Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

swarol

#120
dat is het [;)] knap, ben benieuw naar de foto wanneer het op zijn plaats staat
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

#121
Leuke reacties.  Dank je wel, allemaal.
@Swarol: nog even geduld.  Ik heb wat verlofdagen gepland, volgende week, maar het gezin schijnt die tijd al vol te plannen ... (ik moet het evenwicht wat in het oog houden!)
Het komt wel [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

#122
citaat:
Geplaatst door Steam.N

Leuke reacties.  Dank je wel, allemaal.
@Swarol: nog even geduld.  Ik heb wat verlofdagen gepland, volgende week, maar het gezin schijnt die tijd al vol te plannen ... (ik moet het evenwicht wat in het oog houden!)
Het komt wel [;)]



de kerk moet in midden gehouden worden he, en gezin gaat voor, ik kan wel wachten[;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

#123
Toch een klein beetje tijd gehad, de laatste dagen [;)]

De werkkeet heeft zijn plaatsje gevonden, naast het spoor.  
Alhoewel de brand al een tijdje geleden was, ligt de rommel er nog rijkelijk rond ...

Gelukkig wordt het spoor niet meer gebruikt.  Verwaarloosd ... De natuur begint zijn rechten op te eisen ...


Die kerels zijn wat aan het genieten van het goeie weer ...  Wat zitten die daar nu weer te doen?


Verdomme, ze breken de boel al af, v??r alles af is.  
En ze hebben de dennebomen rechts achter ook al mee [:(]
Als ik niet oppas is alles weg voor alles af is [:D]

Er valt nog veel te doen.  De rotsen staan daar maar als een kale blokkedoos.  Nog wat kleur, wat groen, ...
Maar dat is voor volgende weken, want nu eerst enkele dagen op stap ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

#124
echt goed gelukt [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

#125
Gezien ik in mijn ander draadje (Sprong in de diepte) vast zit, omdat nog wat moet geleverd worden uit Duitsland, heb ik wat gesnuisterd om een klein bouwprojectje te starten.

Laatste dagen MSMs doorbladerd, web afgeschuimd, maar toch steeds teruggegaan naar iets dat mijn hart al enkele maanden gestolen heeft ...



Herkend?  Een stukje Duitsland ... Lauscha ... Evan's living-baantje, met Dirky's uitwerking van Lauscha's seinhuis ...

Ik bouw dit in N-schaal, om te plaatsen tegen een steunmuur in Sedelocus.
Een vingeroefening, tot mijn neusilber plaatjes geleverd zijn.  
Dan ga ik voort met Sprong in de diepte ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#126
[8D] Leuk tussen-projectje, Jean [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#127
Vooral een leuk en dankbaar onderwerp [:)]

De raampjes zijn klaar.  Ze kunnen even onder de verfspuit !
Dan het houtwerk en de schali?n er rond [:)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#128
De voorste ramen zijn bijna afgewerkt (glas moet er nog wel in [;)], en houten lattenwerk aan de zijkanten moet nog bijgewerkt worden)



De schalietjes onder de ramen vallen redelijk mee.
Op de macro foto lijken ze sterk gegolfd, maar in de realiteit zie je dat niet.
Als ik het boeltje verouder, zal de structuur nog iets duidelijker worden.

[Edit:] Nu ik hier met mijn lodderige ochtendoogjes naar de foto kijk, is het alsof ik het lattenwerk ondersteboven geplaatst heb ...
Deze avond thuis eens goed onder de loupe kijken ...
Ik moet de onderkant van het lattenwerk toch bijwerken, dus dan kan ik evengoed al het houtwerk herdoen.




Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#129
Turbo-Jean is weer bezig [:D] Maar het ziet er w?l veelbelovend uit [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

#130
Ha, Gerolf!  Turbo?  Neen hoor. [:)]
Eerlijkheid gebiedt mij om toe te geven dat ik vorig zondag al de aanzet deed tot de voorwand ...
Niet naar volle tevredenheid, en dus opnieuw begonnen.
(Als je bedoelt: turbo van start, en onvoldoende vooruit denken, dan heb je volledig gelijk [;)][;)])

Ook deze avond een stapje achteruit:
Lattenwerk zat inderdaad op zijn kop.  Geen zicht, dus voorzichtig losgesneden.
Schade is beperkt en herstelbaar.
Niets aan t doen, het moet goed zijn.

Gezien mijn etsplaatjes nog altijd niet geleverd zijn, kan ik dit weekend aan Lauscha doorwerken (behalve morgen, dan:  Ontraxs gaat voor, natuurlijk [;)])

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#131
Update voor het slapengaan:



Het lattenwerk is vervangen, en past nu beter aan op de schali?n.
Rechter- en achtermuur moeten nog gemaakt worden.
Ik moet nog even denken welke layout ik ze geef, omdat de plaatsing van het seinhuis op de baan nog niet voorzien is.
Waar plaats ik enkele ramen en deuren (opzij? achteraan?)
Dat zal zich komende dagen wel uitwijzen.

Het onderdak achteraan en op de zijkanten zijn nog in de maak.
Dan kunnen ook daar "schali?n" gelegd worden.

En v??r het dak gelijmd wordt, moet ik nog voor een binneninrichting zorgen.
Op 't internet enkele fotos gevonden: seinhandels, bureaus, rommel tegen de muren en kasten, synoptisch bord, ...

Werk genoeg voor het weekend.

[Edit:]  Verdraaid, nu zie ik dat de schali?n onder het raam wat scheef lopen ...
Die krijg ik, vrees ik, niet meer los ... #@%$-mme ...

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#132
Vandaag niet zo veel vooruitgekomen:
- de rechtse en achterste wand zijn geplaatst,


Daar moeten nog de kozijnen en het glas in, de deuren en de vensterbanken.
Dan een likje verf.

- het onderdak is volledig klaar



Het was even piekeren hoe het dak boven de draaitrap te maken.
Het is uiteindelijk gelukt.  Nog wat bijschuren, voornamelijk de onderrand ...
Morgen kunnen de schali?n er op.

De gelijkenis begint er in te komen [:)]



Als ramen, deur en dak af zijn, kan ik beginnen met de binneninrichting en de verlichting.
Ah ja, ook het dakje boven de linker voordeur, in de zijkant.  Glad vergeten ...

Ik ben nog wel een weekje bezig, denk ik.


Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

evan

#133
Hoi Jean,

Leuk gedaan!

Jammer dat je de leien onder de ramen niet meer los krijgt.  Misschien kan je een nieuwe reeks er over kleven.  Qua dikte moet dat nog meevallen...

Het lijkt erg goed op het echte seinhuis van Lauscha in Thuringen[:)]

Groeten,
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

PeterC

#134
citaat:
Geplaatst door Steam.N






Jean, die oranje bloemetjes?  Mooi!  Heb jij een tip voor Marcel hoe hij moet beginnen zaaien? [;)][;)]
Groetjes, Peter