Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Rangeerduivel

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 12:47:51 PM
Rudy,  de jaren 70 is 60-70 jaren ná NEEB  ;)
Weet je nog wil je zeggen waar dat café lag?
Dan kan ik de juiste postkaarten nog eens checken  ;)

Peter, je bent mij aan het uitdagen, hé  ;D
Flauw hoor  ;D ;D ;D

Als je van de legerkazerne (Brasseur dacht ik...?) naar Turnhout stad ging had je links van je het spoor,en daartegenover rechts was het café,500m tot 1km van de kazerne.
Om juist tezijn,het was 1973.
Het café is er reeds lang niet meer...(zelf gechect!)

;)

Metpetergaathetbeter

Rudy jij stond op wacht maar schijnbaar niet aan de toegang aan de kazerne !  :-\ :-X Trouwens nooit een dochter meegekregen ?  ???

Groeten Peter ;)

PS Jean die kazerne doe dat maar voor de keer daarna  ;D

Steam.N

#1922
Wim, wat was de kleur van de tafellakentjes? 




Legerkazerne is de kazerne Blairon, nu omgetoverd tot locatie van de administratieve functies van de stad.
Geslaagde conversie.

Dat cafeetje stond dus niet aan de stationswijk, maar een stukje buiten de 120x60 beschikbare ruimte.
Wil je dat cafeetje zien?  Vraag aan Luc en Guy of de reglementen kunnen aangepast worden.
Een extra 60-70cm in de lengte zou kunnen volstaan  ;D
En serieus, van die straat heb ik geen postkaarten (behalve van de eerste huizen aan de Merodelei.
Maar het speelt geen rol: ik heb tóch geen plaats ...  ;D ;D ;D

Neen, Peter, GEEN kazerne (deze keer).
Dan moet er 1.3 meter toevoegbaar zijn aan de beschikbare ruimte, en de wedstrijddatum moet een weekendje verlaat worden.



[Edit:] "Kaserne" schrijf je met een "z".  Met dank voor de vriendelijke en discrete tip  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach

kazerne> 2016, of een complete baan, tijd zat ;D

tafelkleedjes, van dat hoogpolige tapijt zeg maar, beetje donkerrood, met bloemetjes rondom, in t midden een bloemetje, ik dacht viooltjes, maar die krengen gingen altijd dood...

als je jezelf nou stiekum Stoom John Been ofzo gaat noemen (sssst) en je schrijft je nog es in.... :-X

Rangeerduivel

@ Jean,
Het hoeft niet op jouw module,ik heb voldoende aan mijn herinneringen!  :D
En ja,nu je 't zegt,Blairon,maar het is ook al zolang geleden hé

@ Peter,
Ik moest er geen meekrijgen,ik "pakte" ze daar wel ter plaatse! 8) :D

;)

Michiel

Hoezo, geen cafe's bij het station van Turnhout??? Prentjes van toen verraden toch wel wat anders. Ik tel er minstens 2, mogelijk 4!  ;) (Ik vermoed dat deze foto rond de jaren '30 mogelijk '40 is genomen, gezien de auto's wat verder)

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

#1926
@ Peter,
Ik moest er geen meekrijgen,ik "pakte" ze daar wel ter plaatse! 8) :D

[/quote]

Rudy,

ik vond nog een foto van jou uit die tijd https://www.google.be/search?q=pinoccio&newwindow=1&safe=off&espv=210&es_sm=122&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=OyPZUq_1Eoejhgeex4GYCg&ved=0CEQQsAQ&biw=1280&bih=590&dpr=1.25

Groeten Peter ;) ;)

Metpetergaathetbeter

#1927
Citaat van: Michiel op 17 januari 2014, 13:34:01 PM
Hoezo, geen cafe's bij het station van Turnhout???

en nu komt de aap uit de mouw (want kat in de zak)en daar zorgt nu juist Michiel voor, nie schoon zunne ! ;D

Groeten Peter ;)

Steam.N

Winkeltjes !  Geen cafés  ... dacht ik ...

Maar ... jouw postkaart is recenter dan die van mij ... het lijkt me de jaren 60 te zijn, als je de auto's zie staan aan de Monarque.

Jouw kaart is wel iets scherper, en ik kan zelfs het merk van het bier ontcijferen.
Huizen 2 en 5 lijken zeker cafés, gezien de gevelversiering, 1 waarschijnlijk ook, gezien de windbeschermingspanelen wijzen op een terrasje.

Enfin, laat het 5 café's zijn ... in de jaren ZESTIG  ;D ;D ;D


Peter, dat net JIJ nu Michiel gene schone noemt ...   ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 13:45:46 PM
Maar ... jouw postkaart is recenter dan die van mij ... het lijkt me de jaren 60 te zijn, als je de auto's zie staan aan de Monarque.
Kijk eens goed. Tel er maar tien jaar af hoor.

Rangeerduivel

Citaat van: marc goovaerts op 17 januari 2014, 13:52:35 PM
Citaat van: Steam.N op 17 januari 2014, 13:45:46 PM
Maar ... jouw postkaart is recenter dan die van mij ... het lijkt me de jaren 60 te zijn, als je de auto's zie staan aan de Monarque.
Kijk eens goed. Tel er maar tien jaar af hoor.


Ja,dat lijken eerder auto's uit de 50er jaren...

;)

Steam.N

Marc,  heb je het over de auto's?  Of staat er ergens een datum die ik over het hoofd gezien heb?
Of herken je een nonkel of tante?  ;D ;D

Maar het verandert niets aan de essentie, hé?  60-10 is nog altijd de jaren 50 ...
De mensen waren dan al wat meer levensgenieter dan in NEEB ... (goeie uitleg? of wat doorzichtig ?  ;D ;D ;D )
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Ja, ik heb het over de stijl van de auto's. In de jaren 60 zouden die al derde/vierde-hands geweest zijn. En de weinige personages geven me qua kledij een nog vroegere indruk. Maar ja, zeker geen NEEB-periode, dat klopt.

Michiel

De eerste auto lijkt een Plymouth sedan 1940 te zijn (wilde gok), maar je hebt gelijk, het blijft bijna een halve eeuw na datum. Maar het lijkt me toch erg waarschijnlijk dat er een paar café's (herbergen) in de nabijheid van het station te vinden waren. En ,het is het pre-tv tijdperk; mensen kwamen dageljks buiten om te kletsen, samen zijn en tijd verdoen, niet? (speculaas, speculaas)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Rangeerduivel