Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Michiel

Toen ik naar cafés in Turnhout's statiestraat zocht, ben ik die tweede foto ook tegengekomen, in verschillende resoluties en contrasten. Ik heb liggen turen, maar vond hierop ook geen duidelijke indicatie van een cafe of dergelijke; geen uithangborden, geen reklamepanelen, .... Vandaar dat ik verder zocht. Mogelijk heb je gelijk dat er geen café's waren in de "statiestraat" rond 1900. Het lijkt onwaarschijnlijk, maar bewijs of indicatie van het tegendeel kan ik je ook niet brengen.

Mijn stelling met Brussel-Noord is: wat ik doe is steeds goed, want wie gaat of kan er het tegendeel bewijzen?  ;) (En als het bewijs toch komt, ben ik nog gelukkiger, want weer wat extra info gewonnen)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Steam.N

#1951
Citaat van: Michiel op 19 januari 2014, 12:19:01 PM
... Mijn stelling met Brussel-Noord is: wat ik doe is steeds goed, want wie gaat of kan er het tegendeel bewijzen?
(En als het bewijs toch komt, ben ik nog gelukkiger, want weer wat extra info gewonnen)

Is ook mijn standpunt, Michiel.
En de discussie vrijdag was leuk en ontspannend  ;)
Wél blijf ik continu open voor extra informatie en foto's.

Hier nog een andere postkaart, waarbij enkele twijfelgevallen uit mijn vorige postkaart wegvallen: de huizen naast Monarque, maar dan zónder zonneschermen.



De beide gevels lijken hier toch volledig normale privéwoningen.
Maar een stationsbuurt zónder café's klinkt inderdaad ongeloofwaardig, en ze zullen er dus wél geweest zijn  ;)

Het is echter geen punt. 
Deze namiddag terug even knutselen ... deze voormiddag niet in gang geschoten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Die gietijzeren lantarenpaal ziet er anders ook mooi uit... ;)

Steam.N

Ja hé, Marc  ;)



Heb ondertussen weer last van de vallende ziekte ...  >:( >:( >:(
Deze voormiddag zitten prutsen aan een schouwtje van 4x2mm.
Schouwtje af, klaar om te plaatsen op het dak ... valt op de grond ... verdwenen ...  >:(

Zal maar opnieuw beginnen ...
Het zit me niet mee, vandaag: heel de voormiddag al zitten prutsen en niets goed krijgen ...  >:(
Pfffff ....
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

volgens mij scheelt er iets aan uw ruimtelijk inzicht, volgens mij staan die er even ver van ! ;D
Groeten Peter ;)

Steam.N

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 19 januari 2014, 13:31:42 PM
volgens mij scheelt er iets aan uw ruimtelijk inzicht, volgens mij staan die er even ver van ! ;D ...

Nietes !   ;) 
Je verwart ruimtelijk met tijd-dimensie  ;D
Tussen beide postkaarten zit minstens 30 jaren verschil  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter


raf

Hallo Jean

Ik herken dat gevoel.
Aan een heli aan het werken en ping schroefje sprint weg ??? nooit meer terug gevonden.
Met de ledjes van de signalen bezig en hatsjie ????? waar zijn ze heen
1 ledje weg en ook nooit meer terug gevonden.

Pa doet het beter
Laat een schroefje op een contactplaat vallen en pfhssssssssss
schroefje nog wel gevonden maar al de contact banen op die plaat waren weg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

#1958
Geen tijd verprutst met het zoeken naar dat schouwtje.
Direct twee nieuwe gemaakt.  Ze zitten ondertussen op het dak  :)



Nu wachten dat de lijm droog is.  Dan kan ik de loodslabben aanwerken.
Laatste actie voor dit gebouw, waarvan de bouwduur toch iets langer geduurd heeft dan een tussendoortje  :-[

Ondertussen begonnen aan een ander gebouw (het gebouw waarmee ik gisteren begon is even opzij gelegd, want moet nog wat uitzoeken).
Het is feitelijk een reeks gebouwen: de drie geburen van Monarque.
Twintig ramen, vier deuren ...
Weer iets om de tanden in te zetten.  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 19 januari 2014, 13:45:02 PM
 
Je verwart ruimtelijk met tijd-dimensie  ;D
Tussen beide postkaarten zit minstens 30 jaren verschil  ;D

Hoe bedoel je die prentkaarten zijn samen gepost !  ;D
Groeten Peter ;)

Steam.N

#1960
Gevel van het trio geburen van Monarque is uitgesneden :



Nu de ramen.  Uittekenen, etsen, schilderen ...
Gekende proces  ;)
Benieuwd hoe lang ik hiér over doe ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

TBCédric

Jij blijft maar bouwen en bouwen! Knap Jean en succes met dit gebouwtje.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

mahtoska1

#1962
Citaat van: Steam.N op 19 januari 2014, 17:01:06 PM




Hoe heb je de dakgoten gemaakt. Welk materiaal of trukjes?

Steam.N

Pieter,

die dakgoten zijn erg eenvoudig:
neem een Evergreen (of ander styreen) profiel, snij daar één zijkant af, en je bent klaar.
Je zou hetzelfde met een L-profiel kunnen bekomen, maar let dan op dat voor de goeie dakgootbreedte de opstaande kant niet te hoog is.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ToThePoint

Jean geeft zijn geheimen prijs. Aha dus zo eenvoudig is dat ! Nu dacht ik echt dat ge een meester waard Jean.
Nee je ben nog steeds een krak Jean dat ge in N bouwt, chapeau.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI