Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Station Sint-Niklaas

Gestart door TBCédric, 18 januari 2013, 22:47:13 PM

Steam.N

Cedric, ik kijk uit naar het moment waarop het gebouw herkenbaarder wordt voor mensen die het station niet kennen.
De gevel is daar een belangijk element in.
Veel succes met de volgende stappen !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Bedankt.
Ik heb mijzelf een deadline gegeven tegen het einde van de vakantie, dus tegen eind augustus. Dan moet heel mijn gebouw klaar zijn met alles erop en eraan.

Nu nog iemand vinden die voor een dakelement zijn printer ter beschikking wil stellen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Voor wie de nostalgie nog eens wil ophalen én het oude gebouw wil zien of wil weten hoe het er uit zag voor de verbouwingen van 2001-2009 kan je deze site maar beter deze foto eens vergelijken met de foto hieronder.
hieronder vind je het oude gebouw
http://www.waaserfgoed.be/erfgoed/21785-station-sint-niklaas-in-1973

én vergelijk het eens met het huidige:

Station Sint-Niklaas by LSModels, on Flickr

Trouwens, heeft iemand zin om zijn 3D printer eventueel ter beschikking wilt stellen om 1 ding af te printen? Het is namelijk bijna onmogelijk te maken in styreen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

bollen neus

Nostalgie? Dit gedrocht dat er nu staat heeft helaas geen sikkepit van ballen aan haar lijf van artistieke kunst.Het oude station was nostalgie (in ons kinderjaren veel uren in en rond vertoeft) Enfin, het staat er nu en daar is dus ook alles mee gezegd van mijnen kant.
Den Eric.

TBCédric

Gisteren, na mijn examens, wat foto's genomen van het station om nog wat extra beeldmateriaal te krijgen.
Ondertussen ook wat verder gewerkt ondanks mijn plasticard op is. Gelukkig mag en ga ik vrijdag naar de club, kan ik nog een plaat of  2 eerlijk stelen ::)  ;) .

Hier zijn de resultaten tot nu toe:


Hier, aan de loketten moet ik nog wat bijschilderen en wat bijbouwen.
Weet er iemand toevallig hoe je zo'n digitaal bord met oranje letters (die door bolletjes leds worden gevormd) kan maken online en kan afdrukken?



Ook al ga je er een groot stuk niet van zien, ik wil het gebouw zo realistisch én zo weinig mogelijk compromissen namaken.



Hier zie je dat er al een paar muren geschilderd zijn. De verf is spijtig genoeg op. :/



Hier nog een plaatje van het station.



Én als laatste plaatje, nog een totaalfoto.

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Intussen zit ik al veel verder qua gebouw en module 2, de perrons dus.
Hier heb je een teaser van hoe het in de toekomst moet uitzien.
Bij één van de twee ruimtes die je goed kan zien en nog "bewoond/bevolkt" zijn, is er al inrichting voorzien. Nu nog kijken voor fietsen van preiser, die trouwens bijna geen enkele winkelier ter beschikking heeft.

In augustus ben ik van plan om nog 2 extra kaders te maken en tegen het midden van augustus, als er voldoende geld is, nog eens 2 platen kopen voor de sporen. Ik hoop tegen de volgende zomer, mijn rails al gelegd te hebben en al geballast te hebben.  q

Genoeg gezeverd, hier zijn de foto's.









De perrons




De 6 van de 12 stukken zijn nu al vastgelijmd op de modules. Deze middag ook even testgereden (2 flexrails aangesloten, vastgezet met punaises).

Ik zie het helemaal zitten.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

Niet veel spectaculairs gedaan maar toch voor mijn eigen, een slimme manier bedacht voor verlichting met een strip.

Had nog een warmwitte stuk led-strip over van een Ikea ledbar én heb ik verknipt én getest of hij werkte.

Hier is de werkwijze van de verlichting:



Het voordeel van een dubbele "bodem".



Van ver:



De bovenste etage zit er nog los op.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Michael

Cedric ik neem aan dat je de verlichting nog wat gaat dimmen, lux hoor met een ikea strip.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

TBCédric

Citaat van: Michael op 02 juli 2014, 04:36:50 AM
Cedric ik neem aan dat je de verlichting nog wat gaat dimmen, lux hoor met een ikea strip.

Michaël, de strip was al een beetje gedimd (gewoon rij-regelaar van mehano), maar het kan met gemak nog wat gedimd worden.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Cedric, je stationsgebouw begint stilaan vorm te krijgen.
Goed zo !
Hoe gaat het met je gevelstukken?  Nog volop aan het gieten ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Nee, die zijn (heb ze niet geteld), allemaal gegoten.
Ik ga de MC-12 gebruiken om mijn dak te gieten, want ik heb nog 9/10de over van mijn flessen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

jesse

Je kan voor led strippen voor mooi te doen laten dimmen lineaire potentiometer gebruiken?
Alleen juiste weerstand waarde nemen voor potentiometer en je kan je licht mooi instellen.
                                                                                                                   

raf

#252
een led kan je niet volledig dimmen met een pot meter
onder een bepaalde spanning schakelt de led meteen uit
alleen met pwm sturing kan je ze mooi dimmen en dat gaat dus met een picje
je pulst ze zo snel dat ze niet volledig aan gaan en dus kan je ze zo dimmen
want ze krijgen altijd de 3.3 volt (mijn ledjes zijn 3.3 volt)alleen de uit tijd word groter en zo lijken ze voor ons oog dat ze dimmen
https://www.facebook.com/photo.php?v=764994170219401&set=vb.100001264753423&type=3&theater
hier dimmen ze niet maar springt de TL verlichting aan voor het dimmen gewoon een ander progje

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: raf op 14 juli 2014, 21:53:40 PM
...en dat gaat dus met een picje...

Of met een ander merk controller° of met (eenvoudige) elektronica...

° Om alle eigenzinnige-zinloze-type-gebonden discussies te vermijden  ;)
...Een controller is zoals een vrouw: proef van verschillende en blijf bij eentje waar je je goed bij voelt...


Groetjes, Peter


TBCédric

Kan of is het mogelijk om dat met een OS32 te regelen? Die vraag stel ik omdat ik heel mijn baan ga mee besturen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.