Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Citaat van: Herwig op 27 juni 2014, 23:34:15 PM
Uw NEEB-periode (eeuwwisseling) was toch de transitieperiode van gas naar electriciteit voor de straat lantaarns ?

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat héél Turnhout al overgezet was !
Dus mijn lantaarns zijn nog gas-types  ::)


Citaat van: marc goovaerts op 28 juni 2014, 01:12:01 AM
Citaat van: Steam.N op 27 juni 2014, 23:22:06 PM
Maar mijn zoektocht naar een Sintepieter in Z-schaal mag wel eens een succesje krijgen ...
Dat wordt gene gemakkelijke ! In attributen heb je wel nogal wat keuze: haan, vissersnet, omgekeerd kruis en natuurlijk: grote sleutels.

Eerst al een geloofwaardig manneke vinden !
Zal ik nog wel tegenkomen, maar heb die nog niet in huis.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

railrunner

Misschien eens een fotoke plaatsen van wat je wilt hebben, dan kunnen we mee zoeken naar Sintepieter.

De vers gemaakte rijstpap staat hier ondertussen te dampen  ;D  Hemels lekker. :P

mdvholland

Het dichtst bij kom je wellicht met de klassieke herder van Preiser, is er ook in Z.
Anders de pastoor uit het setje http://www.preiser-figuren.de/1:220-Preiser-1-220-Passanten-um-1900-Preiser-88551-,art-21266 (figuurtje rechts).

Blijf graag je verhaal volgen!

Steam.N

Citaat van: railrunner op 28 juni 2014, 10:03:00 AM
Misschien eens een fotoke plaatsen van wat je wilt hebben, dan kunnen we mee zoeken naar Sintepieter.
Wel gewoon, zoals alle heiligenbeelden:  misschien neem ik gewoon een of andere pater, of zoals Matthijs zegt: een herder
Een nonneke kan ook dienst doen  ;)

Citaat van: railrunner op 28 juni 2014, 10:03:00 AM
De vers gemaakte rijstpap staat hier ondertussen te dampen  ;D  Hemels lekker. :P
Mmmm ... daar doe je me geen plezier mee.
Voor mij is het vagevuur misschien meer aangewezen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Vandaag wat mulit-tasking:

- het huidige gebouw (uostairs-Downstairs):
  - Geveltjes ónder de trap uittekenen
  - Verlichting installeren
  - Zijgevels opmetsen en schilderen
  - Achtergevel schilderen en ramen geven
  - Dak plaatsen
- Stationsgebouw
  - uittekenen friezen (voor latere etsing)
- Voorbereiden kassei-werken
- Materiaal vergaren
  - Constructie bomen (koperdraad - blaadjes - verf)
  - Spoorhal (profielen)
  - Voorbereiding knutsel-op-reis materiaal-en-gereedschap sets
- Varia etswerk uittekenen
 
Ik ben wat onrustig, vandaag ... spring van het een op het ander ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

1.      Sint-Pieter-poppetje in N ;
2.      Figuurtje als gaslantaarnaansteker (-dover) in N    (stedelijke gaslantaarnopsteker) ;
     

Steam.N

#3441
Geen super-knutselweekend ... toch niet wat resultaat betreft.

Wél goede vooruitgang met de verlichting van het UpstairsDownstairs gebouwtje:



De ramen aan de achtergevel moeten nog voorzien worden.
Dan is ook die bouwfase weer achter de rug.

Anderzijds zijn de muurtjes onder de ingang-trap geëtst:



Stukje ziet er vreemd uit, maar geometrie klopt  ;)
Het heeft wel even geduurd, vóór het correct uitgetekend was.  Het vroeg serieus wat denk- en paswerk ...
Etsen echter ging alweer erg vlotjes.
Deze avond wordt dit stukje geschilderd, voorzien van raampjes, geplaatst, en worden de treden geplaatst.

De tijd tikt echter onverbiddelijk verder ...
Het wordt nu extreem hoog tijd om de andere aspecten van het minibaantje eindelijk aan te pakken.
Dus er komt een bouwstop ... en ga ik zorgen dat treintjes kunnen rijden ...
Zelfs de afwerking van de gebouwen wordt achteruit geschoven ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Havoc

CiteerDus er komt een bouwstop ... en ga ik zorgen dat treintjes kunnen rijden ...

Het is binnenkort toch bouwverlof :D Serieus nu, ik vroeg me al een tijdje af of er nu al sporen lagen op je baan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Steam.N

Sporen: ja, maar bedrading is nog niet af, en de wissels moeten nog aangedreven worden.
Toen ik er eerst mee bezig was, had ik met die aandrijving problemen.
Ondertussen zijn me enkele oplossingen aangebracht, die ik moet uitproberen.

Eens die wissels in orde zijn, kan de rest vooruit gaan.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Ben benieuwd naar de oplossing voor die wissels.

Steam.N

Ik ook, Dirk.
Als ik maar niet teveel moet afbreken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#3446
Trapje wordt even opzij gezet: ik ga even naar de voetbal kijken ...



Ik ben er bijna: het bovenste platform moet nog geplaatst worden, alsook gordijntjes en een lichtje in de kelder.
Leuning moet nog geëtst worden ...
Dan is het ook tijd om de deurbel te plaatsen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

#3447
...mechanische trek- of draai-deurbel ...  (handdraai-bel, niet draaideur)

marc goovaerts

Dat wordt dan ook etswerk waarschijnlijk....

Steam.N

Geëtst trek-belletje, inderdaad.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }