Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Gerolf

Ik heb je URL wat verbeterd, Dirk ;)

Citaat van: Dirkh op 16 februari 2014, 10:09:34 AMIedereen begint aan die wissel maar nergens zie een volledig af.

Niet echt bemoedigend voor nabouwers  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Kautenbach

Nog gefeliciteerd Jean ;D ;D ;D ;D ;D


Ney, 100.000 smileys is wat veel, suikerklontjes maybe ;)

Enfin, vaak, en terecht heeel vaak gelezen, nu es teruglezen ;D

Op naar 200.000 en Leuven ;)

Dirkh

#2267
Bedankt voor de aanpassing gerolf, ben op mijn tablet bezig en copy/paste werkt daar niet zo goed op.

Jean, ik net aan een draadje op stummiforum waar iemand ook met code 40 werkt en prachtige wisselstraten maakt.
Als je op volgende foto links kijkt, zie je dat hij de stelbalk dieper heeft gelegd en dan haakjes onder de wisseltongen heeft gemonteerd.



Is dat misschien uit te voeren door lange nageltjes om te plooien en dan onder de rails te solderen

Foto uit topic
http://stummiforum.de/viewtopic.php?f=51&t=50628&p=552684&hilit=gleisbau+code+40#p552684


Steam.N

#2268
Thanks, Dirk.

Die beelden iop het stummiforum had ik al gezien, en blijven me motiveren om door te gaan, ondanks de deze keer wel hardnekkige tegenslagen  ;)
Dat niemand met een afgewerkt exemplaar afkomt, motiveert me extra:
Wil je er eentje zien?  Kom dan naar Leuven  ;D

Of volg het draadje (wat al zoveel gedaan wordt ...)
Wim, die 100.000 milestone is een beetje schrikbarend: die teller loopt er snel !
Ondanks het feit dat ik dikwijls met mijn neus tegen de muur loop, nogal aan overschatting lijd, aan zo veel dingen begin en zo weinig afwerk ...
Het is natuurlijk nóg een extra motivator om door te doen.

Maar dat doordoen krijgt vandaag een knauw, vrees ik, want mijn dagje zit nogal volgepropt met familie-activiteiten ...
Wie weet ... tussendoortjes ... en deze avond ...

Deze morgen nog eens gekeken naar mijn zaterdag-werk:



Wissels in een licht bochtje, maar redelijk natuurlijk ...
Had me een jaartje geleden gezegd dat ik zoiets zélf zou bouwen ... ik had het nooit geloofd ...

Alles ligt nog los, want electrische aansluitingen moeten nog voorzien worden, gaten geboord voor de bedrading en de aansturing, de stelbalken van de engelsman, de laatste dwarsbalken van elk element (wissel of rail) vervangen door een koperen exemplaar, ...
Pas daarna komt de lijm op de proppen  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Dirkh

Beloofd is beloofd zal er zeker zijn in Leuven maar verwacht dan ook die Engelsman in actie te zien ;)

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Mooie foto, Jean. Insprirerend  8)

Citaat van: Steam.N op 16 februari 2014, 12:01:34 PMDat niemand met een afgewerkt exemplaar afkomt, motiveert me extra:
Wil je er eentje zien?  Kom dan naar Leuven  ;D

That's the spirit !  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

[

Citaat van: Steam.N op 16 februari 2014, 12:01:34 PMDat niemand met een afgewerkt exemplaar afkomt, motiveert me extra:
Wil je er eentje zien?  Kom dan naar Leuven  ;D




wat is daar te zien buiten die ene wissel ?  ;D ;D ;D ;D ;D

groeten Peter ;)

by the way fraaie sporen(aanleg)


TBCédric

Ziet er goed uit Jean!
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

vyncky

Fantastisch!

Je ziet maar Jean, De aanhouder wint!

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Allemaal bedankt voor de toffe reacties.

Net terug thuis.  Hopelijk is er deze avond nog wat tijd om wat verder te gaan  ;)
Nog één wissel electrificeren, en de engelse wissel aanpakken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

... op z'n Jean's...

Eerst een beetje gesukkel en dan top-resultaat! Gelukkig zijn hier nog een paar draadjes waar echte modelbouw aan de orde is! Bedankt daarvoor Jean!

Steam.N

Te grote eer, Dirk !
Bedankt voor de waardering.


Het is nooit goed om in horten en stoten te modelbouwen: je maakt altijd fouten !!!
Ik kon aan de verleiding niet weerstaan om al het één en ander vast te lijmen.
De eerste wissel vast gezet ... niets fout mee, want die was door zijn volledige checklijst (klinkt nogal, hé  ::) , maar voor een vergeetachig iemand als mezelf ...)
Tweede gelijmd stuk: het spoorstuk dat vanuit de gelijmde wissel vertrok:
gecheckt dat die volledig in lijn was, en dan de lijm er op ...
FOUT: was vergeten om dat stuk te bedraden ...
Nu ja, geen ramp, omdat ik op dit ogenblik er nog aan kan, maar ik had mezelf gezworen alle verbindingen aan de onderkant van de sporen te maken, om ze volledig onzichtbaar te maken.

Volgende keer beter  ;)  Ik heb deze keer geluk dat de fout nog herstelbaar is !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo.

waarom klinkt dat zo bekent in de oren.
boegschroef in een schip aan het monteren (ook in stop en go ).
alles gemonteerd en toen na het drogen het water in en brrrrrrrrrrrrrr maar geen water verplaatsing ??????.
na demontage tja zonder prop werkt dat natuurlijk niet .
ander  model maar het principe hetzelfde.
nu probeer ik de ledjes niet te vergeten in de woninkjes

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.