Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

raf

nee die zaagjes maken een te brede opening
en zijn veels te duur

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

Citaat van: Steam.N op 11 februari 2014, 22:51:53 PM
...Spijtig genoeg heb ik de foute lijm gebruikt om de sporen op de kurk vast te zetten: Pattex PU.
Niet dat het niet lijmt, maar het schuimt redelijk op ...  Sporen zitten muurvast, maar het is geen zicht  :-[

Citaat van: Steam.N op 11 februari 2014, 23:36:00 PM
Allée Peter, moet ik weer met de billen bloot ?

Jean, net even remote je webcam aangezet en je zit nog zedig   ::) ::) ::)




Dat zijn de foto's die ik ook graag zie.  Een experiment dat mislukt.  Veel bouwers schrikken bij het zien van geslaagde bouwwerken (amaai, dit ga ik nooit kunnen, bij mij mislukt het steeds...  ...en haken af...).  ...Maar eer die geslaagde bouwwerken er zijn, gaan er veelal (bij mij toch meestal) meerdere mislukkingen aan vooraf.  Vandaar mijn hint voor die foto's!




...en ik moet toegeven: ik kijk liever op een paar mooie vrouwenbillen  8) 8) 8)




Citaat van: Opa-Bullcat op 12 februari 2014, 11:20:11 AM
Gebruiken jullie niet die zaag schijfjes voor de dremel ? die bruine zijn meet afslijp en geen doorslijp schijfjes?

Voor mijn flex (en heel wat andere materialen) door te zagen gebruik ik een overjaarse beugel (hand)figuurzaag met heel fijn getande zaagjes.  Als ik door mijn voorraad zaagjes zit, ga ik panikeren: ik weet niet meer waar ik die kan vinden (overal vind je figuurzaagjes maar allemaal veel te grof vertand en veel te dik).  Ettelijke decennia geleden een hele bundel gekocht (was toen al Chinese invoer). Heel fijn getand, heel dun (moet er eens een schuifmaatfoto van nemen) en zagen alle materialen door (vooral heel vlug door vingers).  Buigen niet, maar breken.




Jean,  bedankt voor de foto!  ;)



Groetjes, Peter


raf

#2222
Ik heb hier zaagjes liggen van zo een wip zaagmachine van proxon geloof ik
deze kun je ook in zo een beugelzaagje spannen voor metaal zaagjes
maar ik denk dat het een 2 mm brede zaag snede geeft

http://www.gereedschap-drijfhout.nl/a-24839487/metaalzaagjes-antilope/antilope-metaalzaagjes-grofte-0/
ier kun je deze fijne zaagjes nog vinden denk ik
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Ik had zo'n juwelierszaagje waarmee ik erg fijne zaagsnedes kon maken (zie de snedes aan de puntstukken van de engelsman).
Alleen is mijn laatst zaagbladje gebroken.
Als ik alleen zo'n zaagjes uit Canada laat komen, zijn de transportkosten weer overdreven hoog ...

Peter, alle begrip voor je vraag naar foto's.
Alleen was ik gisteren absoluut niet fier of happig ...
En ja, ik zit/sta hier nog altijd zedig  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

PeterC

Citaat van: Steam.N op 12 februari 2014, 22:01:57 PM
...juwelierszaagje...

...Als ik alleen zo'n zaagjes uit Canada laat komen, zijn de transportkosten weer overdreven hoog ...

Even moeten Googlen op 'juwelierszaagje' maar dat zijn dezelfde zaagjes die ik in mijn figuurzaag - beugelzaag (andere streek - andere benaming) gebruik.

Ik ga kijken wat ik uit mijn schamele voorraad kan missen en stuur er op (geen Canadese, wel Chinese  :) :) :) ).


Groetjes, Peter


Steam.N

Verdraaid, Peter, je hebt gelijk.
Die moet ik hier ook overal vinden ...
Stom, ik dacht even dat het zaagje een speciale fijne uitvoering was ...  :-[
"naief" noemen ze dat  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

PeterC

#2227
Citaat van: Steam.N op 12 februari 2014, 22:20:33 PM
...Die moet ik hier ook overal vinden ...

Die heel fijne zaagjes Lux hout 0 of Lux metaal 0 zijn wel heel moeilijk te vinden (vandaar mijn beperkte voorraad Chinese - ooit eens op een beurs gekocht).  Maar je zaagt er wel alles mee door: ooit eens een meter 4mm (taaie) koperplaat mee gezaagd...  Met hevige arm- en schouderkrampen tot gevolg...   :o
Groetjes, Peter


Steam.N

Thanks, Peter en Raf.
Nu zien dat ik aan die zaagjes geraak  ;)




Ondertussen is de derde bakovergang gesoldeerd.
Nu een dagje de lijm laten uitharden, en dan kan de tweede bak aan de borstelsteel  ;)

Met de eerste bak heb ik al veel geniet gehad van de opstelling.
Geen gesukkel met draaien, opheffen, me een breuk bukken, onder de tafel moeten kruipen en met de armen naar boven werken !
En nu kan ik de loupelamp gebruiken !  Dan zie ik tenminste wat ik doe  ;)
Eigenlijk moet ik nog een kruk op de kop tikken, want de bak hangt redelijk hoog ...

Beddekestijd ...
Morgen weer wat verder werken ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#2229
De hoofdmodule hangt aan de bezemsteel.



Ben bezig met de Code40 sporen definitief te leggen, rekening houdend met de lichte bocht die ik er graag in heb.
Die sporen liggen op dit ogenblik wat vreemd, want voor elk spoor ligt één rail volgend de gewenste lijn, en de andere rail grotendeels los.
Eens telkens de tweede rail terug vast zit op de dwarsliggers, ziet het er terug een stuk normaler uit.
Dit moet tegen deze avond in orde zijn.  Dan leg ik ze vast met boekbinderslijm, en kan ik morgen de secties vormen.

Eindelijk bezig met iets concreets en definitief  :)
Leuk leuk leuk  :) :) :)

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Het ziet er raar op maar jean/u kennende komt dat zeker in orde. ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Steam.N

Ja hé, Cedric.
Vreemd zicht, die slingerende rails.
Maar het komt goed: twee van de drie sporen liggen mooi in de bocht.

Ik had die sporen eerst als rechte sporen gebouwd.
Toen ik ze wilde uitleggen, viel mijn frank dat, gezien alle punten gesoldeerd waren, ik ze niet kon buigen.
Daarom toen één rail grotendeels losgesoldeerd.  Belangrijkste was de hoofdlijn vormen en vastleggen.
Deze avond kan ik alle soldeerpunten vlot herdoen, want ik kan er beter aan, en heb beter licht en zicht.

Ik heb er dus goeie moed op.
Morgen begin ik de wissels te monteren ... Dat wordt een ander (en voor mij spannend) verhaal   ;)
En dan komt de engelsman terug op de proppen, en moet ik Gerolf's huzarenstuk herhalen ... twee keer, zelfs ...
Dus: fingers crossed  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbaanHO

Met jouw doorzettingsvermogen komt dat zeker in orde. Succes.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

HYA

En dat allemaal met gekruiste vingers. Een huzarenstukje als je het mij vraagt.  ;) ::) ;D

Steam.N

Dank je wel voor het vertrouwen  ;)
En dat werk uitvoeren met gekruiste vingers: multi-tasking, hé  ;D

Sporen zijn bijgewerkt en gisterenavond ingelijmd.  Ze blijken goed vast te liggen !
Straks de eerste wissels ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }