Nieuws:

Nu in MSM 259 TEST: REE Sggmrss 90 * ROCO Strukton Hybride

Hoofdmenu

Brussel-Noord anno 1920 (bouw van het eerste segment: de loods)

Gestart door Michiel, 01 november 2012, 16:02:49 PM

Michiel

Citaat van: Michiel op 07 december 2013, 11:46:58 AM
...(Tec7 probeersel, 24uur uithardtijd)...
Even terugkomend op TEC7: dit is de beste lijm dat ik tot nu toe heb gebruikt! Superspul! Hecht aan (bijna)alles, zonder oplosmiddelen, laat niet meer los en blijft licht flexible. Waauw! Jammer dat TEC7 in die onhandig grote bouwvakkerstubes komt. Dat is eigenlijk het enige nadeel.

Bon, dat moest ik even kwijt. En dan zeggen jullie natuurlijk: "zie je wel, dat wisten we al lang!"  ::) ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dirky

TEC7 heeft een tegenhanger van het merk SOUDAL, nl "FixAll". Die lijm is wel in tubes verkrijgbaar...

Steam.N

TEC7 heb ik nooit gebruikt voor modelbouw.
Wel voor andere dingen.  Kleeft goed, blijft goed flexibel.

Voor de modelbouw: als ik met mijn Tamiya niet voort kan, gebruik ik Bison alleslijmer, en anders Bison secondenlijm als het snel moet gaan.
Met dat setje lijmen krijg ik de meeste spullen aan mekaar  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Citaat van: Michiel op 10 december 2013, 20:40:29 PM
Citaat van: Michiel op 07 december 2013, 11:46:58 AM
...(Tec7 probeersel, 24uur uithardtijd)...
Even terugkomend op TEC7: dit is de beste lijm dat ik tot nu toe heb gebruikt! Superspul! Hecht aan (bijna)alles, zonder oplosmiddelen, laat niet meer los en blijft licht flexible. Waauw! Jammer dat TEC7 in die onhandig grote bouwvakkerstubes komt. Dat is eigenlijk het enige nadeel.

Bon, dat moest ik even kwijt. En dan zeggen jullie natuurlijk: "zie je wel, dat wisten we al lang!"  ::) ;D

Ik gebruik niets anders meer dan TEC 7.
Op rubber lukt dat niet, daar is een andere kit van toepassing.
Voor hout PU houtlijm.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Zo! Alle sporen op de segmentovergang zijn gelegd. Nog enkel de 3 voorste sporen doorslijpen en ik kan aan de volgende fase beginnen: de sporen aanleggen van het kolenpark...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Indrukwekkende taak, Michiel !  En proper uitgevoerd.
De loods en de sporenbundel worden een echte trekpleister op je toekomstige baan   :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Gerolf

Dat is een pittig (en ietwat saai?) werkje dat je knap hebt volbracht  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pabe

Beste,

TEC-7 is al zeker een half jaar te verkrijgen in kleine tubes...   ( ik haal die hier bij Multi-Home )

Van Soudal FIX-ALL bestaan er verschillende varieteiten, en ik dacht dat enkel de 'gewone' ook in kleine tubes verkrijgbaar is.

groetjes, Paul

Michiel

Waarschijnlijk is de bouwzaak bij ons wat trager met de voorraad update; enkel de grote tubes dus. Maar gezien de hoeveelheid ik nu heb met zo'n grote tube, ben ik voor 235 jaar gesteld.  ;D

Michiel

Na het uitpluizen van de werking van het kolenbevoorradingssysteem van Brussel-Noord, en na het uitzetten van de limieten en mogelijkheden op de module, ben ik tot een ontwerpschets gekomen voor het kolenpark. Het principe komt helemaal overeen met het echt. De verschillende gebouwen zijn ook aanwezig, maar het geheel zal weergegeven worden in een gecomprimeerde vorm.

Zwart is normaalspoor (loc traject en laad/los sporen)
Rood is smalspoor (Nf) met kipwagens en smalspoorlocje
Blauw is infrastructuur
Groen is omheining van het depotterrein

Zo, het algemeen concept is uitgezet. Nu kan ik meer in detail elk element afzonderlijk gaan invullen...

Gerolf

Nf ?? Hoe smal is dat spoor dan? En met een werkend locje ?  :o
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ToThePoint

Citaat van: Gerolf op 13 december 2013, 01:28:42 AM
Nf ?? Hoe smal is dat spoor dan? En met een werkend locje ?  :o

Vermoedelijk is spoor z hiervoor geschikt.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Michiel

Nf is 3,75 mm spoorwijdte, spoor Z is 6mm. Ik ben nog in mijn brainstorm fase om te zien of ik het rijdend zal krijgen, maar mogelijk zal de aandrijving uitwendig zijn. Nog niets is beslist, want het idee is nog kersvers.

railrunner

Michiel,

Ik weet niet of je deze al kent, maar kijk eens naar www.roybergauer.de onder Feldbanen.  Spoor Ni, 3mm.  Heb het eens in het echt zien rijden en het rijdt perfect!  Motortje zit in kolenwagentje.  Mits ombouw kun je er wel iets van maken of misschien kan je het zo gebruiken.

Jim.