Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

evan

Hah Lance mindheim!  Inspirerend he? 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

GVL

Absoluut!  En een man met een interessante visie op modelspoorwegen.

GVL

De werken aan de muur heb ik moeten staken wegens een tekort aan grondstoffen.  De poort is klaar maar zal iets verbreed moeten worden -- alle wagons passeren weliswaar maar de rangeertreden van de 53 slepen net.
 


Het linkse gedeelte van de muur is in klassieke baksteen uitgevoerd.  De 53 staat op het punt de Ateliers Brabançons Réunis te verlaten met een lading buizen ...



Met de verschillende 'lagen' (muur, gebouwen in  half-reliëf, achtergrondfoto) verkrijg ik hopelijk op 35 cm enig effect van diepte.



Groeten.

Steven123

Ik vind het een klein beetje jammer dat door het plaatsen van de muur het rollend materieel nu minder goed zichtbaar is, maar dat is waarschijnlijk persoonlijke smaak.  Kan ook wel wat met de foto-hoek te maken hebben   :)
Verder ziet het er prima uit, knap werk.  Het effect van diepte is zeker geslaagd  ;)

Groeten
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

GVL

Dank voor de feedback, Steven.
Als bediener van de baan heb je ongeveer een zicht zoals in de 2de foto.  De koppelingen moeten ten andere bereikbaar blijven.
Persoonlijk vind ik het wel leuk dat treinen verdwijnen en terug verschijnen, oa ook door het plaatsen van gebouwen in de voorgrond.  Maar, zoals je aangeeft, dat is uiteraard persoonlijke smaak.
Groeten.
Gino

evan

Gino,

Totally my cup of Tea!

De sfeer zit er totaal qua industrie en bedrijvigheid in. Je patine van de gebouwen ziet er goed uit.  Dit is de sfeer die we nu nog zelden tegenkomen en dezer tijd in verval is geraakt.

Ik kijk oprecht uit naar je updates.

Doe zo verder ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Het diepte-effect is er zeker  8)
De tinten die je gebruikt zitten mooi in hetzelfde pallet. Toffe sfeer  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Decapod

Knap hoor, dat vals perspectief. Je ban lijkt plots véél dieper. Ik vind het net leuk dat je rollend materieel achter die muren verdwijnt, dat helpt nog wat extra bij het creëren van een real-life gevoel. Misschien is het wel even uitkijken dat je niet teveel parallellijnen met je de randen van je grondplaat creëert, want dat komt op den duur heel artificieel over.
Als ik van jou was zou ik de golfplaten van je loods ook een beetje 'chippen', er stukjes afbreken of barstjes in maken, dat komt nog iets realistischer over. Naar de onderranden toe zijn verticale golfplaten meestal ook wat donkerder van het vocht.

Echt de moeite om te volgen je draadje!
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

GVL

Evan, Gerolf en Thomas, dank voor de aanmoedigingen.

Nu de muur afgewerkt is, kan ik verder met de ballast.  Ik heb teruggegrepen op mijn vertrouwde mengeling van zand en steentjes uit de Zürichsee, in grote hoeveelheden verzameld bij een lokale zandboer toen ik in Zwitserland woonde.  Op de hoofdsporen gebruik ik de grotere korrels.  Het tussenspoor en de zijsporen worden voorzien van fijn zand.  Een werkje dat de nodige volharding en concentratie vergt maar met Made In Japan van Deep Purple op de achtergrond is het wel te harden ...



Eens gedroogd komt er nog een behandeling met washes, verfpoeders en (eventueel) airbrush.  Hier en daar heb ik ook al wat vegetatie aangebracht.  Beperkt en in gedempte kleuren, passend bij een eerder grauwe industriële omgeving.  Zo komt het geheel stilaan tot leven.



Groeten.

Metpetergaathetbeter

Prachtig stukje (model)spoorweg ! Net echt !

Groeten Peter ;)

Stedahult

Mvh. Steef

Kautenbach

mooi, heel mooi, zeker je ingetogen kleurgebruik geeft mooie sfeer, en je ballast ligtr er goed in, is best lastige klus om zoiets goed te leggen, complimenten

Decapod

Prachtig. De kasseien van je laadweg komen prachtig uit. Nu nog wat pigmentpoeders op de muren (vocht en zo?) en het is helemaal af. Waar ligt het Noorden op je module? Dan weet je meteen waar vocht, mos en schimmel een kans krijgen ...

NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

GVL

Een testje gedaan met het kleuren van de ballast.  Voorlopig enkel met verfpoeders.  Het zijspoor in de voorgrond lijkt me een aanvaardbare nabootsing van cinders.  Op de hoofdsporen zal ik nog een sterk verdund laagje moeten spuiten ten einde de kleuren iets meer in elkaar te laten vloeien.



Groeten.

evan

Knap Gino!

Ik gebruik van VALEJO de "Sepia" wash voor de sporen te overspuiten.  Dit gaat in zeer lichte gradaties en geeft knap resultaat. 

Het oogt wel heel fraai je baantje :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.