Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

Redelijk doorgewerkt, maar weinig zichtbaar resultaat:
alle wissels hebben hun bedrading, de spoorstukjes voorbij de puntstukken behandeld, gaten geboord voor alle bedrading en stelbalk-aansturing.
Echter maar één wissel vastgelijmd.

Verdraaid, wat duurt dat lang ... te lang naar mijn gevoel ...
Niets aan te doen: al wat ik doe is een stapje vooruit.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Martin Welberg

Altijd goed Jean, al doende leert men. Gaat mij ook vaak niet snel genoeg..

ToThePoint

Kwou dat het al af was.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Ah nee, JP !
Het plezier van het bouwen mag er zéker zijn.
Maar 't is dat er nog zó veel te doen is, op zo weinig tijd ...
De onzekerheid van wat het eindresultaat gaat worden, is ook spannend  ;)  Misschien een grote flop, misschien iets om graag te bekijken ... wie zal het zeggen ...

Er staan op mijn lijstje trouwens nog veel mini-projectjes, om je vingers van af te likken ...
Leuk perspectief  :) :) :)

En wat ook leuk is, voor komende dagen (omdat het eens iets anders is, en weinig technisch risico inhoudt), is het propertjes leggen van alle kabeltjes die van wissels en secties komen.
Van de nodige electronica heb ik op dit ogenblik van elk printje een papieren afdruk, dus ook die kan ik goed layouten in de modulebak, en de bindruggen op de juiste plaatsen leggen.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Bedoelde da van mij ee Jean.
Geen erg, was niet duidelijk genoeg.
Wa weinig geslapen vannacht.
Ga de schade inhalen met een ochtend rustpauze.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

dani

Jij bent me ook een bezige bij, hee maar dan een schaal kleiner dan ik.
Ik ga het blijven herhalen : respect voor wat je doet op deze schaal, ik zou het al lang hebben laten liggen denk ik.

Projectjes als deze kan ik zeeeeeer erg smaken !   En ja, soms mislukt er wel eens iets, maar d emoed waarmee je herbegint en het nog beter maakt roept bewondering op .

Ga vooral zo door !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Steam.N

Citaat van: dani op 21 februari 2014, 09:18:56 AM
... de moed waarmee je herbegint ...

Het is als met de lotto: als je niet blijft meespelen, heb je geen kans om te winnen.  ;)
Verder doen: soms met een bezwaard gemoed, maar met veel hoop op beterschap, en de wetenschap dat het al zo dikwijls goed uitdraaide !
So I'm an extremely lucky and happy guy !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Thuis gekomen, en snel aan de slag ...
Wissel ingelijmd ... tijdelijk met vijsjes vastgezet ... foute plaats gekozen ... tong gelost van stelbalk ...
Geen probleem: het is een gewone wissel, dus tong zal morgen snel terug gesoldeerd zijn ...
Eerst wachten dat boeltje goed uitgehard is.

Avond bij de jongste dochter doorgebracht.
Zeer leuk, maar dus ook géén gebouw aan het baantje.

Morgen?  Nog niet zeker hoe die dag gaat lopen ...

Tóch even de dwarsbalken van de geplaatste wissels een eerste kleurtje gegeven.
Stinkend boeltje ... ik blijf hier niet zitten ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Nachtje voorbij ... dringend me klaarmaken, moet dringend deze voormiddag weg ...
Even naar de wssels gekeken, en stelbalkjes verzet ...
Hart staat stil: engelsmnan en twee wissels zitten muurvast ...  :o :(  >:(
Half uurtje voorzichtig wringen, er tegen praten, wat verf schrapen ...

Yep! Allen terug in beweging!  Oef !  :) :) :)
Wissel bekeken waar tong losgekomen was ... alles op zijn plaats gezet ... gesoldeerd ...
Yep, ook daar de schade hersteld.  Opnieuw Oef !  :) :) :)

Nu kan ik met een gerust gemoed mijn opdrachten gaan uitvoeren ...
Hopelijk straks terug knutseltijd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Ha, ik heb eventjes tijd ...  :) :) :)

Eerst een rits dwarsbalken plaatsen.

Dan modulebak op zijn kop zetten, bindruggen vastzetten, en kabeltjes trekken.
Lekker ontspannend  :)

Daarna komen enkele rij-testen, vóór de rails geschilderd worden, en ballast gestrooid.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

raf

Hallo  Jean

Vandaag ook een meter of 6 rails geplaatst en de bakken verstevigd
Die van mij zijn een beetje langer dan die van u dus extra stevigte.
Dat proefrijden is voor maandag als alles goed uitgehard is.
Ik heb namelijk de kop plaatjes met endfest twee componenten vast gezet en dat moet dus 24 uur uitharden.
Maar dat zit dan ook werkelijk vast
Ook de verkanting in de bogen doe ik met dat spul.
Ben benieuwd hoe de proefritten bij u op die lage rails gaan verlopen.
Want ik vind die wel echt heel laag hoor .
Moet je dan niet de flenzen afdraaien ????

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Citaat van: raf op 22 februari 2014, 18:37:16 PM
... Moet je dan niet de flenzen afdraaien ????..

Dát is dus de vraag ... en dé reden waarom ik die rijtesten ga doen ... nú ... en ná het ballasten ...
Benieuwd ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Uit Sedelocus een Velleman PWM-voedingkje uitgebroken, en gekoppeld op een stuk Code-40 spoor:  gemengd resultaat:
- slecht contact, locs haperen, rijden een stuk als ik ze een duwtje geef, vallen een stuk verder stil ...
- locs schijnen niet op de railvoet te rijden, of op de dwarsbalken: áls ze rijden, rijden ze gelijkmatig, zonder te springen aan de dwarsbalken

Dus eerste (erg voorzichtige) conclusies:
- rails eens deftig kuisen
- ik heb de indruk dat de wielflenzen niet te groot te zijn ... (of het haperen moest niet aan vuile rails liggen, maar nét aan té grote flenzen waardoor het contact slecht wordt ...)
- ik moet nog véél meer testrijden, niet alleen op een recht of gebogen stuk, maar ook op de wissels (de draden moet ik onder de bak nog doorverbinden ...

Belangrijk:  NEEB heeft zijn eerste centimetertjes trein-trafiek meegemaakt, deze avond.  Hopelijk volgen er nog véél  :)



Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Goed Jean, dat is toch al een eerste grote stap  ;D
Veel succes nog!

raf

Hallo


Eerst eens goed proper maken en dan zal het al veel beter gaan.
Ik heb hier voor het TGV spoor oude rails gebruikt en die geven ook ellende omdat ze vuil zijn.
3 rail heeft in dat geval minder ellende al geld dat niet voor mijn baan daar er langs een kant maar stroom word afgenomen .
De andere is voor de baan detectie.
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.