Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

Steam.N

@Gerolf: dank je wel.  Gezien mijn baantje maar een uitprobeer-wereldje is, dacht ik dat dit geen kwaad kon.  Dan kan ik dat idee weer eens uit mijn hoofd zetten.  Mijn houding zal waarschijnlijk een beetje anders zijn, als ik met een nieuwe baan start (en dat zit echt te kriebelen ...) [:p]

@Joeri: wees gerust.  Ik zit niet in turbo-mode.  Gezien ik niet zeker was hoe ver ik ging geraken, heb ik mijn foto's opgespaard.  Met het vergroenen van die berg-uitloper liep mijn enthousiasme wat uit de hand [:D][:D][:D]  In plaats van de foto's druppelsgewijze vrij te geven, heb ik alles maar in één keer gedaan !

Mijn fabriekske, die ik nu van de baan gehaald heb, is veilig weggeborgen.  Als ik goeie sets foto's kan bemachtigen van zware productie machines en fabrieksinrichtingen, bouw ik verder aan de binneninrichting.  Dan wordt het terug prutswerk onder de loep [;)]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

In zwitseland staan(of stonden) de loc's toch ook in opslagplaatsen in de rotsen ? Zo gek is dat idee  ook niet ?

Groeten Peter[;)]

PeterC

Jean,
Dit draadje is ergens aan mijn aandacht ontsnapt en heb het nu pas gevonden [:I][:I]

Na onze 'babbel' van vorige week wordt mij nu veel duidelijk [;)]

Die fabriek is de moeite (prachtige scratch in N) en net zoals jij ben ik ook op zoek naar verlaten, rommelige (industri?le) plaatsen.  Ze zijn soms net om de hoek, maar je moet ze weten te vinden.  Als ik wat kan 'schieten', plaats ik ze wel online.
Op deze link: //www.abandoned-places.com zijn wel al wat idee?n op te doen...

Prachtig werk en sommige zaken nogal 'gedurfd' [^][^]
Ik ben benieuwd naar wat je nog allemaal uit je hoed gaat toveren.
Groetjes, Peter

Steam.N

Dank je wel, Peter, voor het meezoeken.
Wie weet wat komt er uit de bus [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC->DCC - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Onverwacht toch een beetje tijd ...
Gezien het klein stukje spoor achter de berg er als ongebruikt en verwaarloosd moet uitzien, wordt de tunnelingang geblokkeerd ...

Ik kruip in bed (moet er opnieuw om 2 uur uit).

PeterC

Jean,
Ziet er goed uit, maar vraagt wat meer uitleg (hoe gemaakt, geschilderd, verweerd,... ).
Een kleine hint: afgesloten (tunnels, mijnen, championkwekerijen,...) hebben nog altijd een (afgesloten) klein deurtje om toch nog binnen te kunnen [;)].
Anderhalf uur later dan jij 'mag' ik er ook uit [:(]...
Groetjes, Peter

Steam.N

Peter, dat deurtje is een goed idee.  Komt er in.

Aan de bouw is niets speciaals:
-  de tunnel ingang is een Faller (denk ik) standaard dingetje
-  steunmuur is uitgesneden uit een steentjes plaat(merk vergeten).  Aansluiting moet ik nog bijwerken met putty (of camoufleren met groensel)
-  de stenen aan de ingang komen van een strip steunmuur (merk vergeten: ook Faller?), waarvan ik de blauwe schuim-achterkant heb afgesneden, dan het dunne laagje steentjes aan de ingang gelijmd.  Dan bijgewerkt met Faller putty, om de rand van de steentjes te verbergen.  Dan bijgeschilderd met Woodland slate gray.
-  de mesh komt van een stuk staal roosterwerk 0.29/0.15, gedroogborsteld met LifeColor German Oxid.
-  de strips zijn Evergreen 0.25x1.00mm, ook geschilderd met de German Oxid, en wat bijgewerkt met andere toetsen roest van LifeColor
- de binnenkant van de tunnel is eveneens Woodland Slate Gray.  Donker genoeg om de rest van de binnenkant niet verder te moeten afwerken.

Verwering moet nog gebeuren (vermossing, plantengroei, roet, enz).  Dit weekend, waarschijnlijk.

Steam.N

Peter,

de toegangspoort is ingebouwd.  

Ik kan nu aan het verouderen en vergroenen starten ...

Ondertussen wil ik naast het verlaten stukje spoor een verwaarloosd en uitgebrande werkkeet zetten.  Gebaseerd op een foto van 't internet heb ik het volgende in mekaar geboxt:

Probleempje:  v??r ik het gedeeltelijk afgebrande dak opbouw, had ik graag wat verbrande inhoud geplaatst.  Kan iemand me helpen aan enkele foto's van de inhoud van werkketen?  Een kolenkacheltje, tafel en stoelen, wat wand-rekken, ...

railman56

hoe maak je zoiets zonder het zelf in de fik te steken? [:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door railman56

hoe maak je zoiets zonder het zelf in de fik te steken? [:D]
marc

Op een barbeque ?

Mooi gedaan Jean. Ik merk wel dat je het gaas geschilderd hebt ipv met de airbrush. Sommige vierkanten zitten dicht van de verf. Misschien doorprikken ?
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Steam.N

Tja, met de airbrush ben ik nog nooit bezig geweest.  Ooit ...
Het gaas zit inderdaad hier en daar wat dicht.  Ik kan het open maken, maar als het portaal geplaatst staat, zie je er niets van.  De achterkant van de papieren koker heb ik ondertussen afgesloten.  Er komt dus geen licht achterdoor.  Bovendien zou het wat opgewaaid vuil kunnen zijn ... Ik zie nog wat ik doe.

Barbeque?  Neenee.  Ik heb ooit een drietal modelboten (60-80cm lang, uit tekenpapier versterkt met stekskes) volgegoten met brandstof, en in het zwembad in de fik gestoken.  Prachtig zicht, maar ik doe dat niet meer. [:D][:D][:D]

Latjeswerk is van balsa (0.5x0.5mm), wat ik geschilderd heb met woodland slate gray.  Was mijn uiteindelijke keuze na een tiental testjes met andere verven.  Het resultaat is redelijk geloofwaardig, he?  De rest van de wanden is plasticard, bewerkt volgens procedure van nouaillier, en dan bijgetamponeerd met slate gray.

swarol

citaat:
Kan iemand me helpen aan enkele foto's van de inhoud van werkketen? Een kolenkacheltje, tafel en stoelen, wat wand-rekken, ...

aan de hevigheid te zien van de brand,

zal er niet veel meer van het intrieur te zien zijn,

dan verbrand puin onherkenbaar door vuur en daarna water,

misschien is een foto van een verbrande loods opzoeken jean [;)]

vb:
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Steam.N

Swarol,

je hebt gelijk.  
Ben direct eens gaan zoeken, en heb wat bruikbare fotos gevonden.  Deze avond eens uitproberen.  Thanks [;)]

ERVIN

En deze prachtige dingen zijn dan ook nog eens allemaal in schaal N !![:0]

Chapeau.[;)]

swarol

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Swarol,

je hebt gelijk.  
Ben direct eens gaan zoeken, en heb wat bruikbare fotos gevonden.  Deze avond eens uitproberen.  Thanks [;)]

graag gedaan [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa