Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Erik, mijn ervaring met secondenlijm (weliswaar styreen en nieuwzilver lijmend), is dat bij wat buiging van het styreen of trek op het nieuwzilver, de verbinding breekt.
In dit geval zal het vertikale stukje staaldraad afwisselend getrokken en geduwd worden, waardoor de lijmverbinding onder last komt.
Gezien de montage aan de onderkant van de module komt, wil ik een superzekere verbinding.


Ondertussen ben ik mijn groene vingers wat aan het oefenen, maar dan in 1/1 :
de haag snoeien ... 200 lopende meters, en die aan weerszijden ...
Gelukkig heb ik een goei team aan snoeiers en kruiers.
Gezien het regenachtige weer, wordt het verhakselen (mijn klassieke taak) verschoven naar een latere datum ...
Uitstel ... maar geen afstel ...

Deze avond, met gebroken rug en lage energie-niveau's, wordt het voetbal kijken en nagelbijten ...
Dus weinig geknutsel of gewissel, vrees ik.
Maar je weet nooit  ;)


Ah ja: postpakketjes binnengekomen !
Onder andere messing profielen ... voor de spoorhal  :) :) :)
Ook Conrad heeft wat voorraden aangevuld.  Leuk !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

conducteur

200 (400?) meters haag? Grootgrondbezitter ;D ? Wij hebben een grote tuin maar daar staat geen 200 meter haag in ze. Hakselen: mijn job, maar ons machien is kapot en in herstelling en ik stapel ze maar op, die takken. Als je je echt niet kunt inhouden moet je maar eens met je machien afkomen ::) 
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Metpetergaathetbeter

Taxus moest je geplaatst hebben dan moest je noch snoeien noch opkuisen en dit allemaal GRATIS !
200 meter haag,

Jambers zou gezegd hebben :

"Aristocraten wie zijn ze ? Waar wonen ze ? Turnhout.  ;D  Wat drijft hun ?" Nog meer huizen in handen krijgen  ;D , trouwens ik ben een geultje aan het graven voor mijn oprit weer in orde te maken. Een 30 meter maar wat is het leuk om bij het bij het proletariaat te horen !  ;D

Steam.N

Niks grootgrondbezitter:
samenwerking met gebuur !  Gedeelte smart, gedeelde vreugd  ;) ;D

@Proletarier Peter: je schijnt die aristocraten goed te kennen, dat je weet dat die in Turnhout wonen  ;D ;D ;D
Kom eens af  ;D ;D ;D 
Enige indicatie: als je de gemeente binnenkomt, straat links in ...  ::) ;) ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 05 juli 2014, 12:39:27 PM

Enige indicatie: als je de gemeente binnenkomt, straat links in ...  ::) ;) ;D
Volgens mij wil jij me naar de hoerenbuurt sturen ?  :-\

Steam.N

Waar haal je het ....
Maar ja, waar de geest van vol is ...  ;D
En neen, geen valse hoop ! Als het aan mij ligt: ik help je nîet aan  een hoerenbuurt ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

waar ging je me dan heensturen ? Ik dacht bij mijzelf altijd gevaarlijk een gekregen paard in de bek te kijken !

Groeten Peter ;)

Steam.N

Je lijkt te weten waar ik woon, en ik was benieuwd ...  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Jean, een draadje dat je waarschijnlijk zal interesseren op het zusterforum:
http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,8978.0/topicseen.html
waar ook geveltjes via etsen tot stand komen

Steam.N

inderdaad een mooie realisatie.
Verbazend dat we nagenoeg gelijktijdig dezelfde techniek aangrijpen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Vandaag is het volop werken aan de sporen ...
Dwarsliggers plaatsen, nieuwe spoorstukken solderen, werken aan de wissels, bedrading ...

Niet echt wat me op dit ogenblik begeestert, maar het moet ook gebeuren ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Herwig

#3491
M. Claude Tonga etst geveltjes vanaf foto's, dacht 'k te begrijpen.
Jean tekent de N-gevels op de computer, niet ?
Sommigen zullen problemen hebben om het één en/of het andere nog als zuivere modelbouw te beschouwen.
Anderen vinden het een logische en best te waarderen evolutie, met prachtige resultaten.

(er was in 't verleden ooit commentaar op een tram-N-baantje (Ninove ?) waarvan de huisjes gekleefde fotoafdrukken waren ...)

doomslu

Herwig, dat is een interessante overweging, waar ik ook al een tijdje aan loop te denken.
Voor mij is het modelbouw, maar mijn vingers kriebelen om hier een apart draadje over te openen, om Jean's draadje niet te bevuilen.
Hebben we hier een rubriek 'filosofie'?  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

#3493
Inderdaad een interessante opmerking, die zijn afzonderlijk draadje verdient !

Persoonlijk vind ik dat ik aan het modelbouwen ben, waarbij het etsen alleen als techniek gehanteerd wordt.
Idem kun je zeggen van technieken als laseren en 3D-printen.

De tijd die ik aan het computeren besteed, voel ik echter niet als modelbouwen.
Het geeft me (op dát ogenblik) ook niet de voldoening die ik heb als ik styreenstukjes met mekaar verlijm ...
Maar eens het resultaat uit het etsbad komt ... klopt mijn hartje ... en bouw ik lustig verder  ;)



[Edit:\  Typootjes verbeterd
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

doomslu

Ik heb dit topic gesplitst.
De discussie door Herwig op gang gebracht staat in de Modelspoor-babbelhoek.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *