Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

GVL

Dank voor de positieve commentaar.

Gerolf, ik zie nog alle foto's van het draadje op PC (zowel Photobucket als Flickr).  Heb wel gemerkt dat Flickr foto's op mijn tablet niet zichtbaar zijn maar dacht dat de oorzaak eerder bij de tablet lag?  Mis jij bepaalde beelden?

Stephen, kabelgoten komen van Wills.  Naar Brits voorbeeld en schaal 00 (dus iets te groot) maar ik vind ze wel mooi van gravure.  Wisselmotoren zijn zelf gemaakt.

Paul, kasseien zijn kunststof platen, eveneens van Wills.

Groeten.

Gerolf

Even teruggebladerd, en het valt blijkbaar nog mee. Alleen bij reactie 80 zijn alle beelden weg.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Klopt!  Hier zie ik ze ook niet.

Groeten ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Heb foto's van #80 opnieuw geplaatst.  Deze keer vanuit Photobucket.
Groeten.

knibbelknabbel


evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

niko

mvg Niko

GVL

Dank voor de positieve reacties.

De wisselmotoren heb ik even links laten liggen tot ik een geschikte draad vind om de kabels die erop aangesloten zijn, na te bootsen (prutswerkje).

Vandaag een torengebouw naast de silo's van Aliments Gaillemarde geplaatst zodat ze er niet verweesd bij staan. De toren zit grotendeels verborgen achter de zijdelingse afboording.  Het opschrift voldoet niet ten volle maar ik laat het zo.  Het is gemaakt van papier dat geschuurd wordt tot het bijna doorzichtig is en daarna met overvloedig veel verdunde houtlijm aangebracht zodat het de vorm van de onderliggende bakstenen aanneemt. Er blijven evenwel wat papiervezels zichtbaar en zwart papier ware beter geweest.
 




Morgen de verharding rondom de silo's.

Groeten.

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

krisds

Ik vind het opschrift prima. Ik vroeg me al langer af hoe je zo'n resultaten krijgt. Bedankt voor de tip.

Steven123

Goed bezig, begint er heel tof uit te zien :))
Dat opschrift ziet er in orde uit, eveneens bedankt voor de tip.

Veel succes & Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

knibbelknabbel

Bij nader inzicht; ik zou je vrije ruimtebalken niet zo lang maken. Ze lopen tot tussen de biels, dat zou ik niet doen aangezien ze zo niet voorkomen. Meestal werden als misbil de oude betonnen dwarsliggers gebruikt. Deze bestonden uit 2 betonnen blokken met in het midden een houten blok waar dan het kleinijzer op gemonteerd werd. Ze waren verbonden met 2 ijzeren stangen. Ze waren miskleunen en ze werden her en der hergebruikt als dienstweg, misbil, parkings... door de ijzeren stangen te verwijderen...

GVL

Joeri,
Dank voor de input.  Ik heb al uitvoeringen gezien in tegels (afdekplaten van de kabelgoten?) maar het gegeven van de betonblokken is nieuw voor mij.
Jouw opmerking ivm de lengte is correct.  Zal ze herwerken.
Groeten.
Gino

GVL

Silo's zijn, op details na, klaar. 

Ben momenteel de staalfabriek verder aan het uitwerken.  Het spoor ligt er verzonken in de verharding.  De conterrails zijn gemaakt van messing L-profielen 2x2.  De tussenruimte heb ik opgevuld met streepjes kasseiplaat.  Die komen op foto boven de rails uit wegens nog niet vastgemaakt.



Aan het bakstenen gebouw vooraan ontbreekt nog een en ander -- het dak, een bijkomende vleugel aan de rechterzijde en een luifel in golfplaat over de gehele breedte zodat de de staalproducten beschermd tegen het Belgische weer, geladen en gelost kunnen worden.

Tenslotte komt rond het complex komt een muur die tegen het alu L-profiel in de voorgrond gemonteerd wordt.

Groeten.

Steven123

Ziet er goed uit Gino, ik blijf het mooi volgen ;)
Wat doe je precies met de ramen, print je die ook af met een soort zwarte achtergrond of steek je daar ook plastic voor ofzo?

Knap werk!
Groeten & succes
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook