Nieuws:

Nu in MSM 246 TREINSAMENSTELLING: De IC Saphir

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#3405
Een avond, waar Murphy de hoofdrol gespeeld heeft ...
Van stukjes die naar de bodem van het etsbad zonken, potje lijm dat omviel en rijkelijk het werkblad doopte, de printer die transparanten wilde opeten ipv drukken, de gevel die enkele keren naar de vloer doken, ...

Maar mijn koppigheid was nét iets groter  ;)

Uiteindelijk resultaat van een avondje vloeken ...  (mijn vrouwke kwam eens checken of me niets overkomen was  ::) ::) ::) )



Gebouw afwerken zit er niet meer in, deze avond.
Ik ga even uitblazen, gedachten op nul zetten, boekje lezen, en oogjes toedoen.
Toch heimelijk tevreden van het resultaat van mijn noeste arbeid  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 23 juni 2014, 23:23:53 PM
Toch heimelijk tevreden van het resultaat van mijn noeste arbeid  ;)
Dat hoeft niet heimelijk zenne...

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Bolje

Al dat 'gepruts' is toch echt de moeite waard, Jean.
Terug een streling voor het oog.
Vele groeten,
Ronald

raf

keep on prutsing LOL

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Metpetergaathetbeter

daar zijn geen woorden voor mooi zoiets KLEINS!

Groeten Peter ;)

dani

Citaat van: Steam.N op 23 juni 2014, 23:23:53 PM
Uiteindelijk resultaat van een avondje vloeken ... 

Met zo een resultaat, ben je bij deze hartelijk uitgenodigd  om eens een weekje  of 2 elke avond bij mij op zolder te komen vloeken, in H0 dan nog !

Om maar te zeggen dat ik het een geweldig (bijna-)eindproduct vind !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Bedankt voor de waardering  :)

Maar ... jullie zijn té vriendelijk: het laatste gevelstuk staat er wat scheef op, zie ik net.
Deze avond probeer ik het terug los te wrikken, en mooi recht te plaatsen .  :(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Jean, ook deze gevel is geweldig mooi en fijn geworden. Onnavolgbaar! En dat meen ik. Uitzondelijk!

Net onder de horizontale delen van de trapgevel zijn vertikale lijntjes te zien. Is dat een voorbode dat er iets gaat komen (ankers?), of is dat een storing bij het belichten of afdrukken geweest? De gevel lijkt wat scheef te staan, maar dat kan lensvervomring zijn.

PS. je was me net voor.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Dank je wel, Michiel.

Die vertikale lijntjes heb ik geplaatst waar in principe bakstenen kolommetjes onder 45gr uitsteken.
Er petieterig klein, nagenoeg niet te maken.  (het het geprobeerd in Slater (2 stripjes van 0.5mm breed, schuins afgesneden, tegen mekaar gelijmd).  Slaterplaat smelt bij die afmetingen weg ...

Dus die vertikale lijntjes geven de indruk dat er iets is.
Of ik die kolommetjes op een andere manier probeer na te maken weet ik nog niet (vierkant profieltje diagonaal doorgesneden, met insnijden van voegjes).
Ik vrees dat die, wegens onnauwkeurige en onregelmatige uitvoering) méér gaan storen, dan iets bijbrengen.

Muurankers komen er nog (zijn reeds geëtst en geschilderd), maar de eerste plaatsing viel serieus tegen ...
(moet nochtans lukken, want nagenoeg zonder problemen bij de driewoonst).

Scheve gevel: inderdaad (spijtig genoeg) géén lensvervorming  :(
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#3415
De indruk van baksteen kolommetjes, kan je versterken door met licht en donker te werken; een schaduweffect als het ware. Met een scherp maar zacht potlood zou je de flanken van de kolommetjes kunnen bijkleuren, vb links wat lichter en rechts wat donkerder. Eventueel rekening houden met de lichtpunten in de fries boven de baan. 't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

Citaat van: Michiel op 24 juni 2014, 09:14:35 AM
De indruk van baksteen kolommetjes, kan je versterken door met licht en donker te werken; een schaduweffect als het ware. Met een scherp maar zacht potlood zou je de flanken van de kolommetjes kunnen bijkleuren, vb links wat lichter en rechts wat donkerder. ...

Ah, goed idee !  Probeer ik uit.
Zal zeker een verbetering zijn, want die strookjes zien er op dit ogenblik redelijk bleekjes uit ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Weer prachtig gedaan Jean!  :D

Chrisrail

#3418
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Steam.N

Ha, Chris, je bent een rasartiest  ;D

Nog even de minuutjes tellen, ik pak mijn boeltje, en rij naar huis/NEEB  ;)
Vol goeie moed ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }