Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Opa-Bullcat

Helaas geen plaatje te zien.

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

raf

Ik zit op zo een wrijfding dat het allemaal zelf beter weet dan ik zelf
Ik moet van de tekst meer aanpassen dan goed is
Met die stomme woordvoorstellen ook al
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Opa-Bullcat

Citaat van: doomslu op 15 februari 2014, 15:28:41 PM
Citaat van: Opa-Bullcat op 15 februari 2014, 15:06:28 PM
Helaas geen plaatje te zien.
Inderdaad, foutieve link.
Dit is 'm: http://www.youtube.com/watch?v=YAg3lA3NmY8

Die ziet er net uit, is dit van proxxon of dremel ? ik zie nu alleen het werkstukje maar.

raf

Hallo
Das van 'maho een 300 p' weegt ongeveer 1000 kg
Gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Die stelkbalken zijn een hopeloze zaak ...
Een hele dag voor vier stomme pennekes ... ik sta nog even ver als deze morgen ...
Ik hou het even voor bekeken ...

Het heeft zelfs geen zin iets anders te doen, want al wat volgt, moet passen op die engelse wissel ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ik heb enkele uurtjes mijn wonden gelikt, en zal nu maar terug aan de slag gaan, zeker ...
Proberen de andere wissels al op maat te krijgen en te bedraden.
Hopelijk (en werk er natuurlijk naar) past de engelsman later perfect in de vrijgelaten ruimte.

Ik heb al te weinig tijd, tot Leuven, en moet wat me rest zo efficient mogelijk gebruiken!

De engelse wissel mag zich een nachtje wentelen in het misplaatst genoegen om me het zo moeilijk gemaakt te hebben ...
Morgen krijgt die een koekje van eigen deeg  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

C.B.

Pfff als ik het woord wissel al hoor of zie staan ...  ;)
De laatste tijd weet ik er ook alles van  ;D

Even laten bezinken Jean , het komt wel goed. ;)
Groetjes.
Claudio.

Steam.N

Ach, Claudio, als het niet voor de engelsman was geweest, zou de moed me in de loop van de dag niet in de schoenen gezonken zijn.

Deze avond heb ik tóch wat werk verzet:
van de module waaraan ik werk, zijn alle wissels ingekort/aangepast aan de aansluitende sporen.
De uiteindelijke lijnen van de sporen vallen me goed mee.

Morgen moet ik natuurlijk:
- de stelbalken van de engelsman in orde brengen
- de engelsman en twee wissels electrificeren
- dwarsbalken plaatsen
- enkele spoor/wissel-aansluitingen solderen
- alles inlijmen

Dan kan ik aan de bedrading van de module beginnen.
Het zou leuk zijn als dat morgen al kon beginnen, maar die kans is erg klein.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Jean,
Heb je volgend stukje al eens bekeken, is wel voor code 55 maar ik vermoed dat dit ook werkt voor code 40.

http://www.rmweb.co.uk/forum/viewtopic.php?f=8&t=46997

Ergens beneden aan de pagina. Daar worden de pinnetjes omgeplooid en aan de zijkant van de rail gesoldeerd ipv eronder.
Misschien een oplossing, natuurlijk wel een beetje zichtbaar.

Steam.N

Dit draadje had ik nog niet gezien, Dirk.
Oplossing vind ik echter nogal opvallen ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Als het mogelijk is van onderaan een stukje rail weg te vijlen zou je de nageltjes onder de rail kunnen solderen.

Dirkh

Blijkbaar ben je niet de enige met het probleem

Great job, I enjoyed following the build log. To address the two issues you raised:

- Attaching throwbars is indeed difficult, and it took me quite a while to come up with a satisfactory solution: I have two throwbars one next to another, each attached to one outside and one inside point rail that is parallel to it, thus avoiding triangles. The throwbars then move almost as easily as with ordinary turnouts. I see you allowed a lot more space between the points and the frogs than I did, so you'll have much easier time soldering them.

Steam.N

Waarvan komt dat laatste citaat, Dirk?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

#2264
http://www.nscale.net/forums/showthread.php?29193-A-1-9-code-40-double-slip/page2
Het uiteindelijke resultaat staat er wel nergens bij. Iedereen begint aan die wissel maar nergens zie een volledig af.