Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

PeterC

Jean,

Welk lettertype ga je gebruiken voor de opschriften op die witte schakelplaatjes?  [;)][:)][;)][:)]

Prachtig!

Je etswerk vordert!  Eens een poging ondernemen om je (negatief) (laser)gedrukt masker rechtstreeks op je metaal te strijken (2 'bollekes') en dan etsen?  Voor grove details zou dit volgens mij wel moeten lukken...

Wat gebruik je om te etsen?  Mijn 'overjaarse' Fe3Cl heeft het begeven na de winter (vol met vieze/vuile/roeste vlokken [xx(]) en blijkt nu dat daar niet eenvoudig meer is aan te geraken...

[Edit]: Wil je de 'groendienst' van Sedelocus bedanken voor 'die mooie bloemen'.  Het wordt tijd dat ze uitgeplant worden [;)]
Groetjes, Peter

Steam.N

JP. Evan, Gerolf, Peter, hartelijk dank !
Het was een tof projectje, en het is me goed meegevallen.
Weer heel wat bijgeleerd, wat ik nog veel kan gebruiken.

@Peter:
- ik dacht aan een gotisch font, 0.16 groot [:D]
- over dat etsen moeten we nog eens babbelen.  Zelf FE3CL gebruikt
 In Mechelen gehaald (geel-bruine bollekes)
- groendienst heeft bericht ontvangen.  Niet vergeten: niet te veel water [:D]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Meer dan 2 jaartjes na mijn laatste bericht op dit draadje:
Een droevig nieuws:  Sedelocus la Neuve is ter ziele gegaan ...

Wat een desolaat zicht ...

De afbraak was onvermijdelijk: gezien mijn knutselruimte naar de zolder verhuisd is, moest dit baantje afgebroken worden.
Het heeft zijn rol goed gespeeld, als test-omgeving voor aansturing, huizenbouw, materiaalkennis, begroening, ...

Alhoewel het nooit werd afgewerkt, heeft het me veel plezier bezorgd, en veel bijgeleerd.

In tegenstelling tot enkele andere stukjes scenery die ik heb kunnen redden, wordt deze kolenopslag vernietigd:
het is rechtstreeks gebouwd op de mdf plaat.  Dom ... alweer een lesje ...

Binnenkort starten de werken voor een écht binnenshuisbaantje, op zolder natuurlijk.
Met alle hoop dat alles beter zal worden, en mooier, en beter werkend, ...

Knip, ... het Sedelocus-licht is uit ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Stieven76

Nu pas dit draadje gevonden  ;D Mooie dingen die je zelfs toen al deed Jean!

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 14 april 2015, 06:48:18 AM

Zelfs zoals het er nu bijligt kan het er nog door Jean,
Er is altijd ergens wel een terrein te vinden waar de sporen opgebroken zijn en toch een deel van de infras-str-struktuur ;D
blijven staan is.

;)

Steam.N

En gisterenavond was het effectieve einde van Sedelocus la Neuve ...

Laatste sporen en wissels uitgebroken, kolenopslag verwijderd, de treintafel zelf is verdwenen ...
Het heeft geen pijn gedaan: nu de werken aan mijn nieuwe vaste baan gestart zijn, is de binding met la-Neuve sterk geminderd.

Het hele knutsellokaal wordt trouwens volledig leeg gemaakt: twee van de vier werkbladen zijn al verwijderd.
Einde van deze week is alweer een puntje van mijn lange ToDo-lijstje afgewerkt  ;)

Dirkh

Blijft toch altijd zonde als zoiets wordt afgebroken.
Maar het maakt plaats voor een nieuw project en dan is het weer uitkijken naar nieuwe kunststukjes van Jean.