Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Sophan Marchandises

Gestart door GVL, 29 augustus 2012, 21:55:07 PM

OlivierV

Gewoonweg schitterend. Realistische ballast, tof industrieel sfeertje...
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

GVL

Ondertussen heb ik (deze keer begeleid door Stevie Ray Vaughan) de rest van het baantje van ballast voorzien.  Ook het kleuren van het reeds uitgeharde gedeelte is voltooid.  De wisseltongen zijn bewerkt met een vettig zwart poeder en daarna heb ik op de hoofdsporen een sterk verdunde mengeling van grimy black en red brown verneveld (sepia is voor een volgend baantje, Evan; bedankt voor de tip  :) ).  Uiteindelijk nog wat wit op de strijkrails en het hartstuk van de wissels, ter versterking van de Belgische sfeer.



Ik probeer ook hier en daar wat begroeiing uit, oa Wildgras van Heki dat echter nogal weelderig overkomt.  Denk dat ik het na het drogen zal 'plukken' zodat het hopelijk wat schraler oogt.  De seinen zijn provisorisch opgesteld maar dragen al hun steentje bij tot het totaalbeeld.



De imposante 5206 aan het hoofd van een korte sleep, bestaande uit slechts 2 Res, doet Sophan aan.



Geinspireerd door de prachtige baan Hamsart van Peter VG tenslotte heb ik me ook eens gewaagd aan een gereedschapskist die een plaatsje zal vinden op de goederenkoer.  Hengsels en slot ontbreken nog.



Groeten.

Steven123

Ja Gino, dat ziet er weer zeer geslaagd uit, echt een mooi thema en sfeertje  ;)
Veel succes!
Steven
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Steam.N

Zeer zeer mooie foto's, Gino !
Prachtige sfeer.  Proficiat !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

Erg mooi weer, valt niets slechts over te zeggen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

PeterVG


Mooie kist  ;)
Fijn dat ik ook een zeeer kleine bijdrage mocht leveren tot al dit moois.

De seintjes accenturen inderdaad het NMBS gevoel. Onstonden ze uit zelfbouw?

Het is een heel fraai baantje aan het worden waarvan ik de vorderingen met plezier volg.



GVL

Dank aan allen voor de positieve commentaren.
Peter, de seinen zijn gemaakt door Staf De Meester.
Groeten.

Kautenbach

magnefiek, erg goed en stijlvol, is deze module overigens ook een onderdeel van een groter geheel?

Gerolf

Die foto met die gereedschapskist is de moeite  8)  ook de kasseien zien er prima uit  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Dank jullie, Wim en Gerolf.
Mijn baantje meet overigens 270 x 35 cm (waarvan 90 x 35 cm fiddle yard) en is vast opgesteld.  Het betreft dus geen module en er zijn evenmin plannen om het later te integreren in een groter geheel.
Groeten.

GVL

Ben begonnen met de planning van het laatste gebouw op het baantje -- een electriciteitscabine.  Dit exemplaar in Oostrozebeke dient als (losse) basis.



Het dak heb ik niet kunnen fotograferen maar ik voorzie dakpannen.  Vandaar volgende vraag -- welke kleur of kleurmix gebruik ik best om het oranje-rood van (bv Boomse) dakpannen na te bootsen?

Dank bij voorbaat.

Dirky

#163
Leuk project!

Je dakpannen iets te rood verven en dan borstelen met oranje krijt. Ik gebruik daarvoor een zacht pastelkrijt van Schminke...  :)

fotooke:



is ook schaal H0

GVL

Dank je voor de tip, Dirk.  Welke kleur rood raad je aan?

Stukken achtergond die niet frontaal in het zicht van de bediener of toeschouwer liggen, zijn een aandachtspunt op elke baan.  Ik mijd ze in de mate van het mogelijke.  De overgang naar de fiddle yard is zo'n dwars stuk.  Het zit weliswaar grotendeels verborgen achter de silo's in de voorgrond maar het deel dat toch zichtbaar blijft, heb ik geprobeerd te camoufleren door middel van begroeiing en een voertuig.  Ben er wel niet 100% tevreden mee (wellicht komt er nog een grotere vrachtwagen in de plaats). 

Het uitrijsein is ondertussen ook geplaatst maar nog niet aangesloten.   Daar het nogal fragiel is, heb ik het enkel licht gespoten samen met de rails.  De NMBS-camionette moet nog onder handen genomen worden.



Groeten.