Nieuws:

Nu in MSM 269 REPORTAGE: On traXS 2026

Hoofdmenu

Kan dit waar zijn ???????????????????????

Gestart door FREMO e.V. - afd België, 23 mei 2013, 09:53:16 AM

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 08 juni 2013, 12:19:37 PM
M.a.w niet veel dus? ;)
Dat ligt allemaal niet binnen mijn mogelijkheden. Ik wil plezier beleven aan de hobby en geen handelaar worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Mja ge schrijft het anders genoeg dat het niet veel mag kosten dus ging ik daarvan uit snap je. ;)

Rangeerduivel

Graag ook mijn reactie,Ik vind het ook zeer jammer van Jocadis,ben er twee weken geleden nog geweest,en het viel mij inderdaad ook op dat de winkel er zo "leeg" bij lag!

Spijtig als dit al een verplichte sluiting( lees failissement) zou zijn...de kosten daarvan zijn torenhoog,curator,handelsrechtbank e.d.
Failliet gaan is niet zomaar stop en gedaan!
Ik weet het uit eigen ervaring,met het bedrag dat vadertje staat uit zoiets zuigt,koop je al véél modeltreinen...en dat allemaal op het zweet en moeite van die mensen die er jarenlang voor gewerkt hebben.

Wat ik zeker weet; Moest onze betreurde vriend André niet gestorven zijn aan een ziekte,dit voor hem een nog pijnlijkere dood zou geweest zijn,die man leefde voor zijn zaak :(   :'(

Rudy

centauri167

Allen,

Daar de hobby bij mij al een tweetal jaar stil lag, omdat de centjes andere prioriteiten hadden en daar de vriend met wie ik mijn thuisbaan wou uitbouwen niet langer een vriend is, heb ik dit spijtige nieuws niet eerder vernomen, daarom mijn excuses voor deze laattijdige reactie.

Om te beginnen is dit natuurlijk een erg verlies, hij was een zeer aardige persoon en was echt een liefhebber voor deze hobby in hart en nieren.

Over zijn winkel was ik wel minder tevreden, heb er 2X een bestelling geplaatst die ik na maanden nog niet had ontvangen en die ik dan maar heb geannuleerd omdat ze in andere Belgische winkels gewoon vlot te verkrijgen waren.

Bestellingen van oudere modellen is in meerdere Belgische winkels trouwens een probleem, zeker bij bepaalde merken. Zoals in dit topic al te lezen was, zijn er verschillende merken waar je een groot minimumbedrag moet bestellen voor ze uitleveren wat de service zeker niet ten goede komt.

Anderzijds stak het mij persoonlijk ook meer en meer tegen dat je precies alles moest pre-orderen nog voor je iets gezien of in handen had of je kon het al vergeten. Op zich ben ik niet echt voor zoiets te vinden, maar als je dan maanden later dezelfde producten voor de helft van de prijs in andere winkels ziet liggen, omdat dat bepaald product niet goed verkoopt, voel je je wel echt gen..kt ! Zeker daar je juist wordt "verplicht" om te pre-orderen omdat de kans anders groot is dat je het model anders niet meer kan kopen.

Ook klantvriendelijkheid kan vele malen beter in België, zeker tov de Duitse winkels, 2 voorbeelden:

- een Vlaamse winkel waar ik een eigen productie kocht, ( voor toch wel een hoog bedrag ) die toch wel mankementen vertoonde, reageerde op zijn minst zeer boers toen ik hem hier nog maar over aansprak op een beurs, enige service is er van deze Limburgse winkelier trouwens nooit gekomen

- een West-Vlaamse winkel, waar ik voor duizenden euro's gekocht had, had een levering voor me bij ( pakweg 1000 euro ) op een beurs waar ze een actie hadden voor een gratis container bij aankoop van 2 of 3 van hun eigen producten. Mijn schoonbroer, die nooit op zijn mond was gevallen, vroeg of ik er ook niet eentje kreeg ... Het antwoord was duidelijk: "Neen!"

Als ik dat dan vergelijk met de vaak goedkopere Duitse winkels, waar de service super is net als de klantvriendelijkheid, dan hebben ze hier toch nog veel te leren wilt men overleven, niet ten minste door de internet-concurrentie maar nog meer door de aanhoudende crisis waardoor er niet alleen op veel aankopen zal worden bespaard maar de nieuwe instroom van jongeren bijna onmogelijk gaat worden. Want wie kan er de dag van vandaag, met de huidige prijzen van modeltreinen als jongere hier nog mee beginnen ?