Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Dag Frans, de groene muur is eigenlijk een bruine muur ( kleur waarschijnlijk vervormd door de foto).

Van de toog ben ik niet zo tevreden maar die gaat goed verdoezeld worden door mannetjed en kleine atributten op de toog.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 07 augustus 2014, 09:32:45 AM
Dag Frans, de groene muur is eigenlijk een bruine muur ( kleur waarschijnlijk vervormd door de foto).

Van de toog ben ik niet zo tevreden maar die gaat goed verdoezeld worden door mannetjed en kleine atributten op de toog.


Cedric,

Zijn het in het echte station ook zo'n "rare" kleuren?
Mogelijk is het aan de foto gelegen,maar een bruine muur met donkere deuren en daarnaast die donkere massa van de toog,oogt niet zo levendig vind ik,
Het is het rouwcentrum van Lochristi niet hé!  :D
Een betere kleurschakering zou ,vooral de toog,beter doen uitkomen denk ik.
Tenslotte zijn het toch die mooie details die het hem maken

Moest ik jou zijn zou ik toch iets frissere kleuren gebruiken hoor,en zeker dat je er misschien later moeilijker bij kan.

Voor de rest vind ik het er prachtig uitzien,en ik wil het zeker niet afkeuren,de bedoeling hiervan is proberen je op goede/betere idéen te brengen.
Dat merk je ook wel aan de reacties van de andere forumleden,iedereen is positief over jouw werk,behalve...de kleuren hé...

;)

Bereid je er maar op voor dat je veel Preiservélokes zal moeten kopen voor de stationsomgeving! :D :D

Steam.N

Citaat van: Rangeerduivel op 07 augustus 2014, 09:54:48 AM
... Bereid je er maar op voor dat je veel Preiservélokes zal moeten kopen voor de stationsomgeving!  ...

Ach, Cedric gaat gewoon één setje kopen, daar met siliconen een mal van maken, en dan honderden fietsen gieten in giethars.
Hij heeft daar ondertussen al goed de handeling van  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Rudy, ik vind het niet erg. Ik kan er alleen maar uit leren.
Maar ik zou iets niet schilderen voor ik er een foto of bewijs voor heb.

Zelf heb ik niet zo'n groot assortiment verf maar ik neem de beste kleur (desnoods met mengen) dat er op lijkt.






Omdat ik beperkte mogelijkheden heb, kan ik niet alles perfect namaken. Toch probeer ik het zo goed mogelijk te doen mits compromissen om het mooier en beter te laten uitkomen.

Bij  nader inziens ga ik toch dat ene muurtje overschilderen met een nieuw kleurtje dat er meer op lijkt. Maar hoe ???
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Gerolf

Citaat van: LS Models op 07 augustus 2014, 10:24:03 AMBij  nader inziens ga ik toch dat ene muurtje overschilderen met een nieuw kleurtje dat er meer op lijkt. Maar hoe ???

Als ik zo kijk naar de tinten op je model en "in 't echt"
en ik hou er rekening mee dat je foto-verkleuring hebt door kunstlicht en witbalans in je toestel
... dan zou ik je eerder gebruikte kleur mengen met een lichte huidskleur  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

TBCédric

Citaat van: Gerolf op 07 augustus 2014, 10:32:52 AM
Citaat van: LS Models op 07 augustus 2014, 10:24:03 AMBij  nader inziens ga ik toch dat ene muurtje overschilderen met een nieuw kleurtje dat er meer op lijkt. Maar hoe ???

Als ik zo kijk naar de tinten op je model en "in 't echt"
en ik hou er rekening mee dat je foto-verkleuring hebt door kunstlicht en witbalans in je toestel
... dan zou ik je eerder gebruikte kleur mengen met een lichte huidskleur  ;)

Bedankt voor de snelle reactie Gerolf! Heb toevallig nog (wel olieverf) een potje "huidskleur" liggen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Citaat van: LS Models op 07 augustus 2014, 10:24:03 AM
...Maar ik zou iets niet schilderen voor ik er een foto of bewijs voor heb.
...Bij  nader inziens ga ik toch dat ene muurtje overschilderen met een nieuw kleurtje dat er meer op lijkt. Maar hoe ???

Is inderdaad geen fleurig buffet daar in Sint-Niklaas :(

Tja Cedric, hoe overschilderen?? Ik vermoed met een penseel en een beetje verf  ;) ::)
Maar investeer in een paar degelijke en soepele penselen, daar zal je veel pelzier uithalen als je ze goed onderhoud (reinigt) na gebruik.
Ik schilder dat soort van dingen met een penseel 1 of zelfs eeen 0.
Voor jou zal het een beetje friemelen zijn, want je glazen wand staat al in de weg, dus misschien een iets ouder penseel afzagen zodat je een kortere steel hebt. Maar ik vermoed dat het friemelen blijft.

Succes wwens ik je in ieder geval.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

TBCédric

Citaat van: SuSke op 07 augustus 2014, 10:38:39 AM
Citaat van: LS Models op 07 augustus 2014, 10:24:03 AM
...Maar ik zou iets niet schilderen voor ik er een foto of bewijs voor heb.
...Bij  nader inziens ga ik toch dat ene muurtje overschilderen met een nieuw kleurtje dat er meer op lijkt. Maar hoe ???

Is inderdaad geen fleurig buffet daar in Sint-Niklaas :(

Tja Cedric, hoe overschilderen?? Ik vermoed met een penseel en een beetje verf  ;) ::)
Maar investeer in een paar degelijke en soepele penselen, daar zal je veel pelzier uithalen als je ze goed onderhoud (reinigt) na gebruik.
Ik schilder dat soort van dingen met een penseel 1 of zelfs eeen 0.
Voor jou zal het een beetje friemelen zijn, want je glazen wand staat al in de weg, dus misschien een iets ouder penseel afzagen zodat je een kortere steel hebt. Maar ik vermoed dat het friemelen blijft.

Succes wwens ik je in ieder geval.

Bedankt.

Gelukkig plakte de lijm niet goed en is het muurtje gewoon uitneembaar. 8)  ;D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf

Kun je geen foto maken van de muur achter het buffet en die gebruiken
s'morgens heel vroeg naar daar gaan en vragen of je voor de drukte een foto of meer mag nemen
gr raf en goe bezig
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

TBCédric

Raf, leuk dat je meedenkt!
's Morgens een foto nemen is een goed idee maar niet nodig, het is toch allemaal zwart.  Binnenkort ga ik wel wat nachtfoto's maken van het station. Zo kan ik beter zien waar de overige lampen hangen.
De tv e.d. ga ik foto's zoeken van het internet, verschalen en dan opplakken.
Momenteel is de bruine muur aan een overschildering toe.

Ook is de 1ste verdieping op de gelijkvloers gelijmd en is het station qua skelet volledig klaar. Nu is het nog geveltjes plakken en het vals dak. Daarna, het laatste deel en dat is het aparte dak dat boven het station ligt/hangt/staat.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

raf

cederic ik bedoel achter de bar
als je dat allemaal moet na maken is dat een enorm werk en haast niet te doen
de frigo's en dergelijke met de flessen er boven op geeft net dat ietsje kleur

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

TBCédric

Citaat van: raf op 07 augustus 2014, 15:46:22 PM
cederic ik bedoel achter de bar
als je dat allemaal moet na maken is dat een enorm werk en haast niet te doen
de frigo's en dergelijke met de flessen er boven op geeft net dat ietsje kleur

gr raf

Ik weet wel dat je de de muur achter de bar bedoelde. ;)

Die muur word een compromis. Je gaat denk ik niet veel van die flessen zien en anders kan ik nog altijd copy- paste-scale en printen doen hé.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

#312
mits je niet te snel tewerk gaat en het schilderen een beetje verzorgt is hier een meesterwerk in de maak !
Groeten Peter ;)

TBCédric

Bedankt Peter.

Muurtje in een gemengde kleur gestoken (bedankt Gerolf).

Daarna heb ik de derde en tevens de laatste glazen muur geplaatst.

En ik had eens zin om wat foto's te maken.

"De" muur:
station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr


Het totaal en wat sfeerplaatjes:
station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric, bruine muur is een heel stuk beter.
En die glazen gevel is knap gedaan.
Ik twijfel nog altijd over wat je achter de toog hebt staan, maar jij hebt er een beter zicht op, met je neus op het gebouw en de foto's bij de hand.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }