Nieuws:

Nu in MSM 246 BAAN: De Fränkische Höllentalbahn in spoor Nul * MINI-BAAN: Atelier Wagons * DIORAMA: De Geuzendreef

Hoofdmenu

Turnhout - NEEB: The Sequel ...

Gestart door Steam.N, 19 juli 2012, 19:57:36 PM

Steam.N

#1650
Hey, mannen.
Bedankt voor de bezorgdheid.

Ik heb echter veel geluk gehad, en de schade is miniem.
En zelfs als het een ramp was: wie niets doet, doet niets verkeerd, nietwaar '-)
Dus met mijn vrouwtje niets verkeerd  ;)

Dus maak je geen zorgen !
Het komt allemaal dik in orde.
Alleen de prioriteiten wat bijstellen, en de onderbouw eerst aanpakken !

En géén 3D printer  ::)
En Marc: inderdaad gelukkig dat de suikerklontjes het overleefd hebben: waar zou ik anders mijn referentie moeten halen  ;D

Citaat van: Dieter op 20 december 2013, 21:54:37 PM
Dat zijn gigantische suikerklontjes...
;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

Het kader voor de onderbouw is klaar.
Morgen poten er onder.
Dan kan ik het station wat veiliger opstellen.
Nu is het te laat voor groot lawaai, dus keer ik terug naar Monarque.

Ramen van de voorgevel worden geschilderd, en de raampartij aan het terras op 't eerste wordt geëtst.
Glas - gordijnen - lichtbakjes ... het klassieke verhaal.
Dan de linkerzijgevel. 
Ondertussen heb ik wat fotos gevonden die me gaan helpen bij de uitwerking van de achtergevel.
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Kautenbach


Steam.N

Na de schrik komt het besef dat er nog zoveel te doen is, om dat stationsgebouw af te krijgen ...
Maar wel blijdschap dat het vele werk dat al gedaan is, niet verloren gegaan is  ;)
Dus moreel even opkrikken, en er terug tegenaan gaan  :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Pol

Pffffft! Ik lees dit nu pas ... Mijn hart stond even stil in jouw plaats ... en jij ... blijft er weer merkwaardig rustig onder!
Alvast weer eeuwig respect voor de ultieme zenmeester!  ;)
Ik ben blij dat je alles nog wat hebt kunnen redden en dat de echtscheiding nog veraf is! Doe zo voort!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Steam.N

Pol, de herstellingen worden aangevat tegen dat het stationsgebouw terug wordt vastgepakt voor afwerking.
Tot dan leg ik mijn bezorgdheid opzij.
Elke dag zijn ding, en deze dagen gaat het om het hotel  ;)

Voorgevel vordert:
De raamindeling van het terrasraam is geëtst en geschilderd, alle lichtbakjes voor eerste en tweede verdiep staan klaar, en wachten op het ophangen van de gordijnen, die deze avond hun kleurtje kregen.

Linker zijgevel staat in de steigers, raampje staat klaar, en raamboog is aan het drogen.

Eén van de dagen beginnen de werken aan de achtergevel!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts

Citaat van: Steam.N op 23 december 2013, 23:28:13 PM
Eén van de dagen beginnen de werken aan de achtergevel!
Laat alvast de gevonden fotootjes eens zien ?

Steam.N

Marc, dat zal moeilijk zijn:
Het wordt een samenraapsel van ideeën, getriggerd door fotos die ik op 't internet vond.

Het wordt even wachten :  vandaag lijkt niet de beste knutseldag te worden  ;)
Wel een reuzetoffe gezinsdag !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

marc goovaerts


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Steam.N op 24 december 2013, 10:27:41 AM

Wel een reuzetoffe gezinsdag !

Ook van hieruit toegewenst, maar misschien iedereen toch maar een beetje weghouden (van je miniatuur kunstwerk) of alvast op veilige afstand houden dat het een leuke, reuzetoffe gezinsdag blijft !  ;D ;)

Groeten Peter ;)

Steam.N

#1660
LOL 

Peter, ik hou niemand tegen  ;)
Stationneke staat veilig en stevig !

Deze avond is gezelligheid troef !  Geen spanningen  ;)


Tussen de voorbereidingen voor het feestje tóch nog wat knutseltijd gevonden ...

Ramen aan het terras ingebouwd ...




En de linkerzijgevel ...



Zoals je ziet, verwacht die gevel nog een buurman ... met een hoge schouw ...


Nu platte rust, en genieten ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

al verzekerd voor storm-of aardbevingsschade ?  ;D Grapje !

Pak uw madam maar ne keer goed vast deze avond en zeg maar dat ze nooit meer hoeft te kuisen en opruimen nabij de knutsel(stockeer)ruimte, als dat geen goed voornemen zou zijn voor het komende Jaar  ;D

Groeten Peter ;)

gardevil

#1662
Citaat van: Steam.N op 24 december 2013, 16:33:05 PM
LOL 

Peter, ik hou niemand tegen  ;)
Stationneke staat veilig en stevig !

Deze avond is gezelligheid troef !  Geen spanningen  ;)


Tussen de voorbereidingen voor het feestje tóch nog wat knutseltijd gevonden ...

Ramen aan het terras ingebouwd ...




En de linkerzijgevel ...



Zoals je ziet, verwacht die gevel nog een buurman ... met een hoge schouw ...


Nu platte rust, en genieten ...

Jean,

is eigenlijk de (bouwkundig) rechterzijgevel. Je weet wat de rechter of linkerzijgevel is, door met je rug naar de voordeur te gaan staan. Als je dit hier doet, merk je dat het de rechterzijgevel is.

Maar rechts of links, het doet niets af aan je gebouw. Prachtig, zondermeer Modelbouw met een grote M. 
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Steam.N

Opnieuw wat bijgeleerd.  Thanks, Frank.
(moet ik wel proberen te onthouden  ::)

Ondertussen ontsnap ik even aan de aandacht van de familie, en sluip ik even naar boven ...
Glas steken, gordijnen ophangen ...  de helft van de ramen is gesteld.
Eens ze allemaal voorzien zijn, hang ik de al klaargemaaktje lichtbakjes op.

Gelijkvloers heeft nog wat andere aandacht nodig: 
- houtwerk moet nog herschilderd worden
- bovenkant van de centerramen hebben een boogje nodig ...

Maar stilaan krijgt het vorm  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steam.N

#1664
Gordijnen ophangen is even gestaakt:

Dochter vindt de kleur van de gordijnen absoluut niet ok, het verbrodt het totaalbeeld ...



Even laten bezinken ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }