Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Kan dit waar zijn ???????????????????????

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 23 mei 2013, 09:53:16 AM

FREMO e.V. - afd België

Dag iedereen,

Ik heb
   dit    gelezen op dit forum.

Is hier Iets van waar? Hopelijk niet want dan zou dit een zeer groot verlies zijn voor de Belgische modelspoor markt / wereld.

Ik geef dit onder het grootste voorbehoud!

Mvg,[/font]
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Koen

Dag Herman,

Lees ik over iets over? Over welk verlies gaat dit?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Citaat van: Koen op 23 mei 2013, 09:57:27 AM
Dag Herman,

Lees ik over iets over? Over welk verlies gaat dit?

Mvg
Koen
Over het feit dat Jocadis zou sluiten ... heel binnenkort zelfs, ik las er gisteren ook al ergens iets over.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Koen

Dit zou inderdaad een zeer spijtige zaak zijn. Alleen kennen we de interne keuken niet van deze firma en kunnen dus niet (ver)oordelen.
Laat ons hopen dat het allemaal nog goed komt want het was een gezellige winkel waar je veel informatie kreeg. Bovendien hadden zij prachtige producten.

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Michiel

Citeer...dat de winkel waarschijnlijk op 1 juni dichtgaat als ze geen overnemer vinden...

Stond Jocadis dan te koop? Ik vind er niets over terug.

Ik vind het in elk geval wel ongelooflijk nieuws. Jaren met ziel en zaligheid gestreden en dan toch uiteindelijk sluiten. Het zou heel jammer zijn; een winkel met pioniersstatut... ongelooflijk.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

T03

Dat is inderdaad  :( spijtig nieuws.

SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"

argilla

als en indien als enz..enz.. dit waar is , is het een zeer spijtige zaak. Gekende winkel alom.

langs de andere kant is dit misschien een nieuwe opportuniteit één of   voor meerdere mensen( event. jongere mensen) met passie voor de modelspoorweg om een bestaande infrastructuur over te nemen.  Alhoewel dit wel een zeer zware investering zal vergen met winkel en de vele stocks. En bovendien in deze tijd ? ? ?
Maar je weet nooit of er tussen ons een investeerder zit of kent die het wil over nemen. Duimen maar !

Maar spijtig is het wel..... :(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

wisselstromer

heb er ook al van gehoord en iets van LSM ook maar daar zullen we maar niet op verder gaan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

thor

Heb Jocadis aan de lijn gehad vandaag, is inderdaad zo, 1 juni e.k. is het gedaan!
Inderdaad zeer spijtig.....
Het verlies van André Witmeur laat zijn sporen na.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Paulogic

Heel spijtig dat dit moet gebeuren... nog een die van de Belgische kaart verdwijnt. Het is nog eens een verlies voor de Modelspoorwereld.

Doen ze aan uitverkoop of is alles aan de normale prijzen?

Misschien rare vraag maar wat ze nog kwijt geraken is voor hen een goede zaak. Een stopzetting (of faling ?) is geen lichte hap hoor ! Ik ken het heel goed. (Faillissement Roels Hifi in 97)
s
mvg,
Paul(ogic)

LockyLuke

men zegt spijtig  ???    en daarna vraagt men al of er uitverkoop is aan verminderde prijzen >:(
 

Paulogic

Waarom boos? Toch een logische vraag. Menig een zal daar direct aan gedacht hebben en ik dus ook.

En niet voor eigen profijt, enkel uit curiositeit om te zien hoe ze het sluiten 'afhandelen'. Rap rap alles de deur uit of doorgaan aan normale pas tot sluiting.
Ze mochten er wezen en ze mochten zeker nog lang wezen, maar de markt is in alle sectoren sterk gedaald en dit laat overal, ook in onze hobby wereld, zijn
sporen na...

mvg,
Paul(ogic)

OlivierV

Ik denk qua overnemen ook, dat dit niet gemakkelijk is, het is nu niet dat in de modelspoorwereld het grote geld te scheppen valt, ook al interesseren de treinen je.

Het gemakkelijkste om zoiets te doen is in soort van bijberoep/2de beroep, dan ben je zelf min of meer verzekerd qua inkomen en doe je mede-hobbyisten een groot plezier...

Maar het is in ieder geval heel spijtig.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Tja,
heb horen zeggen dat de zaak van zijn zoon in slechte papieren stond en dat Jokadis borg zou gestaan hebben...
Of het waar is of niet weet ik niet, van daar het horen zeggen in dikke letters...

Sowieso, als er geen opvolging is om de zaak over te nemen tja dan gebeurd zoiets natuurlijk.
We zullen het met velen betreuren.