Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

TBCédric

Binnen een paar dagen komt dit aan:

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Stieven76

Dat begint al goed vorm te krijgen..  :D

evan

Knap werk Cedric!  Je maakt vorderingen met je project en je manier van werken!  ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

TBCédric

Bedankt Stieven én Evan!

Mijn vorm  van werken is t.o.v. het begin zeer anders. Het komt (aan de reacties gezien) ook beter uit. :D

Momenteel ben ik de zijgevels aan het maken.

Ook geprobeerd om de voorgevel een mat laagje te geven. Momenteel is de vernis aan het drogen en zie je nog niet zoveel resultaat.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Rangeerduivel

Citaat van: LS Models op 05 augustus 2014, 14:08:33 PM

Mijn vorm  van werken is t.o.v. het begin zeer anders. Het komt (aan de reacties gezien) ook beter uit. :D




Mijn indruk hierover is dat je vooral veel properder en nauwkeuriger tewerk gaat dan voorheen,
doe zo voort!

;)

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

OlivierV

Cedric, ik dacht dat ik het nooit zou durven zeggen, maar eindelijk begin ik herkenbare punten te zien aan je stationsgebouw! Doe zo op je gemakje verder, geen deadline, gewoon rustig verder doen zoals nu.

't Enige wat je eventueel nog mag bijschaven zijn je verfkunsten, die vind ik eerder aan de slordige kant, ik weet nu zelf niet direct welke de beste methode is om plastic card te voorzien van een kleurtje, maar er zullen er hier wel zijn die wel wat en hoe weten.

Groet,
Olivier
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

TBCédric

Bedankt voor de complimentjes allemaal! Dat geeft me weeral moed om verder te werken.

@ Olivier: Waar zie jij misschien schilderkunsten?

Plasticard kan je het beste airbrushen om een egaal resultaat te bekomen. Mits het om kleine oppervlaktes gaan, en verschillende kleuren op een klein opp, kan ik het beste met de borstel doen (én omdat ik geen airbrush heb :/ )
De hoge muren aan de inkomhalte, worden niet geverfd maar van een laagje papier met het juiste motief, afmetingen en kleur.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

OlivierV

Op eerdere foto's waren/zijn er stukken heel erg slordig geverfd vind ik.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

Citaat van: LS Models op 05 augustus 2014, 13:16:07 PM
Binnen een paar dagen komt dit aan:



Een eurocent gekocht via eBay ?

Grapje... ik ben benieuwd naar het resultaat !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Verdraaid, Cedric: de vaart zit er in !!!
Wat is het materiaal waarmee je de glaspartijen uit de tweede foto maakt?

Voor de laatste foto: schilder nog eens een laagje laten leggen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Citaat van: Steam.N op 06 augustus 2014, 23:44:25 PM
Verdraaid, Cedric: de vaart zit er in !!!
Wat is het materiaal waarmee je de glaspartijen uit de tweede foto maakt?

Voor de laatste foto: schilder nog eens een laagje laten leggen  ;)

Ik doe het nochtans op mijn gemakje hoor.  8)  ;)

De glaspartij is gemaakt uit 2mm plexiglas en de vorm en lijnen zijn door een mede-clublid uitgefreesd/gegraveerd.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

SuSke

Het begint er warempel echt op te lijken.

Wordt het schilderwerk op de laatste foto nog een beetje "verdoezeld" Cedric? Vooral die "groene" muur doet me denken aan m'n eigen "gifgroen" experiment :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.