Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

Kan dit waar zijn ???????????????????????

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 23 mei 2013, 09:53:16 AM

Arbeco

Nog even mannen, en we kunnen met onze treinen een museum beginnen, want als het zo doorgaat, is er straks nergens (of toch steeds moeilijker) iets voor onze hobby te verkrijgen. Zeker als je zoals ik woonachtig bent in een dunbevolkte hoek van het land. Ik heb nog heel veel ideëen die ik ten uitvoer wil brengen, maar het lukt me soms gewoonweg niet om aan materiaal te komen.... Ik krijg wel steeds meer respect voor de mensen die onze prachtige hobby nog steeds uitvoeren, en hen die de speciaalzaken draaiende houden. Heel spijtig van Jocadis, ik kwam er altijd met erg veel plezier (al was het voor mij een dikke 2 uur met de wagen, ik had het er graag voor over). Tegenwoordig word er vaak gezegd dat je ALLES via internet kan verkrijgen, maar wat is er leuker dan lekker te snuffelen tussen de doosjes en toebehoren bij een "echte" treinenwinkel? Je komt dan altijd nog wel wat exraatjes tegen... Maar ja, het is nu eenmaal zo en we zullen het ermee moeten doen. :(

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

FREMO e.V. - afd België

Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

doomslu

Een klein beetje off-topic...

We hebben twee mogelijkheden.
1. We blijven massaal op internet kopen, lekker makkelijk en vaak goedkoper (al is dat niet steeds het geval).
2. We steunen de lokale winkels en blijven genieten van de service en het gezellig 'snuisteren' in de winkel(s).

Aan iedereen de vrije keuze...  ;)

P.S. Niet vergeten: de 'grote' merken zien nog weinig heil in de productie van Belgische modellen. Als onze winkels verdwijnen, zullen onze producenten volgen?  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

Geert

Schaal H0 - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB

doomslu

Arbeco

Luc,

Ik ga voor je tweede optie...

Groetjes Len ;)
Old diesels never die...

philippe_007

We kopen de MSM loc en steunen ons maandblad ;-)

janieburton

marc goovaerts

Citaat van: doomslu op 23 mei 2013, 20:20:07 PM
Een klein beetje off-topic...

We hebben twee mogelijkheden.
1. We blijven massaal op internet kopen, lekker makkelijk en vaak goedkoper (al is dat niet steeds het geval).
2. We steunen de lokale winkels en blijven genieten van de service en het gezellig 'snuisteren' in de winkel(s).

Aan iedereen de vrije keuze...  ;)

P.S. Niet vergeten: de 'grote' merken zien nog weinig heil in de productie van Belgische modellen. Als onze winkels verdwijnen, zullen onze producenten volgen?  :-\

Derde mogelijkheid (en er zijn er al heel wat hiermee bezig): we ontwerpen en produceren zelf naargelang onze mogelijkheden en verkopen aan elkaar...

argilla

algemeen genomen .....we doen dus niets.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

...of een actie: red Jocadis!

Volgens het jaarverslag zijn de klassieke tweetjes (op het moment Sabena en CityRail) DE financiele sterkhouders van het bedrijf. Met een MSM/TMM actie om deze tweetje toch nog snel te verkopen, krijgt het bedrijf mogelijk wat meer ademruimte om door te starten...

Ik weet het, ik blijf eeuwig een flower-power dromer...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

rgp

Michiel,

Je laatste zin is fantastisch ;D

Maar de verkoop van de City Rails zal niet meer helpen, het is te laat.

Jocadis redden ?  Wie heeft er 500.000 euro in zijn schuif liggen ? (schulden + cash voor materiaal in de winkel te nemen)

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

argilla

opsplitsen bv
100 x 5000
10 x 50000
1000 x 500
maw een cooperatief te stichten " red jocadis" schijnt "in" te zijn. Cooperanten hebben altijd een voordeel door hun aandeel. Zo ben ik en mijn dochter cooperant van een nieuwe bank " New-Banc" cooperatie ! kostte mij 2 x 20€ voor het aandeel en je kon er maar één kopen per cooperant.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Anarchy

Jocadis sluit effectief vanaf 01/06. Daar is niets meer aan te doen. Mogelijks komt er wel nog een nieuwe oplage City Rails van 150 stuks. En eventueel ook groene en bordeaux versies. Dit dan in samenwerking met Eosyra. Dit staat los van de sluiting van hun winkel.