Melsbeke Statie

Gestart door reeves, 14 augustus 2014, 19:48:35 PM

reeves

Bedankt voor de tip Gerolf

Groet Tom

SuSke

Ziet er al mooi uit om "zomaar" te beginnen schilderen  ;)

De commentaren van Gerolf en Luc treet ik bij.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

reeves

Citaat van: doomslu op 09 april 2015, 12:23:27 PM
Goed gedaan.
Wat volgens mij ontbreekt is de overgang van plat horizontaal vlak naar plat vertikaal vlak.
Enig idee wat je daar van plan bent?

Citaat van: reeves op 09 april 2015, 12:26:09 PM
Achter de sporen komt uit PUR platen een overgang van plat naar heuvel, hierop komt groen en de nodige struiken en bomen

Groet Tom

Slecht weer dus........................

Tijd om even verder te werken aan de baan

De witte vlekken in de lucht is plamuur, dit zijn geen wolken!! ;D
Deze worden bijgewerkt zodra de auteur tijd heeft ;)

Groet Tom

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Goeie evolutie
Die achterste heuvel zou ik lichter/grijzer verven
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

reeves

Ik zat ook met da gedacht , springt er nogal uit in deze situatie

OlivierV

Weer lekker bezig geweest zo te zien.  ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ward

Knappe update weeral!
En proficiat allebei voor jullie  4e kindje

Grtz,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

reeves

Heren , vrienden
Hopelijk kunnen jullie een passend antwoord geven want ik zit met een probleem, de interesse is nl volledig weg, ik ben daarstraks nog even op de zolder geweest , een uurtje de treinen laten rijden via koploper, alles werkte perfect ondanks dat de baan meer dan paar maand stil lag.
Het rare is vroeger kon ik me ermee amuseren , nu totaal niet meer.
Ik hoop dat de interesse terug komt maar voorlopig denk ik zelfs aan alles wegdoen en ermee stoppen.
Het staat er toch maar.

Misschien hebben jullie dit fenomeen ook al meegemaakt een soort treinenblock

Groet Tom

TBCédric

Tom,

Ik zou zeker nog niet denken aan stoppen (en de verdere afhandeling).
Als je geen plezier hebt als je de treinen in je prachtig gemaakt landschap ziet, dan neem je best even afstand van het treingebeuren en laat je het even bezinken. Wie weet komt het na een tijd terug.

Moest het  na een tijd niet terug komen, probeer dan eens andere dingen met je treinen te doen (en niet anaal inbrengen  :-[  :-X ) ) zoals een cabinerit, fotoshoots doen en de gekste situaties nabootsen met je treinen zodat je jezelf amuseert (ism de treinen) en terug de interesse en het innerlijke kind in jezelf terug opwekt.  ;)

Even doorbijten en laat het je niet verslaan! Je staat al zover met je baan én hebt er waarschijnlijk al ettelijke uren en bedragen ingestoken.  ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Jurgen

Ik heb hetzelfde probleem, alles is afgebroken en de kamer staat vol rommel.

Ik heb vorig weekend (na lange tijd) eens gewoon de hele living vol gelegd met rails en heb met lange treinen gereden die ik anders nooit kan laten rijden.
Mij heeft het voldoening gegeven, helaas was dat weekend ook weer snel om.

Ondertussen is de goesting wel een beetje terug, maar nog niet helemaal.

Probeer gewoon iets anders te doen dan wat je normaal met je modeltreinen doet, dat helpt. Ga bijvoorbeeld eens fietsen langs een (verlaten) spoorlijn, echte treinen spotten, een museum bezoeken,... of, zoals ik gedaan heb, je modellen inventariseren, af en toe eens de vitrinekast openen en andere modellen plaatsen, de doosjes afstoffen, de kasten herindelen,... Je kan het zo gek niet bedenken, of ik heb het gedaan.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

OlivierV

Tom, ik denk dat iedereen onder ons dat gevoel wel eens heeft hoor.

Zelf passeert die gedachte af en toe eens om te stoppen of om alles weg te doen, maar dat ebt bij mijsnel weer weg.

Het beste wat je kan doe is gewoon alles even laten zoals het is, even afstand nemen en van andere zaken in het leven genieten. Ik denk vooral dat het kan voorkomen wanneer je er te veel mee bezig bent geweest, dan is het best even afstand nemen en laat het rusten. Het zal vanzelf wel weer te boven komen.

Het kan natuurlijk altijd geen kwaad om je collectie eens te overzien en te kijken of er dingen niet in passen, die wegdoen, kan nooit kwaad, ik doe dat ook af en toe en met die centen koop ik dan iets anders dat beter in de collectie past of doe ik iets geheel anders dat niks met treinen te maken heeft.

In ieder geval, niet afbreken, 't feit dat je baan al zo ver gevorderd is betekent ook dat je er al heel wat plezier aan beleefd hebt en dat er zeker nog veel plezier zal volgen!

Groet.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Rangeerduivel

Citaat van: Jurgen op 16 mei 2015, 17:02:53 PM
...echte treinen spotten,

Volgens mij hét beste idee,maar dan van héél dicht bij...laat je imponeren en overdonderen door massa en kracht,krijg je automatisch weer de goesting dat alles na te bootsen,
maar tref vooral geen onomkeerbare beslissingen,spijt krijg je er toch van!

;)

ceuleer

Ga bijvoorbeeld eens langs een (verlaten) spoorlijn spotten, soms kan je er mooie foto's maken.  ;D

55erke

Hoy
Heb dit ook al enkele malen gehad maar bij mij komt de interesse na een tijdje tog weer helemaal terug.
Dus als het me allemaal even wat minder ligt weet ik tog dat het na een tijdje terugkomt.
De beste tip is al gegeven ; treinen spotten.
Ga eens een tijdje in een station rondkijken of neem de trein naar een groot station.
Werkt bij mij altijd ;-)

greets