Nieuws:

Nu in MSM 259 BANEN: Oostende anno 2005 by MSKK * Verviers in 1955: stedelijk vervoer en spoorwegen * Het Rijk van Nijmegen * Sehr-am-Üzant * Karakura * Wolfstatt * Noirmont-en-Retz

Hoofdmenu

Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

loebaske

Tom, volgens mij heb je de fout gemaakt door te overvloedig willen vuil maken en zeker het zwart, die ligt zowat overal, terwijl het dak en roosters een ander tint hebben, opletten van de ramen, daar zijn ruitenwissers om het even netjes te houden, onderaan de kast gaat er nog door....

En je heb zo een prachtige 1/1 foto, heb ik van jou ontvangen, is nu wel een 55, gaat om de kleuren (waarvoor nog eens dank u)

Let eens op de bogie, kleine details bij kleuren, maakt al meteen een ander zicht op je model...

Pas op, ik breek het niet af wat je doet, is trouwens ieder zijn keus en alle begin is niet simpel..

OlivierV

Draaistellen zijn goed gedaan, de rest in principe ook, maar voor mij persoonlijk te vuil. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

misschien een net ietje teveel maar dat hangt van jezelf af !Mag er best zijn, mits iets meer belicht misschien een ander gezicht ! ;)

reeves

Voor de één te weinig voor de ander te veel  ;), ik oefen gewoon verder, ik vind het persoonlijk goe gelukt, en zoals op de grote foto van de 55 er die heeft ook propere ramen dus snap de link niet met ruitenwissers, als de ramen zijn proper gemaakt voor vertrek zullen deze een tijd proper blijven , je kan ook de plek waar ze wissen afplakken en de rest meespuiten maar das een persoonlijke keuze denk ik.
Ik vind de lok mooi geslaagd hij is nog niet af maar wou het model nu al eens laten zien

Groet Tom

ceuleer

Het is ook ni rap goe hé Tom.
Ik ben geen fan van vervuiling, maar ik vind het goed gedaan. Elke foto zal wel een andere vuiligheid hebben, dus waarom zou de vervuiling zo niet kunnen, en ik kuis soms ook alleen mijn ramen van de auto, dus waarom zou dit niet gebeuren bij een locomotief.
Toch knap gedaan.  ;)

Rangeerduivel

Tom,
Ik heb echt geen stok in het hoenderhok willen gooien wat betreft die ruiten...
Het gaf zo de indruk maar zoals je al zei lag het dus aan de foto.
Nogmaals,knap gedaan,en laat ze maar zeveren! ;D ;D 8)

;)

doomslu

Zeveren, Rudy?

Ieder geeft zijn mening, da's niet gezeverd.  :)

Ik denk wel dat de meesten het goed gedaan vinden.
Sommige mensen zouden het iets subtieler wensen te doen en ook dat is hun goed recht. Ik hoor ook thuis in deze categorie.
Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet goed gedaan vind!

Doe zo voort, Tom.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

loebaske

Alles hangt grotendeels af van de belichting, ben ook zo een kieken!!! (zonder verstand, deftig apparaat moar kan er niet mee werken!!! )
Ga het zeker niet afbreken, is voor ieders zijn vorm van weathering...
probeer just maar men mening te geven, nu openbaar en niet privé met Tom....

Als je mijn geknoei ziet van voorbije enkele maanden...wel dan schaam ik me ook...echt een lelijk eendje ;)

Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 04 april 2015, 13:55:53 PM

Als je mijn geknoei ziet van over enkele maanden...wel dan schaam ik me ook...echt een lelijk eendje ;)
Eric van "voor enkele maanden" of ben je geschikt te blijven knoeien ! :) over enkele maanden is in de toekomst ! ;D

reeves

Ik verwijt hier niemand he mannen ;), zoals sommigen zeggen;
De ene heeft graag een zwaar vervuilde lok, de ander subtiel en dit kan beide mooi zijn indien iet of wa deftig gedaan, bij mij is het nog leerschool, ik deel dan ook graag m'n ervaring en foto's met jullie, indien je m'n eerste loks ziet die ik gedaan heb...... Da was enkel een laagje stof z'n hopla ok was super blij, het is dan ook niet gemakkelijk en zeker niet om een nieuwe lok te gaan wheateren

Ondertussen al veel bijgeleerd en toch word elk model naar m'n mening beter z'n beter, zelf m'n zongebleekt model mag er best wezen, ok de lok is afgeleefd maar dat zie ik graag , een werkpaard, ik heb ook enkel subtiel geweaterde modellen enkel met een fijn laagje dust op de draaistellen en de onderkant van de kast en dan de lok volledig een laagje mat geven om de plastiek look weg te krijgen, deze vind ik ook zeer mooi en geslaagd enkel zijn deze klaar op een half uur, de 6215 zal nog wel enkele uurtjes op de werktafel doorbrengen, kleine details aanbrengen, drybrush, details plaatsen, vet aan de buffers, slangen plaatsen etc

Tot zover mijne preek ;D

Groet Tom

Rangeerduivel

Citaat van: doomslu op 04 april 2015, 13:35:24 PM
Zeveren, Rudy?

Is maar een (misschien verkeerde) manier van uitdrukken hé,
Zeker niets verkeerds mee bedoeld!

;)

reeves

Beste vrienden,
In november mogen wij welkom heten, de nieuwste aanwinst van de familie Machiels , jawel ons vierde kindje is op komst!!!

Groet Tom

OlivierV

Citaat van: reeves op 05 april 2015, 20:31:15 PM
Beste vrienden,
In november mogen wij welkom heten, de nieuwste aanwinst van de familie Machiels , jawel ons vierde kindje is op komst!!!

Groet Tom
Hoe doe je het toch? :D

Proficiat.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

Citaat van: OlivierV op 05 april 2015, 20:32:36 PM
mee goei poeier net als in het weatheren  ;D Trouwens proficiat ! :)

Rangeerduivel

Citaat van: OlivierV op 05 april 2015, 20:32:36 PM

Tracht dit maar vlug zelf te weten te komen,zodat het je niemand moet komen voordoen! ;D ;D

;)