Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

vyncky

Citaat van: Steam.N op 20 januari 2014, 06:30:50 AM
Pieter,

die dakgoten zijn erg eenvoudig:
neem een Evergreen (of ander styreen) profiel, snij daar één zijkant af, en je bent klaar.
Je zou hetzelfde met een L-profiel kunnen bekomen, maar let dan op dat voor de goeie dakgootbreedte de opstaande kant niet te hoog is.

Voor H0- gebruik ik die van 2,5mm  :P
en indien het kan, monteer ik ze zo: L¬
Geen kans op lijmresten :)

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Steam.N

Vandaag niet aan de gevels gewerkt:  ben wat gevelkleuren aan het uitproberen, maar ik ben niet tevreden met het resultaat.
Nachtje laten sudderen.

Daarom de afwerking van de bakken aangevat.
Hopelijk komt binnenkort wat sporenmateriaal binnen, en dan heb ik graag het onderstel klaar.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Knoop doorgehakt:

Hoe leuk het ook is die huisjes te maken: ik word wat zenuwachtig van het slinkend aantal dagen, en er is op dit ogenblik helemaal niets ...  :o
Dus wordt het roer even drastisch gekeerd:

Gezien de bakken klaar staan: alle aandacht gaat komende dagen (weken ?) naar de bouw van wissels en sporen.
Dan leggen en testrijden on het bochtwerk en wissels te checken.

En ondertussen niet denken aan de ellenlange todo lijst ...
Elke dag zijn planning  ;)
-
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Tiens, Jean

Bij de nieuwigheden op 1zu160 kwam ik dit tegen. Een zekere firma AMW verkoopt het volgende:




Ik kreeg ergens een déjà-vu gevoel...

Steam.N

Verdraaid ...
Kijken die mee op 't forum, misschien ?
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Dat zou me nu eens niks verbazen. Ze verkopen ze voor een halve euro per stuk en in verschillende maten voor N, TT en HO.
Je hebt er geen patent op genomen ?

Steam.N

Nope :-[
Daar gaat mijn riante toekomst  ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

patent zou niet echt gelukt zijn Jean... Prior Art  ;)

Die verlichtingsbakskes zijn al ergens beschreven geweest in één of andere Miba in de jaren '80  :(


Metpetergaathetbeter

#1974
hoe dan ook dat kaarterscafé moet er komen, als riskeer ik daar in Turnhout een gasboete om met mijn spandoek aan Jean's deur post te vatten ! ;D Blijf vooral oude prentbriefkaarten van de Statiestraat posten en vooral zoeken achter een kaarterscafè :o ???

Groeten Peter ;)

PS degene die afkomt met een prentkaart met een café heel dicht, maar dan heel dicht bij het station, zodoende dat Jean verplicht is om het te na te bouwen heeft van mij een drankje tegoed in Leuven! En vooral in het juiste tijdperk zoeken want Jean blijft maar excuses zoeken om het niet te moeten bouwen !  :)  Peter ;)

Steam.N

Dank je wel, Matthijs.
Postkaart had ik inderdaad al  ;)
Dat pand aan de rechterkant werd blijkbaar al vroeg functioneel opgesplitst (wat het nu ook nog is, denk ik).
Reclamebord: tja, wat zou daar op staan?  Misschien is het een eetgelegenheid, en staan de menu-opties op het bord?
(ik hoor Peter's protest al, maar de foto is op zijn best maar indicatief, vind ik ...)

@Peter: laat maar weten wanneer je in Turnhout voor mijn deur komt post vatten: dan trek ik dáár een foto van !   LOL
Wanneer heeft de postkaart-vinder recht op een Peter-tractatie?  Als ie het bewijs toont, of als ik het café heb nagebouwd ? ? ?
Dat ik zou excuses zoeken is maar een laag-bij-de-grondse beschuldiging, Petertje ! 
Foei !   Zo maar de waarheid aan de grote klok hangen ...   ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#1976
wanneer ze de postkaart posten en aangezien jij er prat op gaat alles natuurgetrouw na te bouwen zul je wel verplicht zijn die na te bouwen(aangezien je zegt 100% natuurgetrouw te werken!)  :o, trouwens eens met doomslu(Luc) gaan praten of er geen regel aan het reglement kan toegevoegd worden, zijnde natuurgetrouwe modellen die niet natuurgetrouw nagebouwd worden ! :P ;D

Groeten Peter ;)

marc goovaerts

Als je de rust op al die prentkaarten bekijkt, hoeft Jean in ieder geval niet te investeren in het omvormen van een massa preisertjes !

Steam.N

@Peter:  moeilijk te verkopen, als één van de huidige artikels stipuleert dat je qua onderwerp volledig vrij bent  ;D ;D ;D
Luc lijkt me een erg verstandig man (slijm slijm), en zal zich niet laten vangen aan je duivelse machinaties ...

@Marc:  niet veel mannekes? 
Misschien ... maar ze gaan ALLEMAAL moeten omgevormd worden: NEEB-kledij is niet zo standaard, bij Preiser  :-\
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Michiel

Als ik me goed herinner is de onderneming rechts op de foto een pianowinkel. Ik ga eens zien of ik die foto terug vind...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)