Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Sedelocus la Neuve

Gestart door Steam.N, 25 februari 2011, 11:35:37 AM

Johan 18

#75
WAAW + bovenstaande komentaren.

Johan.

Gerolf

#76
Daar mag je fier op zijn, man. Prachtig gedaan, en dat in N [8D] [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

railman56

#77
bedankt voor de uitleg [;)]
zeer goed gevonden en nog beter uitgevoerd, knap werk [:p]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

Steam.N

#78
Sedelocus La neuve is in slaap gevallen ...  Maanden volop verwaarloosd ... Wat wil je, met die fantastische zomer ... Wie denkt er dan aan modelbouw ...

Maar plots ... Grote werken: de locloods is weg ...  In de plaats een koppel menhirs ...


Wat is hier aan de hand ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#79
Jean,

Moet eerlijk zijn had dit draadje eigenlijk nog niet of niet aandachtig gevolgd moet zeggen chapeau voor geleverde arbeid, ga in het vervolg toch hier geregeld als iets geplaatst word kijken !

Ik zou zeggen doe zo voort en verbaas ons nog maar in de toekomst !

Groeten Peter[;)]

Steam.N

#80
Al die gebouwen die de achterste baan moeten verbergen ... het duurt me even te lang.  Herinner je: deze baan is een oefenbaan, vingeroefeningen om verschillende technieken onder de knie te krijgen.  

Plots kortsluiting in mijn hersenen:  waarom geen grote berg maken, die eensklaps die achterbaan "ver-bergt"?
Maar wat met de loc-loods?  Ik zit met die draaischijf ...  Mijn blik valt op een foto van Saint Nazaire: de duikboot-bunkers van de duitsers: strakke bouw, stevig, ...



Wat als ...  Mmmhhhh ... even proberen ...


Kijk, de menhir heeft wat broertjes bijgekregen ...


Tiens,  ook zware poorten ... wat verroest ...

Maar hoe zat dat met die berg ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#81
Hallo Jean,

waar kom jij zo plots vandaan? Zo meteen halve ringloods zo uit het niets. Ziet er goed uit. De muren en deuren zijn inderdaad misschien aan de forse kant, maar langs de andere kant, is de textuur en kleur ervan zijn schitterend gedaan. Dit smaakt naar meer!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#82
Hey Peter.  

Je verbazen?  Je gaat me krankzinnig verklaren [;)]
Verschijnt er in dat plattelandsdorp toch niet ineens wat bergstructuren ...



Waar zijn die fabriek, en de gebouwen die ik uit de "Rue de la Glaciere" pikte?  WEG !  Riebedebie verdwenen ...

Ik was indertijd niet gelukkig met die vorige loc-loods.  Daar moest iets mee gebeuren.  Een kleine metamorfose [:D]

En zie, de hele achterbaan zit onder de berg-uitloper verborgen ...



En aan de achterkant van de berg:



Een in onbruik geraakt spoortje en tunnel ... Hier zal later geen treintje rijden [;)]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

#83
Ik kan me amper inbeelden waar dit naartoe gaat, maar wat is dit een verassing! Erg origineel, grappig en toch... geloofwaardig?... Neee! [:D]

Jean, je bent heel erg leuk bezig, creatief en zonder pretentie. Top hoor, ik amuseer me. Maar vooral, je maakt me bijzonder nieuwsgierig! [:p][:p][:p]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#84
Die berg ziet er wat ziekjes uit, bleek wit ...
Moet dringend iets aan gebeuren [:D]



Ook de uitloper werd gezegend met een stukje natuur ...



Alhoewel niet perfect, ben ik er toch heimelijk fier op.  Na met twee dioramaatjes de techniek van bergen uitgeprobeerd te hebben ...
Je ziet wel dat het opgebouwd is met een sculptamold papje, maar toch ...



Nog bijbrushen, bijkleuren, bijprutsen ...  en natuurlijk de rest af maken !  De berg zelf, de achterkant en het stukje verlaten spoor ...

Zo ver sta ik nu.  Hopelijk één van de dagen weer een update.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#85
Michiel, niet geloofwaardig?  Neem die duikboten, vervang de periskoop door een schouwtje, zet er wat wielen onder, pomp het water weg, en verhuis alles naar de Alpen ... [:D][:D][:D]
Natuurlijk krankzinnig, maar ja, twee vliegen in één klap [:0]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#86
Dit weekend heb ik nog wat voortgeborduurd ...

Aansluiting van berguitloper en loods :


en de andere kant van de berg wat vorm gegeven ...

Komende week gaat er weinig veranderen: veel te hectisch op het werk [:(]
Maar ja, in kleine stappen geraak ik er ook wel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#87
citaat:
Geplaatst door Michiel
... Zo meteen halve ringloods zo uit het niets.  ...

Goeie avond Michiel.
Zo snel ging het ook niet:  ik heb wat off-line uitgeprobeerd, en het viel goed mee.  (vooral omdat het pure scenery is. De poorten werken niet).
Mijn grootste probleem is de berg wat geloofwaardig maken.  De natuur nabootsen speelt me heel wat meer parten dan een gebouw rechtzetten.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

#88
Toch een originele locloods, Jean. Misschien niets voor de puriteinen, maar leuk gevonden [^]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

JC2180

#89
Oeps,

Ik spiegelde me al een tijdje aan Jean [;)] : rustig aan, uitproberen, detailknutselwerk,... en zie daar een hele metamorfose.
Dat enkelsporig baantje langs de berg zit alvast ook mooi qua indruk en verhoudingen.
Joeri
NMBS tijdperk II-VI
1:160 / 1:220