee stoppen.

Na opnieuw papa te(worden)zijn komt dat allemaal weer in orde ! ;)

Snobby Crash

Hey Tom,

Nu schrik ik toch wel heel even !
Ik kom net terug van 4 dagen windsurf wedstrijd in zuid frankrijk en lees terug alle berichten even door tot ik opeens jou bericht zie verschijnen...

Je kan een burn-out hebben op je werk, maar net hetzelfde kan ook gebeuren met je hobby...
En eerlijk als,ik je de laatste maanden gevolgd hebt met wat je allemaal hebt gepresteerd in je hobby en dan nog steeds de moed om dit alles te posten is dit een naar mijn mening heel normaal dat je even aan de kant wil gaan zitten...

Maar, geen nood maat, die microbe, daar raak je nooit vanaf ! En zeker weten dat je er binnenkort terug zin in gaat krijgen.

Waarom ga je niet eens expirimenteren met een ander programma en een minibaantje ?
Probeer iets leuks te vinden, schrijf je in voor de minibaantjeswedstrijd en ga denken over een thema... Zo ga je een jaartje je vertrouwde zolder verlaten en lekker in de huiskamer een baantje bouwen !

Ik combineer mijn modeltreinen wat me veel rust geeft, met een sport die heel extreem is, namelijk windsurfen... Soms primeert mijn hobby enkele maanden dan weer de sport en zo krijg je in je leven een balans...

Het komt wel allemaal terug goed !

Kijk even naar onderstaand filmpje, was dit voorbije lange weekend 4 dagen wedstrijd,
1 manche bestond uit 40km surfen... En de wind was dit jaar enorm ! Als je dan op je plank staat vergeet je alles en heb je niet de tijd om na te denken en te piekeren... Allee ik vraag me dan wel af.... Waarom sta ik hier als 50 jarige vent weer tussen al dat geweld, terwijl ik rustig met een Duvel op mijn zolder zou kunnen zitten....

https://vimeo.com/128001317

Geert

Geert

Metpetergaathetbeter

volgens mij Tom gewoon te veel bezig met andere dingen, met de toestand van mijn pa zit ik nog wel wel op het forum maar voor andere dingen die ik graag deed die schijnen mij nu niet of nauwelijks mij te interesseren  !

Gewoon een beetje afstand houden en binnen afzienbare tijd zal die goesting dan wel weer terugkomen !

Groeten Peter ;)

reeves

Heren, 

Gisteren toch maar eens terug naar boven gegaan, m'n schaduwstation stond vol, dus ik dacht zo laat ik een paar treinen wegnemen en terug in de dozen steken.
Bij deze bezigheid moest ik koploper starten om de treinen die ik wegnam te verwijderen vanuit de blokken, hierdoor werd ik op een of andere manier terug geprikkeld en twee uur later, er waren wel een trein of tien verwijderd van de baan, was ik terug bezig met nieuwe routes maken en aanpassen van dingen, heb niet gereden misschien bewust maar vandaag wou ik toch weer de dingen die ik aangepast had even testen dus terug naar de zolder en alles eens getest, werkt perfect tot hier toe, ik ben dus zeer blij dat het me terug boeit.

Idd misschien te veel gedaan op korte tijd, te veel gewerkt op m'n werk.

Vanaf nu ga ik me niet meer druk maken, ik ben er mee bezig van m'n 7jaar met tussenpozen van enkele jaren door andere interesses maar telkens kwam de hobby terug boven, dingen verkopen? Misschien enkele dubbels en dingen waar ik niks mee doe dan ligt het er niet te liggen, en moet ik me er niet druk in maken.

Ook ben ik na het werk, ik werk in de buurt van het vormingsstation haven linker-oever,beetje treinen gaan spotten en ja hoor dat deed le ook terug deugt!!!

Ben echt content dak het ff allemaal zo gelaten heb en vooral dak niks hals overkop heb verkocht.

Merci mannen voor de woorden en de tips, heeft me echt geholpen

Dank en groet Tom

loebaske

Voila Tom....geef er weer een lap op  ;) ;) ;)

viking

Zoals ge zelf gemerkt hebt Tom verandering van spijs doet eten. Effe iets anders doen doet goed en zorgt dat verveling en sleur weg blijven.
Altijd een periode om af te koelen voorzien en eens afstand nemen nooit overhaast beslissen ;).

Blij dat het vuur niet gedoofd is (waakvlammetje laten branden maat)

Grts

Johan

Tks voor de les muurdelen schilderen in Gent (25 april) werkte motiverend voor mij.

Steam.N

Goed nieuws, Tom !  Geniet er van !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

niko

Citaat van: reeves op 21 mei 2015, 17:54:12 PM
Heren, 

Vanaf nu ga ik me niet meer druk maken, ik ben er mee bezig van m'n 7jaar met tussenpozen van enkele jaren door andere interesses maar telkens kwam de hobby terug boven, dingen verkopen? .

Klinkt bekend Tom , rc auto's , rc boten en uiteindelijk komt de modeltrein altijd terug.  ;)!

Mvg NiKo
mvg Niko

reeves

Medard, bompa, vader, vriend ik gaan u missen makker ,
Rust zacht

Stedahult

Tom

Ik gebruik de hobby juist als uitlaatklep voor het werk. Bijna elke dag ga
ik boven even een uurtje rommelen. Soms doe ik helemaal niets, dat hoeft
ook niet. Het is nu eenmaal hobby. Doe lekker je ding, zoals als de afgelopen
dagen. Niets moet, zolang je maar je plezier eraan beleefd.
Mvh. Steef

Stieven76

Tom, mijn pm niet gezien?  ;)

reeves

Nee Stieven niks ontvangen

Metpetergaathetbeter

Tom, hoewel ik denk dat er velen niet echt je voorlaatste posting begrepen hebben zou ik vanwege mijn familie ons innig deelnemen in uw verdriet willen getuigen ! Veel sterkte !

Peter