Station " Asche aan zee"

Gestart door raf, 03 januari 2014, 13:00:38 PM

raf

Zo het laatste stukje muur staat er op.
Nu kan ik maar eerst verder in september want dan kan ik maar terug ijzer en hout gaan halen voor de verdere uitbouw van de tweede poot.
Vandaag ook proef gereden met de kloot wagonnetjes en nu rijd de baan perfect tot het gedeelte op de helling want daar wil ik dus kurk onder gaan leggen om een mooiere bedding te bekomen.
Alleen hier was weer nergens kurk op rol te verkrijgen .Dus wachten tot volgende week dan heb ik hopelijk een rol.
voor dubbel spoor leggen jullie dan ineens de bedding voor de twee sporen tegelijk of toch voor elke rail een eigen bedding ???
Als het daarna toch met grint word opgevuld is het onzin om ze apart te leggen.
Kloot wagonnetjes hebben jullie die ook ?????
Daar bedoel ik een stel wagons mee die altijd ontsporen als ze in een bepaalde combinatie achter elkaar staan.
Leg je drie flex rails achter elkaar dan ontsporen ze geheid ergens in het midden zonder reden.
Dus als die niet meer ontsporen dan ben ik er dus zeker van dat elke andere trien er zonder moeite over heen gaat.
maandag foto's want morgen hebben mijn vriend en ik een kleine een dag's tentoonstelling in koersel
gr raf 
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Gerolf

Klootwagentjes heb ik niet, maar wel rollend materieel dat me helpt om de rails met de nodige aandacht te leggen ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

hoikes

vandaag toch nog wat kunnen doen.
de steentjes muur staat in het rood en het spoor van het station naar de achterkant is door getrokken.
Ik ga nu voorlopig op 1 spoor rijden zodat ik toch kan rond rijden.
Dus een dubbel sporige bedding met een enkel spoor er op welk in twee richtingen gaat bereden worden.
ik verwacht nog een 5 tal wissels welke daar voorlopig voor gebruikt kunnen worden.
Het voordeel is dat 90% van de rails dan bereden blijven en zo ook redelijk proper.
het word wel moeilijker om dit te doen daar de signalisatie er niet op is aan gepast en ik dus 1 blok ga krijgen van een 8 meter lengte
waar geen signalisatie op is.
maar we zien wel hoe het loopt al zal ik er wel een speciaal picje voor moeten programmeren.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

GRRRRRRRRRRR waar halen jullie de kurk voor de bedding ???
nergens hier in dit godvergeten gedeelte van belgië vind ik dus een rol kurk
en zonder kan ik dus niet verder werken aan de baan.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Stieven76

En dat spul voor onder parket of laminaat, is dat niets?
Sommigen gebruiken dat om onder de rails te leggen.

raf

Hallo stieven

ik heb van dat spul maar dat is maar 1 mm dik en dat vind ik dus een beetje t edun.
ook het lijmen met hout lijm is niet zo uitstekend als ik dacht.
ik moet haast puur houtlijm gebruiken wil het vast blijven plakken aan het hout.
met kurk zou ik dus een betere hechting verkrijgen met minder lijm
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

gardevil

Brico, op rollen van 10 meter en van 25 meter.
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

TBCédric

Maar niet in elke brico. Toen ik het zocht , ging ik naar alle hubo's en gamma's en ook de brico in Sint-Niklaas : Niks. Moest eens naar Lokeren en ging daar eens naar de brico : vond kurk aan verschillende diktes, in rollen of in plakken.
Ik zou niet voor een rol gaan maar voor plakskes. Dat hebben ze in de club bij mij als tip gegeven. Bij een rol krult de kurk én bij de plakskes is dat mooi vlak.
Ik zou uw rode muren voegen met witte verf en dan nog een bruin-zwarte wash /weathering erop smeren. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf






dat is bij eens tuk muur reeds gedaan
ik heb met grijs ingevoegd (olieverf)en daarna is er een grijze schijn op de muren achter gebleven.
Het is de bedoeling dat deze steentjes muur nieuwer uitziet dan de grote stenen muur die er boven staat.
Om zo het onderscheid tussen nieuw en oud nog eens extra te benadrukken.
gr raf en ik ga opzoek naar plakken kurk
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 18 maart 2014, 17:35:35 PM
GRRRRRRRRRRR waar halen jullie de kurk voor de bedding ???
nergens hier in dit godvergeten gedeelte van belgië vind ik dus een rol kurk
en zonder kan ik dus niet verder werken aan de baan.

gr raf

Raf,
Hier in Aalst is een winkel waar ze kurk vloer- en muurbekleding verkopen,daar heb ik mijn rol gehaald(4mm dik)
Al is dit wat ver voor je,Google kan redding brengen als je kurk vloerbekleding zoekt...er moet ook wel zoiets in jouw buurt zijn.

;)

Steam.N

Ik heb die bij de Brico in Mechelen gevonden.
Blijkt nu dat die Brico dicht is/gaat  >:(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Ok iets gevonden in zonhoven en 1000 verschillende.
das nu ook weer niet optimaal hé zoveel keuze.
ik denk dat zachte kurk de voorkeur verdient niet???
nu wat de beding betreft.
dubbel spoor leggen jullie dan meteen twee naast elkaar of twee losse bedding strips.
en bochten plooi je die of snij je die uit
ja ik weet het vragen zijn misschien reeds gesteld maar ik moet 35 jaar inhalen LOL.
ik heb op het forum gezocht maar over kurk vind ik niet zoveel

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

hoikes

geen kurk kunnen gaan halen maar dat is misschien voor morgen.
vandaag aan de helling verder aan het doen en hopelijk morgen ineens een plaat multiplex halen om de achterwand ook meteen mee te nemen .
dan kan ik dit stuk helling ook weer verder afwerken.
Hopelijk deze week nog de wissels in de bus dan kan ik op enkel spoor een stuk rijden en toch haast heel de baan aan het rijden hebben.
de processoren moeten dan wel ge herprogrammeerd worden maar dan is zo gepiept.
ik heb ook de oplossing gevonden in een ATtiny processor om de geluiden te laten klinken.
da gaat ook nog plezant worden want ik kan er in dat ene chipje 256 in pompen
met 4 draden heb ik dan genoeg mogelijkheden om deze allemaal te laten klinken wanneer nodig.

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

hallo

toch nog wat spoor kunnen leggen vandaag .
en proef kunnen rijden met de langste trein en dit zonder ook maar een keer ontsporen
zowel trek als duw loopt alles voortreffelijk.
hopelijk morgen om plaat en kurk te kunnen gaan.
ik ga vragen of ze beschadigde kurk hebben want die is even goed als die gekleefd is als dat ik een pak nieuwe koop

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Rangeerduivel

Citaat van: raf op 19 maart 2014, 21:35:18 PM
hallo

toch nog wat spoor kunnen leggen vandaag .
en proef kunnen rijden met de langste trein en dit zonder ook maar een keer ontsporen
zowel trek als duw loopt alles voortreffelijk.
hopelijk morgen om plaat en kurk te kunnen gaan.
ik ga vragen of ze beschadigde kurk hebben want die is even goed als die gekleefd is als dat ik een pak nieuwe koop

gr raf
Die kurk is niet onbetaalbaar hoor Raf,
ik heb destijds 50€ betaald voor een rol,50cm breed,de lengte weet ik niet meer,maar de rol was +/-40cm dik.
>Daar doe je toch al héél wat mee.

;)